PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBank Millennium: ponad połowa klientów do kobiety

Bank Millennium: ponad połowa klientów do kobiety

Wiadomości 08.03.2013 (09:08)

103 lata od ustanowienia Dnia Kobiet upamiętniającego walkę o równouprawnienie, prawa wyborcze i lepsze warunki pracy, kobiety dysponują majątkiem porównywalnym z mężczyznami i swobodnie nim zarządzają.


Obowiązujący jeszcze sto lat temu porządek prawny uniemożliwiał kobietom rozporządzanie własnym majątkiem (jeśli go posiadały), podporządkowując je w tym zakresie mężowi. Żona, jeśli chciała podjąć pracę lub inną działalność gospodarczą, musiała uzyskać zgodę współmałżonka. Jeśli ten wyraził zgodę, a praca przynosiła dochód, to prawo do zarządzania zyskami było również po stronie mężczyzny.

Analiza uczestnictwa kobiet w zarządzaniu i dystrybucji środków zgromadzonych w Banku Millennium, przeprowadzona w lutym 2013 r., pokazuje inną rzeczywistość. Równouprawnienie jest faktem. Kobiety na równi z mężczyznami korzystają z produktów i usług bankowych, choć mają odmienne preferencje inwestycyjne i inaczej wydają pieniądze.

Jej portret


Co drugi klient Banku Millennium (52%) jest kobietą. Kobietą jest również prawie co drugi milioner (41%), czyli klient posiadający w banku więcej niż 1 milion złotych. Średnia wieku klientek banku wynosi 45 lat, a milionerek 52 lata, co szczególnie nie dziwi. Zgromadzenie milionowych aktywów wymaga przecież czasu. Ponad trzy czwarte kobiet z aktywami powyżej 1 mln jest po czterdziestce, a tylko 4% poniżej trzydziestki. Najliczniejszą grupę stanowią zamożne panie między 50 a 60 rokiem życia. Wśród wszystkich klientek Banku Millennium jedna piąta nie ukończyła jeszcze 30 lat. Kobiety rozporządzają majątkiem porównywalnym z majątkiem mężczyzn. Średnie saldo milionerki jest zaledwie o 8% niższe niż saldo milionera, a majątek przeciętnej klientki stanowi 88% średniego majątku mężczyzny.

Kobiety dbają o swoje finanse


W wyborze sposobu utrzymania i pomnażania majątku, kobiety nie różnią się znacząco od mężczyzn. I one i oni rozumieją potrzebę racjonalnego zarządzania środkami, a w niepewnej sytuacji ekonomicznej preferują produkty bezpieczne. Wybór specyficznych strategii zależy raczej od wielkości majątku niż płci. Na wybór funduszy inwestycyjnych, produktów strukturyzowanych i samodzielne inwestowanie na rynku kapitałowym decyduje się prawie co dziesiąta klientka, podobnie jak prawie co dziesiąty mężczyzna. Panie chętniej wybierają produkty w 100% bezpieczne – kilka procent więcej kobiet niż mężczyzn otwiera lokaty terminowe i konta oszczędnościowe (w tych ostatnich doceniając elastyczny dostęp do środków), z reguły na mniejsze niż panowie kwoty.

Wraz z aktywami rośnie apetyt kobiet na ryzyko. Niemal co trzecia milionerka (27%) inwestuje w produkty strukturyzowane z gwarancją kapitału oraz produkty inwestycyjno-ubezpieczeniowe. Co piąta (21%) posiada jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, a kilka procent za pośrednictwem Domu Maklerskiego inwestuje na rynku kapitałowym. Milionerzy prezentują nieco inne podejście – dwa razy częściej niż zamożne kobiety korzystają z rachunków w Domu Maklerskim. Również kilka procent więcej zamożnych panów, niż pań, posiada fundusze i inne produkty inwestycyjno-ubezpieczeniowe. Płeć różnicuje nieznacznie poziom inwestowanego kapitału. Milionerki inwestują mniej, niż zamożni mężczyźni w fundusze inwestycyjne, za to znacząco więcej w papiery wartościowe w Domu Maklerskim.

Czasem trzeba pożyczyć


Kobiety równie chętnie jak mężczyźni pożyczają pieniądze, stanowiąc prawie połowę klientów pożyczek gotówkowych (48%). Jednorazowo pożyczają jednak o kilkanaście procent mniej niż mężczyźni. Również blisko połowę wydanych kart kredytowych znajdziemy w damskich portfelach (47%). Choć przeciętny limit kredytowy przyznany paniom jest o jedną czwartą niższy niż w przypadku panów, kobiety i mężczyźni w równym stopniu korzystają z możliwości częściowej spłaty zadłużenia w danym miesiącu.

Milionerki dbają o siebie


Po stronie wydatków kobiety i mężczyźni prezentują odmienne zachowania. Wśród najzamożniejszych kobiet największą część wydatków stanowią ubrania, dodatki oraz buty – aż 34%. Panie wydają na ten cel ponad dwukrotnie więcej niż równie zamożni mężczyźni. Milionerki dwukrotnie więcej wydają również na zakupy w supermarketach i sklepach spożywczych (12% vs 6%) i ponad trzykrotnie więcej na kosmetyki (7 vs 2%). Dwukrotnie rzadziej niż zamożni mężczyźni ponoszą za to wydatki związane z podróżami (10% vs 19%), obsługą samochodu (5% vs 11%) i wyposażeniem wnętrz. Wydatki mężczyzn z grupy milionerów w restauracjach są cały czas kilkukrotnie wyższe niż kobiet (6% vs 2%) – wygląda na to, że upływ czasu konserwuje zwyczaj płacenia tego typu rachunków przez panów.

 

  1. Struktura wydatków dokonywanych czarnymi kartami płatniczymi Millennium MasterCard World przez klientów Banku Millennium w 2012 r. posiadających aktywa 1mln+.

Mimo, że liczba transakcji płatniczych wśród kobiet i mężczyzn jest porównywalna, milionerki wydają za granicą czterokrotnie mniej niż mężczyźni milionerzy.

Królowe supermarketów


Kobiety o niższych dochodach używają plastikowego pieniądza odmiennie. Ponad jedna trzecią ich wydatków stanowią zakupy w supermarketach i sklepach spożywczych. W drugiej kolejności, podobnie jak milionerki, panie wydają zarobione pieniądze na dbanie o siebie. Aż sześciokrotnie więcej niż mężczyźni wydają na kosmetyki (6% vs 1%), blisko trzykrotnie więcej na ubrania, buty i dodatki (18% vs 7%) i dwukrotnie więcej na usługi medyczne, okulary i leki (6% vs 3%). Domeną panów nadal pozostają wydatki samochodowe – 28% vs 11% oraz te związane z wyposażeniem mieszkań i domów.

  1. Struktura płatności dokonywanych kartami płatniczymi przez klientki i klientów detalicznych Banku Millennium w 2012 r.

Panie versus Panie


Porównując wydatki kobiet zamożnych i tych o niższych dochodach, największe różnice można zauważyć w wydatkach na ubrania, dodatki i buty oraz na zakupy w supermarketach i sklepach spożywczych. Relacje wydatków są tu niemal odwrotne. Istotne różnice widać też w stosunku do zaspokajania potrzeb z wyższej półki. W budżecie zamożnych kobiet istotną pozycję w wydatkach stanowią podróże – 10% i biżuteria – 4%. Wśród kobiet o niższych dochodach jest to odpowiednio 4 i 1%.

  1. Struktura płatności dokonywanych kartami płatniczymi przez klientki z aktywami powyżej 1 mln zł i klientki detaliczne Banku Millennium w 2012 r.

2013-03-08
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców