Cyberprzestępcy próbują wyłudzić dane do logowania od klientów polskich banków. Przez ostatnich kilka tygodni kierowali swoje maile do klientów PKO BP. Teraz zaatakowali klientów BNP Paribas Banku.
Przed weekendem na stronie internetowej BNP Paribas Banku pojawiło się ostrzeżenie o następującej treści:
„W ostatnim czasie pojawiły się e-maile z prośbą o zalogowanie się na fałszywej stronie w celu sprawdzenia wiadomości w module korespondencji Pl@net BNP Paribas Banku Polska. Nadawca prosi o kliknięcie w odnośnik przekierowujący do fałszywej strony z prośbą o zalogowanie do systemu.
Ostrzegamy, że są to fałszywe e-maile, które mają na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.
Przypominamy, że BNP Paribas Bank Polska nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową.
Prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, jak również danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV. Te dane są do wyłącznej wiadomości klientów.”
Przypominamy, tak przebiega atak phishingowy: