PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościING Bank Śląski oraz Pekao SA z największymi spadkami w jakości infolinii bankowych

ING Bank Śląski oraz Pekao SA z największymi spadkami w jakości infolinii bankowych

Wiadomości 08.12.2015 (09:46)

 Z najnowszej fali badania infolinii bankowych realizowanego przez ARC Rynek i Opinia wyniki, że w ciągu ostatnich trzech lat największe spadki w rankingu odnotowały banki: ING Bank Śląski, Pekao SA oraz Alior Bank. Największe wzrosty zaś: BZWBK, Citi Handlowy oraz Eurobank. Nadal, niezmiennie od 2011 roku, pierwsze miejsce zajmuje PKO Bank Polski.


W ramach badania infolinie bankowe oraz kontakt mailowy z bankiem są poddawane ocenie pod różnymi względami, m.in.: czas oczekiwania na połączenie z konsultantem lub na odpowiedź mailową, jakość połączenia, dostępność infolinii, system wyboru tematów do rozmowy, uprzejmość konsultanta, zaangażowanie, wiedza produktowa.

W ciągu ostatnich sześciu lat istotnie wzrosła średnia jakość obsługi bankowej na infoliniach oraz przez kontakt e-mail. O ile jeszcze w 2010 roku średnia wszystkich banków wynosiła 66 pkt., o tyle obecnie wynosi 82,7 pkt.

Średnia punktacja uzyskana przez infolinie bankowe w latach 2009-2015 (maksymalna liczba punktów: 100)

Źródło: badanie infolinii bankowych 2010-2015, ARC Rynek i Opinia


Jednocześnie na przestrzeni lat infolinie poszczególnych banków zmieniały swoje miejsce w rankingu. Najbardziej stabilnymi bankami w zakresie infolinii są: PKO Bank Polski oraz Credit Agricole, które od lat niezmiennie utrzymują wysoki poziom swoich infolinii. Jednocześnie w ostatnim czasie widać duży spadek jakości infolinii banków, które wielokrotnie były w czołówce rankingowej:

  • ING Bank Śląski – spadek o 14,3 pkt.

  • Pekao SA – spadek o 8,3 pkt.

  • Alior Bank – spadek o 7,8 pkt.

Jednocześnie są banki, które niegdyś nie należały do czołówki, zaś znacząco na przestrzeni lat poprawiły swoje wyniki:

  • BZWBK – wzrost o 14,8 pkt.

  • Citi Handlowy – wzrost o 7,6 pkt.

  • Eurobank – wzrost o 7,2 pkt.

Ranking infolinii bankowych 2015 (z porównaniem do lat 2013 i 2014)


Źródło: Badanie infolinii bankowych 2010-2015, ARC Rynek i Opinia


Średni czas oczekiwania na zgłoszenie konsultanta wynosi 24 sekundy, przy czym konsultanci banku z najlepszą infolinią odbierają telefon w ciągu 2 sekund, zaś najdłużej poczekamy w Pekao – 55 sekund. W przypadku tego banku czas oczekiwania na połączenie z konsultantem w porównaniu z poprzednią fala badania wydłużył się o 40 sekund.

Średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem w poszczególnych bankach (sekundy)

Źródło: Badanie infolinii bankowych, listopad 2015, ARC Rynek i Opinia


Podobnie jest z oczekiwaniem na odpowiedź mailową. Średni czas oczekiwania wynosi 5,5 godziny, przy czym w PKO Banku Polskim odpowiedź uzyskamy w ciągu 1,4 godziny, zaś najdłużej poczekamy w banku Pekao: 14,7 godzin.

Średni czas oczekiwania na odpowiedź mailową (godziny)


Źródło: Badanie infolinii bankowych, listopad 2015, ARC Rynek i Opinia


„Pekao to bank, którego infolinia w ciągu ostatniego roku w znaczącym stopniu straciła na jakości. Dotyczy to nie tylko ogólnej oceny, na którą wpływ ma wiele czynników, lecz również czasu oczekiwania na reakcję banku. Biorąc pod uwagę fakt, że bank ten w poprzednich falach badania był w czołówce najszybciej reagujących na zapytania klienta to spadek na ostatnie miejsce jest tym bardziej zaskakujący” – mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia – „Z kolei ING w ostatnich latach znacząco stracił na ocenie samych konsultantów – ich uprzejmości, zaangażowaniu i profesjonalizmie. O ile bank ma dosyć dobre wskaźniki jeśli chodzi o szybkość reakcji na pytania klientów, o tyle z większą dbałością powinien podejść do szkoleń dla konsultantów”- dodaje Grzegorz Sygnowski.

Informacja o badaniu


Badanie infolinii bankowych jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 2010 roku (w dwóch falach rocznie). W ramach XII fali badania (listopad 2015) przeprowadzono łącznie 1920 audytów techniką Mystery Caller oraz Mystery Mailing przy pomocy audytorów ARC Rynek i Opinia w miesiącach: od sierpnia do października 2015 r. Badaniem objęto 12 największych banków.

/ ARC Rynek i Opinia

2015-12-08
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Arkadiusz Bruliński

Arkadiusz Bruliński

Kierownik Zespołu PR i Nowych Mediów w…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Emilia Kasperczak

Emilia Kasperczak

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Emilia…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców