PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Aegon
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • Getin Noble Bank
    • ING Bank Śląski
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacje55 proc. polskich kierowców ostatnie auto używane kupiło korzystając z oferty prywatnej
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank należy do hiszpańskiej Grupy Santander. Grupa jest obecna na polskim rynku od 2001 r., jednak marka Santander Consumer Bank pojawiła się w roku 2006 r.

55 proc. polskich kierowców ostatnie auto używane kupiło korzystając z oferty prywatnej

Informacje 03.06.2022 (13:08) informacja prasowa
Kredyty Santander Consumer Bank

Badanie przeprowadzone na zlecenie Santander Consumer Multirent na rzecz raportu „Polak kupuje auto używane” wykazało, że większość polskich kierowców ostatni samochód z drugiej ręki kupiło bezpośrednio od sprzedawcy, korzystając z oferty prywatnej (55 proc.). Co szósty z nas udał się do autokomisu, a co ósmy skorzystał z oferty dealera samochodowego. Santander Consumer Multirent zapytał ankietowanych również o inne kwestie dotyczące ostatnio zakupionego samochodu używanego m.in. o jego wiek. Jak wynika z badania, najstarsze samochody wyprodukowane 15 lat temu i wcześniej przeważnie kupują najmłodsi ankietowani w wieku 18-29 lat.

Aby zbadać podejście polskich kierowców do zakupu aut używanych, Santander Consumer Multirent zlecił badanie na rzecz raportu „Polak kupuje auto używane”, w którym zapytał ankietowanych m.in. o to gdzie kupili ostatni pojazd z drugiej ręki, ile auto miało lat w momencie zakupu i w jaki sposób go szukali. Jak wynika z zebranych danych, przeważająca liczba ankietowanych skorzystała z oferty prywatnej, kupując samochód bezpośrednio od sprzedawcy (55 proc.). Byli to głównie mężczyźni (59 proc. w porównaniu do 46 proc. kobiet) i osoby przed 30 rokiem życia (78 proc.). Co szósty z nas udał się do autokomisu (17 proc.). W tej grupie znalazło się więcej kobiet niż mężczyzn (21 proc. w zestawieniu z 16 proc.), ta opcja była też najpopularniejsza wśród respondentów między 50 a 59 i powyżej 60 roku życia (w obu przypadkach po 23 proc. wskazań).

– Dodatkowo co ósmy z nas skorzystał z oferty dealera samochodowego – komentuje Piotr Półtorzycki z Santander Consumer Multirent. – Na tę formę kupna zdecydowało się 12 proc. ankietowanych. Była ona niemal równie popularna wśród kobiet i mężczyzn (kolejno 13 i 12 proc.). Najchętniej korzystali z niej respondenci w średnim wieku między 40 a 49 lat oraz seniorzy od 60 lat w górę. Jest to korzystna opcja ze względu na to, że dealer samochodowy zawsze dokładnie sprawdza auto zanim je zakupi i przeznaczy do sprzedaży, na co nie zawsze możemy liczyć u prywatnego sprzedawcy. Pracownik dealera ma również obowiązek poinformowania nas o całej historii pojazdu, dzięki czemu mamy szansę uniknięcia nieprzyjemnych niespodzianek w przyszłości – dodaje.

Co ciekawe, według danych zebranych w badaniu, ostatni samochód używany zakupiony przez ankietowanych w wieku 18-29 lat miał od 13 do 15 lat (33 proc. wskazań) lub więcej (22 proc.). Z kolei pozostałe grupy wiekowe sięgały raczej po auta 10-12 letnie. Różnica ta może być związana z rozbieżnością dochodów. Osoby w wieku 18-29 lat z racji ograniczonych środków lub pozostawaniu na utrzymaniu rodziców często nie mogą pozwolić sobie na zakup „młodszego” auta.

Ile samochodów używanych oglądali polscy kierowcy zanim zdecydowali się na zakup? Tutaj wyniki są różne i można założyć, że zależą zarówno od oferty w miejscu poszukiwania pojazdu, jak i od tego na ile sprecyzowane są wymagania samego szukającego. 28 proc. Polaków przed zakupem ostatniego auta używanego obejrzało tylko ten konkretny model. Ten sam odsetek oglądał 7 i więcej pojazdów. Następnie 22 proc. obejrzało 2-3 samochody, a 16 proc. od 4 do 6 aut.

Samochodów szukamy głównie w sieci

Santander Consumer Multirent w zleconym badaniu zapytał również polskich kierowców o to, gdzie szukają ofert aut używanych. Większość osób korzysta w tym celu z portali z ogłoszeniami aut (46 proc.). Są to głównie mężczyźni (52 proc. w porównaniu do 30 proc. kobiet). Na kolejnym miejscu znalazło się poszukiwanie wśród znajomych (28 proc.), gdzie również przeważali panowie (31 proc. w porównaniu do 20 proc. pań).

– Ankietowani chętnie korzystają również z internetowych platform zakupowych np. Carvago (23 proc.) oraz z ofert dealerów samochodowych czy komisów (w obu przypadkach po 16 proc.). 9 proc. respondentów wskazało sklepy internetowe firm finansujących samochody – komentuje Piotr Półtorzycki z Santander Consumer Multirent. – Warto pamiętać o korzystaniu z tych ostatnich, zwłaszcza gdy prowadzi się własną firmę. Do auta można otrzymać wtedy dopasowaną ofertę leasingu, który nadal pozostaje niezwykle popularnym i korzystnym sposobem finansowania pojazdu.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 26-29 kwietnia br. na zlecenie Santander Consumer Multirent przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS). Zrealizowano je metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI). Próba n=500.

Źródło: Santander Consumer Multirent

2022-06-03
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Prawie 17 mln transakcji na 3,5 mld zł – dorobek MIP-ów po 4 latach istnienia
17.08.2022 (13:53) – informacja prasowa

Prawie 17 mln transakcji na 3,5 mld zł – dorobek MIP-ów po 4 latach istnienia

W 2018 roku w Polsce jako małe instytucje płatnicze zostało zarejestrowanych 10 podmiotów. Dziś jest ich ponad 130. …

a 0 Banki przyszłości będą tworzone z gotowych elementów, a nie budowane od zera
17.08.2022 (13:46) – informacja prasowa

Banki przyszłości będą tworzone z gotowych elementów, a nie budowane od zera

Zacznijmy od tego, iż mowa tutaj nie o fizycznych placówkach bankowych, a ich cyfrowych odpowiednikach, w formie …

a 0 Zrównoważone inwestowanie w Millennium TFI
17.08.2022 (13:45) – informacja prasowa

Zrównoważone inwestowanie w Millennium TFI

Spółka Millennium TFI dołączyła do grona pionierów polskiego rynku inwestycji ESG i oferuje Subfundusze oparte na …

a 0 Promocje w Pekao na początek roku szkolnego: tańsza pożyczka i konta z bonusem
16.08.2022 (14:45) – informacja prasowa

Promocje w Pekao na początek roku szkolnego: tańsza pożyczka i konta z bonusem

Sierpień to tradycyjnie czas intensywnych przygotowań do nowego roku szkolnego. Często przy tej okazji pojawiają …

a Kariera w finansach 0 Analityk – najbardziej pożądany zawód. Jak znaleźć najlepszych kandydatów?
16.08.2022 (14:39) – informacja prasowa

Analityk – najbardziej pożądany zawód. Jak znaleźć najlepszych kandydatów?

W dobie postępującej digitalizacji i wzrostu technologicznego, zapotrzebowanie na kompetencje analityczne będzie …

a 0 Co trzeci Polak obawia się pogorszenia swojej sytuacji finansowej
16.08.2022 (12:43) – informacja prasowa

Co trzeci Polak obawia się pogorszenia swojej sytuacji finansowej

Dynamicznie rosnąca inflacja znacząco wpływa na zachowania konsumenckie Polaków. Co drugi uczestnik badania …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki wydają coraz więcej na reklamę i nie myślą o zaciskaniu pasa

Banki wydają coraz więcej na reklamę i nie myślą o zaciskaniu pasa

Banki mają przed sobą trudny okres. Rząd…

Tak okradają nas „zdalnie”. 10 prawdziwych scenariuszy, które każdemu powinny zapalić czerwoną lampkę

Tak okradają nas „zdalnie”. 10 prawdziwych scenariuszy, które każdemu powinny zapalić czerwoną lampkę

Ostatnie miesiące przyniosły wzmożoną falę cyberataków na…

Credit Agricole zrezygnował z Getinu

Credit Agricole zrezygnował z Getinu

Właściciel zdecydował, że będzie rozwijać w Polsce biznes organicznie.…

Dane KNF nie pozostawiają złudzeń. Zatrudnienie w bankach topnieje, a to jeszcze nie koniec

Dane KNF nie pozostawiają złudzeń. Zatrudnienie w bankach topnieje, a to jeszcze nie koniec

W ciągu ostatniego roku liczba pracowników sektora…

Złożono ok. 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe

Złożono ok. 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe

Około 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe…

Who is who

Michał Tabor

Michał Tabor

Michał Tabor, Partner i Członek Zarządu Obserwatorium.biz…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Dorota Anna Wróblewska

Dorota Anna Wróblewska

Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Risco Software Dorota…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

gbartosz83:

problem polega na tym, że to nie są banki notowane na giełdzie, nie …

wt, 9 sie 2022 (11:06) • W II kw. 2022 r. wyniki Banku Pekao pod wpływem kosztów regulacyjnych i rezerw

Xandi:

Czy podobne raporty publikują także inne banki? Zastanawia mnie sytuacja Plus Banku i …

pon, 8 sie 2022 (21:35) • W II kw. 2022 r. wyniki Banku Pekao pod wpływem kosztów regulacyjnych i rezerw

Krzysztof Trojak:

Co to za bełkot? …

pon, 8 sie 2022 (06:20) • Notus Finanse wchodzi do świata Decentraland

Uczesane myśli:

👍 …

pt, 5 sie 2022 (16:52) • Rynek faktoringu urósł w pierwszym półroczu 2022 r. o jedną trzecią

Michał Kamiński:

zdecydowanie faktoring to ciekawa alternatywa dla kredytów, do tego nie jest ważna zdolność …

nie, 31 lip 2022 (18:37) • Rynek faktoringu urósł w pierwszym półroczu 2022 r. o jedną trzecią

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Kalkulator kredytowy Bankier SMART
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 37
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • Ranking ROR Bankier SMART
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2022 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców