Międzynarodowy Dzień Kobiet to dobry moment, żeby nie tylko mówić o kobietach w biznesie, ale również zaplanować działania w firmach, które będą je wspierać. Citi w Polsce, od 2003 roku, aktywnie prowadzi program tworzący sprzyjające warunki dla rozwoju zawodowego kobiet i pomoc w pokonywaniu barier. Między innymi, dzięki takim działaniom obecnie 50% kadry kierowniczej w Citi Handlowy to kobiety, a w zarządzie stanowią one 1/3, podczas gdyw zarządach największych polskich spółek giełdowych zasiada ich jedynie 10,3%[1]. W Citi Service Center Poland ponad 55% najwyższych stanowisk w firmie obejmują kobiety.
W Citi Handlowy kobiety stanowią 65% zatrudnionych osób, w Citi Service Center Poland 45% , dlatego tak ważna jest ich rola dla całej organizacji. Był to jeden z głównych powodów, dla których bank w 2003 roku, w ramach ogólnoświatowego programu CitiDiverstiy wprowadził inicjatywę CitiWomen. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na sytuację kobiet pracujących w banku, zarówno pod kątem zawodowym, jak i dbania o własne pasje i zdrowy tryb życia. Program obfituje w szkolenia, mentoring, spotkania z ludźmi sukcesu czy spotkania integracyjne. Ważnym elementem jest również przekazywanie praktycznej wiedzy i umiejętności ułatwiających zachowanie równowagi pomiędzy pracą zawodową i życiem prywatnym.
– Nasz program może stanowić dobry przykład wspierania kobiet w biznesie.Przez cały rok prowadzimy szereg inicjatyw, z którychmogą korzystać wszystkie kobiety zatrudnione w ramach organizacji, bez względu na stanowiska w hierarchii. Wierzymy, że nasza działalność przekłada się również na zadowolenie z zatrudnienia w banku. Średnia długość stażu pracy kobiety wynosi u nas ponad 8 lat– mówi Anna Skulimowska, Dyrektor Centrum Korporacyjnego w Citi Handlowy i współprzewodnicząca CitiWomen. – Z roku na rok nasza działalność cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Jest to dla nas potwierdzenie, że stanowi to drogę do spełniania ambicji i samorozwoju naszych pracowniczek– dodaje Anna Skulimowska.
Tydzień dla kobiet
Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, Citi w Polsce przygotowało całotygodniowy program działań promujących zarówno na rozwój osobisty, jak i profilaktykę zdrowotną kobiet. Podczas szeregu warsztatów będą mogły pogłębić zasady zdrowego stylu życia.
Uczestniczki CitiWomen będą miały także możliwość wzięcia udziału w spotkaniu z kobietami, które osiągnęły sukces i z powodzeniem łączą to z rolą matek. W tym roku po raz pierwszy będzie organizowany mentoring walk. W czasie spaceru po Warszawie, managerki z Citi będą odbywały sesje mentoringowe z osobami, które dopiero rozpoczynają swoją ścieżkę kariery w firmie. Dodatkowo, w Szkole Głównej Handlowej w ramach Tygodnia Kobiet Sukcesu odbyło się spotkanie z Terri Gerosą, szefową Citi Service Center Poland. Citi poprowadzi na SGH również warsztaty na temat przywództwa i niewidzialnych barier utrudniających kobietom dojście do wysokich stanowisk w biznesie, czyli tzw. „szklanego sufitu”.
– Co roku, początek marca stanowi dla nas dobrą sposobność, aby promować naszą działalność w ramach CitiWomen i zachęcać nowe uczestniczki do aktywnego zaangażowania. Jest to również okazja, żeby zwrócić uwagę kobiet na dbanie o swoje zdrowie. W tym roku przypominamy im o potrzebie realizacji cyklicznych badań oraz przedstawiamy na praktycznych warsztatach zalety kuchni pięciu przemian – dodaje Anna Zawłocka, Kierownik Biura Wsparcia Biznesu i Komunikacji w Citi Service Center Poland i współprzewodnicząca CitiWomen.