Z każdym miesiącem mBank odnotowuje wyraźny wzrost deponowanych przez osoby fizyczne oraz mikroprzedsiębiorstwa oszczędności, oferując bardzo korzystne warunki dla ponad 286 tys. Klientów. Stały progres wartości depozytów, liczby Klientów i rachunków jest potwierdzeniem prawidłowo wybranego modelu biznesowego i akceptacji Klientów dla działań mBanku.
Poziom depozytów zgromadzonych przez Klientów mBanku wynosi obecnie ponad 1,6 mld zł.
Misja mBanku:
Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych.
mBank proponuje model biznesowy, w którego centrum znajduje się Klient. Oferta mBanku skierowana jest dla ludzi ceniących czas i pieniądze – dla tych, którzy chcą kontrolować swoje finanse w poczuciu realnych korzyści i wygody.
mBank zapewnia bankowość w zasięgu ręki, dostępną w każdym czasie, z dowolnego miejsca na świecie. Używane przez mBank nowoczesne technologie pozwalają zrealizować dowolne transakcje za pośrednictwem telefonu komórkowego, telefonu stacjonarnego, komputera oraz bankomatu. Rezygnując z rozwoju sieci oddziałów własnych w tradycyjnym wydaniu, mBank zmniejszył koszty działania, a dzięki osiągniętym w ten sposób oszczędnościom może zaoferować znaczne lepsze oprocentowanie oszczędności i kredytów niż banki tradycyjne. mBank oferuje nie tylko najlepsze ceny w danej kategorii produktów, ale jednocześnie zapewnia najwyższą jakość i bezpieczeństwo na polskim rynku finansowym.
mBank jest liderem na rynku bankowości elektronicznej. Zastosowanie i ciągły rozwój technologii zapewnia mBankowi przodownictwo w obszarze innowacji i poziomu rozwoju technologii informacyjnych w polskim sektorze bankowym.
mBank kreuje aktywnie tożsamość marki w oparciu o wartości bliskie wszystkim pracownikom: wolność, niezależność, maksimum korzyści, dynamizm i przejrzystość oraz rzetelność na wszystkich płaszczyznach. mBanku chce aby Klienci, czerpiąc wiele korzyści z relacji finansowych, jednocześnie dostrzegali wyjątkową jakość usług, przyjazne otoczenie, oraz doceniali przodująca rolę banku w kształtowaniu innowacyjnych rozwiązań w finansach osobistych.
Klienci mogą oczekiwać, że mBank:
– oferuje najbardziej potrzebne produkty i usługi w najlepszych cenach i jakości na rynku,
– dostarcza wybrane innowacyjne produkty finansowe dla Klientów indywidualnych: rachunek oszczędnościowy (eMax), nowoczesny rachunek osobisty (eKonto), rachunek dla osób prowadzących działalność gospodarczą (mBiznes Konto) oraz rachunek dla młodzieży (izzyKonto),
– jest dostępny24/7/365 za pośrednictwem Internetu, PC, telefonu stacjonarnego i komórkowego, bankomatu, a wszystkie transakcje odbywają się w czasie rzeczywistym,
– oferuje najlepsze ceny i jakość produktów w danej kategorii, jest dostępny zawsze i wszędzie,
Model biznesowy mBanku oparty jest o zdalne kanały dystrybucji, dzięki czemu mBank zdobył przewagę kosztową nad bankami tradycyjnymi.
mBank powstał dwa lata temu. Dziś zajmuje znaczące miejsce w polskim sektorze bankowym i jest zdecydowanym liderem bankowości elektronicznej – będąc postrzeganym jako bank internetowy. Wizerunek mBanku pokrywa się z rzeczywistością, chociaż mBank wykorzystuje wszystkie dostępne kanały dystrybucji i komunikacji z Klientami z wyjątkiem własnych oddziałów. Model biznesowy ulega ciągłym zmianom, ale zachowuje podstawowe wyróżniki – mBank nie oferuje wszystkiego, co w świecie finansów wymyślono, a tylko takie produkty i usługi, które są Klientom najbardziej potrzebne, za to w najlepszych cenach i najlepszej jakości na rynku. Ta zasada jest podstawowym elementem modelu biznesowego mBanku i pozostanie nim w przyszłości. Internet nie jest strategią działania mBanku, lecz narzędziem.
„Realizacja misji – Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych – uczyni nas instytucją finansową atrakcyjną dla pokolenia, które czas i pieniądze, podobnie jak wolność i rzetelność, ceni ponad wszystko. Brak jest przykładów w historii bankowości, które mogłyby posłużyć nam jako idealny wzorzec do naśladowania. To my tworzymy tę historię w odniesieniu do bankowości elektronicznej XXI wieku. Historii tego rodzaju nie można przewidzieć ani zaplanować, ją po prostu tworzą tacy ludzie jak pracownicy mBanku. Bez kompleksów, wierzący w siłę sprawczą pracy i marzeń. Powtarzam ciągle, że pomimo całej pokory przed wyzwaniem, przed którym stoimy, jedynymi prawdziwymi ograniczeniami są granice wyobraźni.” – Sławomir Lachowski – Wiceprezes BRE Banku SA, pomysłodawca mBanku.
* dane pochodzą ze wstępnych miesięcznych raportów NBP „Podaż pieniądza M3 i czynniki jego kreacji”