PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościZyski z międzynarodowej sprzedaży online na wyciągnięcie ręki

Zyski z międzynarodowej sprzedaży online na wyciągnięcie ręki

Wiadomości 19.03.2015 (11:37)

Rośnie zainteresowanie klientów z innych krajów zakupami w polskich sklepach internetowych. Wśród najczęściej kupujących są Niemcy, Rosjanie i Brytyjczycy1. Rosnąca konkurencja pomiędzy 20 tysiącami działających e-sklepów w Polsce zmusza przedsiębiorców do poszukiwania dodatkowych źródeł klientów. Takim eldorado mogą być właśnie obcokrajowcy. Chcąc wykorzystać potencjał zagranicznych klientów polski eCommerce powinien kierować się kilkoma prostymi zasadami.


eCommerce jest gwałtownie rosnącą gałęzią gospodarki na całym świecie. W Polsce sprzedaż online w 2014 roku osiągnęła wartość przekraczającą 6 miliardów euro2. Jesteśmy najszybciej rozwijającym się rynkiem eCommerce B2C w Unii Europejskiej. Rosnące zainteresowanie konsumentów i brak granic w internecie dają szansę przedsiębiorcom na wykorzystanie tego zjawiska i dostosowanie swoich biznesów tak, aby maksymalizować sprzedaż.

Patrz oczami klienta


Największym wyzwaniem dla internetowych przedsiębiorców jest zoptymalizowanie stron pod kątem zagranicznych klientów. Co zatem trzeba zrobić, aby wizyty były przekształcane w sfinalizowane zakupy i lojalne powroty do sklepu. Kluczowe jest spojrzenie na cały proces oczami klienta. Prostota, przyjazność dla użytkownika i łatwy dostęp do informacji to główne wytyczne, które pomagają sprzedawać usługi i towary niezależnie od kraju, z którego pochodzi klient. Przygotowując się do obsługi zagranicznych internautów koniecznie trzeba zadbać o główne czynniki maksymalizujące sprzedaż:

  • Jasno określone warunki i koszty dostawy międzynarodowej. Oprócz ceny produktu najważniejszą kwestią z punktu widzenia klienta jest koszt dostawy. Przejrzyste określenie zasad i kosztów dostawy oraz łatwe dotarcie do tych informacji ogranicza zjawisko „porzuconego koszyka”.

  • Analiza danych. Większość platform sklepowych umożliwia dostęp do danych statystycznych dotyczących klientów. Warto sprawdzić z jakich krajów czy miast pochodzą zagraniczni klienci. Przeanalizować ich koszyki oraz to, co ich potencjalnie interesowało. Im więcej informacji pozyskamy, tym lepiej będzie można rozwijać ofertę kierowaną do zagranicznych klientów.

  • Obsługa wielu języków. Zgromadzone dane z analizy pozwalają na podjęcie decyzji w jakich językach powinna być dostępna oferta. Pozbycie się bariery językowej to kolejny krok do zwiększenia zainteresowania i większej skłonności do zakupów i kolejnych wizyt.

  • Płatność w walucie własnego kraju. Zakupy, za które płacimy w walucie, której nie znamy stają się mało komfortowe i wprowadzają niepokój. Brak wiedzy o tym ile faktycznie kosztują towary odstrasza zagranicznych klientów. Płatność w obcej walucie i brak możliwości sprawdzenia finalnej kwoty aż do momentu otrzymania wyciągu bankowego nie jest komfortowym rozwiązaniem. First Data Polska dostarcza usługę DCC, czyli dynamicznego przewalutowania walut. Rozwiązanie to pozwala prowadzącym sklepy zaoferować zagranicznym posiadaczom kart płatniczych możliwość zapłaty w walucie własnego kraju podczas finalizowania zakupów w e-sklepie. Klient zyskuje pełną przejrzystość kosztów a w konsekwencji zmniejsza ryzyko porzucenia koszyka.

Zagraniczni klienci w polskim eCommerce


Według badań przeprowadzonych na zlecenie PayPal zagraniczni e-konsumenci dostrzegają potencjał polskiego eCommerce. Najczęściej kupują użytkownicy z Niemiec (28% użytkowników), Rosji (24%) oraz Wielkiej Brytanii (20%). Częstotliwość dokonywanych transakcji przez klientów z zagranicy jest również znacznie wyższa niż w przypadku naszych rodaków. Prawie 50% konsumentów z Wielkiej Brytanii kupuje w sklepach internetowych przynajmniej raz w tygodniu, podczas gdy wśród Polaków odsetek ten wynosi jedynie 30%. To co różni zagranicznych klientów od Polaków to także wyższe kwoty przeznaczane na zakupy.

eDCC – korzyści dla sklepu i klienta


Usługa elektronicznego dynamicznego przewalutowania (eDynamic Currency Conversion – eDCC) dostępny jest poprzez system Payeezy – który kompleksowo obsługuje płatności w internecie. Dostawcą rozwiązania jest First Data Polska. Zarówno udostępnienie usługi eDCC jak i korzystanie z niej przez sklep i jego klientów jest bezpłatne. Co więcej, właściciel sklepu zyskuje wymierne korzyści w postaci niższej marży od transakcji w walucie karty zagranicznej niż w polskich złotych. Wykorzystanie tego rozwiązania zwiększa komfort klientów, minimalizuje ryzyko porzucana koszyka oraz pozwala na obniżenie kosztów obsługi płatności poprzez zmniejszenie prowizji od transakcji. Osiągnięcie odpowiedniej skali transakcji z udziałem zagranicznych kart płatniczych opłacalność znacząco wzrasta.

Artykuł został przygotowany przez specjalistów First Data Polska S.A., właściciela systemu płatności online Payeezy.

2015-03-19
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców