PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Aegon
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczenia70% Polaków nie wie, czym jest OC. Czego jeszcze nie wiemy o ubezpieczeniach samochodów?

70% Polaków nie wie, czym jest OC. Czego jeszcze nie wiemy o ubezpieczeniach samochodów?

Ubezpieczenia 30.11.2021 (15:03) informacja prasowa
Ubezpieczenia

W trzech pierwszych kwartałach 2021 roku zarejestrowano w Polsce o niemal jedną piątą (17,7%)[1] więcej aut niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czy zainteresowanie Polaków posiadaniem samochodów idzie w parze z wiedzą na temat podstawowych ubezpieczeń dotyczących kierowców?

Photo by Aleksandr Neplokhov from Pexels

OC i AC – czy kierowca na pewno musi je mieć?

Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego w listopadzie 2021 r. przez GfK na zlecenie start-upu ubezpieczeniowego Beesafe[2], nie dla wszystkich kierowców w naszym kraju jasna jest kwestia konieczności posiadania poszczególnych rodzajów ubezpieczeń lub braku takiego obowiązku. Na pytanie o obowiązkowość OC i AC niemal co czwarty respondent (23%) wskazał, że jesteśmy zobowiązani mieć oba z nich, 1% – AC, a 6% przyznało, że nie wie. Pozostali (70%) prawidłowo wybrali OC. – W Polsce obowiązkowe jest posiadanie OC, ale AC już nie. Kierowcy często decydują się jednak także na autocasco – przekonuje ich to, że w razie wypadku – również tego z ich winy – pokryje ono koszty naprawy ich pojazdu – wyjaśnia Damian Andruszkiewicz z Beesafe. To ważne rozróżnienie, ponieważ niemal co piąty (18%) respondent błędnie zakłada, że ubezpieczenie OC obejmie naprawę zarówno jego auta, jak i pojazdu poszkodowanego. Tymczasem nie odnosi się ono do samochodu kierowcy.

Pojazd lub kierowca – co tak naprawdę obejmuje OC?

Tylko mniej niż co trzeci respondent (30%) twierdzi prawidłowo, że OC obejmie szkody związane nie jedynie z pojazdem poszkodowanego, ale też jego kierującym i pasażerami. Oznacza to, że 70% Polaków nie ma pełnego obrazu zakresu tego ubezpieczenia – 44% wskazało sam pojazd, 15% – osobę kierującą i pasażerów, a 11% przyznało, że nie wie, z czym związane szkody obejmuje OC. – Z naszego badania wynika, że Polacy kojarzą poszczególne składowe OC, mają jednak problem ze wskazaniem jego pełnego zakresu – komentuje Damian Andruszkiwicz z Beesafe. – Warto więc podkreślić, że to ubezpieczenie komunikacyjne nie ogranicza się jedynie do pokrycia kosztów naprawy auta, którym poruszał się poszkodowany. Dotyczy ono sytuacji, w których użytkując samochód wyrządzimy komuś szkodę – zarówno tę osobową (następstwem może być uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia, a nawet śmierć), jak i rzeczową (która dotyczy zniszczenia lub uszkodzenia czyjegoś mienia). Co ważne – za szkodę powstałą w związku z ruchem pojazdu uznaje się także zdarzenia podczas wsiadania do auta, rozładunku czy w momencie zatrzymania, postoju, a nawet jego garażowania. Warto podkreślić też, że ubezpieczenie OC nie jest przypisane do konkretnego kierowcy, ale do danego pojazdu – dodaje.

OC po poprzednim właścicielu albo przez internet?

Rozróżnienie zakresu odszkodowań to nie jedyna kwestia, która jest dla Polaków nie do końca jasna. Ponad jedna trzecia uczestników przeprowadzonego na zlecenie Beesafe badania nie ma świadomości tego, że OC można przejąć po poprzednim właścicielu – 15% respondentów zaprzeczyło temu twierdzeniu, a 19% przyznało, że nie wie.

W badaniu zapytano także o to, czy ubezpieczenia można kupić nie wychodząc z domu. W tej kwestii największą wiedzą wykazali się respondenci w średniej grupie wiekowej (35-44 lat) – 92% z nich odpowiedziało twierdząco (w porównaniu do 89% ogółu). – W dobie digitalizacji cieszy ogólna duża świadomość dotycząca udogodnień, na jakie pozwalają nowoczesne technologie, również te w branży insurtech. Mając jednak na uwadze, że często świat on-line traktuje się jako naturalne środowisko najmłodszej grupy wiekowej, można by spodziewać się, że to właśnie wśród jej przedstawicieli odsetek prawidłowych odpowiedzi dotyczących możliwości zakupu ubezpieczenia przez internet będzie największy. Z drugiej jednak strony taki wynik może wiązać się z tym, że kwestia wyboru OC czy AC to temat bliższy osobom w wieku 35-44 lat[3], bo one częściej są właścicielami samochodów – zauważa Damian Andruszkiewicz z Beesafe.

Badanie GfK na zlecenie Beesafe wykazało też, że to właśnie osoby z grupy wiekowej 35-44 mają największą wiedzę na temat ubezpieczeń komunikacyjnych. Wśród nich odsetek prawidłowych odpowiedzi na każde z zadanych pytań był każdorazowo wyższy od ogólnych wyników. Okazuje się jednak, że dla Polaków część kwestii związanych z OC i AC nadal nie jest oczywista.

[1] PZPM i KPMG, Raport kwartalny „Branża motoryzacyjna” – edycja Q4/2021.

[2] Badanie CAWI, n=1000, GfK dla Beesafe, XI 2021 r.

[3] Badanie CAWI, n=1000, GfK dla Beesafe, III 2021 r.

Źródło: Beesafe

2021-11-30
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 3 popularne cyberoszustwa finansowe, przez które możesz wpaść w długi. Sprawdź, jak się przed nimi ustrzec
12.08.2022 (12:22) – informacja prasowa

3 popularne cyberoszustwa finansowe, przez które możesz wpaść w długi. Sprawdź, jak się przed nimi ustrzec

Według danych zebranych na zlecenie BIK, aż 84% Polaków obawia się wykorzystania swoich personaliów w wyniku …

a Analizy 0 Raport Kearney: Spora grupa klientów banków nadal potrzebuje obsługi w placówkach
12.08.2022 (12:15) – informacja prasowa

Raport Kearney: Spora grupa klientów banków nadal potrzebuje obsługi w placówkach

21 proc. klientów europejskich banków detalicznych przyznało, że nie korzysta z fizycznych oddziałów bankowych. …

a Kariera w finansach 0 L4 na stres? Aż 2/3 pracowników zauważyło u siebie symptomy wypalenia zawodowego
12.08.2022 (11:29) – informacja prasowa

L4 na stres? Aż 2/3 pracowników zauważyło u siebie symptomy wypalenia zawodowego

12 sierpnia ustanowiono Światowym Dniem Pracoholika. Jak wskazuje OECD, pracownicy w Polsce plasują się w …

a 0 Moje Akcje PZU otwiera się na inwestorów Alior Banku
12.08.2022 (11:26) – informacja prasowa

Moje Akcje PZU otwiera się na inwestorów Alior Banku

PZU rozwija swój program lojalnościowy dla inwestorów indywidualnych. Od dziś do Moje Akcje PZU mogą przystępować …

a 0 Getin Bank podnosi oprocentowanie lokat i rozszerza ofertę Lokaty Rentierskiej na segment klientów detalicznych
12.08.2022 (11:20) – informacja prasowa

Getin Bank podnosi oprocentowanie lokat i rozszerza ofertę Lokaty Rentierskiej na segment klientów detalicznych

Getin Bank podwyższa oprocentowanie na Lokacie Mobilnej Na Start do 6,5% w skali roku i rozszerza ofertę Lokaty …

a 0 TUZ Ubezpieczenia otwiera pierwszy punkt w Warszawie
11.08.2022 (14:22) – informacja prasowa

TUZ Ubezpieczenia otwiera pierwszy punkt w Warszawie

Nowy punkt obsługi klienta TUZ Ubezpieczenia mieści się w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 41. Jest zaprojektowany …

PRNews.pl

Zobacz również

Złożono ok. 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe

Złożono ok. 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe

Około 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe…

Revolut udostępnił płatności odroczone – Pay Later

Revolut udostępnił płatności odroczone – Pay Later

Revolut wchodzi na polski rynek z nowym…

Karta biometryczna trafia pod strzechy. Płatność uwierzytelniana jest odciskiem palca

Karta biometryczna trafia pod strzechy. Płatność uwierzytelniana jest odciskiem palca

O karcie biometrycznej pisaliśmy już na łamach Bankier.pl.…

Media: Paweł Guza nowym prezesem PKO BP? Iwona Duda zrezygnowała z tej funkcji

Media: Paweł Guza nowym prezesem PKO BP? Iwona Duda zrezygnowała z tej funkcji

Prezes PKO BP Iwona Duda złożyła rezygnację…

Najlepsze lokaty kwartalne w sierpniu. Kolejny ranking z „7” z przodu

Najlepsze lokaty kwartalne w sierpniu. Kolejny ranking z „7” z przodu

Lokując 10 000 zł na lokacie kwartalnej, można…

Who is who

Aneta Styrnik-Chaber

Aneta Styrnik-Chaber

Kierownik Zespołu Komunikacji Produktowej w Departamencie Komunikacji…

Tomasz Głodowski

Tomasz Głodowski

Tomasz Głodowski Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej…

Emilia Kasperczak

Emilia Kasperczak

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Emilia…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

gbartosz83:

problem polega na tym, że to nie są banki notowane na giełdzie, nie …

wt, 9 sie 2022 (11:06) • W II kw. 2022 r. wyniki Banku Pekao pod wpływem kosztów regulacyjnych i rezerw

Xandi:

Czy podobne raporty publikują także inne banki? Zastanawia mnie sytuacja Plus Banku i …

pon, 8 sie 2022 (21:35) • W II kw. 2022 r. wyniki Banku Pekao pod wpływem kosztów regulacyjnych i rezerw

Krzysztof Trojak:

Co to za bełkot? …

pon, 8 sie 2022 (06:20) • Notus Finanse wchodzi do świata Decentraland

Uczesane myśli:

👍 …

pt, 5 sie 2022 (16:52) • Rynek faktoringu urósł w pierwszym półroczu 2022 r. o jedną trzecią

Michał Kamiński:

zdecydowanie faktoring to ciekawa alternatywa dla kredytów, do tego nie jest ważna zdolność …

nie, 31 lip 2022 (18:37) • Rynek faktoringu urósł w pierwszym półroczu 2022 r. o jedną trzecią

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Kalkulator kredytowy Bankier SMART
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 37
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • Ranking ROR Bankier SMART
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2022 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców