Informacyjno-edukacyjny portal Bankomania.pkobp.pl zdobył drugą, a drukowany magazyn „Bankomania” – trzecią nagrodę w tegorocznym konkursie biuletynów firmowych agencji Agape. To kolejne wyróżnienie dla działań komunikacyjnych PKO Banku Polskiego.
Wydawnictwa PKO Banku Polskiego w konkursie agencji Agape zostały wyróżnione w dwóch kategoriach: na najlepszy biuletyn zewnętrzny elektroniczny 2016 roku oraz drukowany. Oceniając projekty, jury brało pod uwagę cele, adresata i wizerunek. A także język, redakcję tekstów oraz atrakcyjność wizualną. W przypadku publikacji online zwracano uwagę na format publikacji i nawigację. W tym roku projekty PR-owe banku nagrodzono także w konkursie Power of Content Marketing Awards „Szpalty Roku”. „Złotą Szpaltę” otrzymał interaktywny leksykon haseł ekonomicznych Bankowiki PKO Banku Polskiego, a „Brązową Szpaltę” – portal Bankomania oraz kampania PR pod hasłem „Odkładaj na najdłuższe wakacje życia”.
– Każdego roku PKO Bank Polski zdobywa laury w prestiżowych konkursach na projekty komunikacyjne. Cieszy nas fakt, że odbiorcy żywo reagują na wprowadzane przez nas nowości, a profesjonaliści doceniają nowoczesne, multimedialne narzędzia i odpowiednio podaną wiedzę ekspercką. Wszystko to razem wpływa na spójny przekaz i wizerunek PKO Banku Polskiego – mówi Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.
Nagroda dla portalu Bankomania to kolejny dowód na to, że sprawdza się jego edukacyjno-informacyjna formuła (w ciągu roku odnotowano wzrost odsłon o 500 proc.). Integralną częścią serwisu jest przygotowane na wzór Wikipedii kompendium (ponad 1 tys.) pojęć ekonomicznych – Bankowiki. Według ekspertów to unikalne na rynku interaktywne rozwiązanie, pozwalające internautom proponować nowe hasła czy ich rozwinięcie.
Specjaliści oceniający poszczególne projekty PKO Banku Polskiego zgodnie podkreślają, że jego działania wyróżniają m.in. profesjonalne podejście do komunikacji z klientami, wysoka jakość edukacyjna i merytoryczna oraz adekwatna, dostosowana do odbiorcy, ciekawa forma przekazu.
Bank nieustanie poszerza grono obiorców wykorzystując zaawansowane technologicznie narzędzia, jak dedykowana dzieciom aplikacja w technologii rozszerzonej rzeczywistości „Brawo Bank AR”. To nowatorskie praktyczne narzędzie edukacji finansowej najmłodszych. Dzięki możliwościom jakie daje technologia AR czytelnicy „Brawo Banku” uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie. Aplikacja spotkała się z dużym zainteresowaniem w środowisku edukacyjnym.
Działania PR i projekty edukacyjne PKO Banku Polskiego są doceniane i nagradzane. We wcześniejszych edycjach konkursu Szpalty Roku Bank doceniony został nie tylko za realizowane projekty, ale również za całokształt, wielokierunkowość i spójność komunikacji. W konkursie Biuletynów Firmowych 2015 agencji wydawniczej Agape uznanie zyskał portal Bankomania, a Bankowiki znalazło się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.