PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyJak współpraca SEO i SEM jest ważna w bankowości – case Landmark Bank

Jak współpraca SEO i SEM jest ważna w bankowości – case Landmark Bank

Analizy 11.09.2012 (09:14)
Bankowość internetowa

Działania promocyjno-reklamowe za pośrednictwem wyszukiwarki Google’a, to codzienna optymalizacja działań. Na szczęście ten gigant z Mountain View co chwilę wprowadza mechanizmy, które mają sprawić, iż wydane u niego pieniądze będą pieniędzmi dobrze zainwestowanymi. Jednym z tych ułatwień jest integracja narzędzia Google Analytics z systemem AdWords. Dzięki czemu można stale podnosić skuteczność swoich reklam w wyszukiwarce. Najlepszym tego dowodem jest case marki Landmark Bank.

Ta amerykańska instytucja finansowa, która specjalizuje się w sektorze B2C (konsumenckim) oraz B2B (biznesowym) postanowiła ponad rok temu postawić na działania w wyszukiwarce internetowej. Celem tego było zwiększenie sprzedaży w segmencie detalicznym, skierowanym do indywidualnego, niekorporacyjnego klienta. Całość działań, które potrwały 12 miesięcy, były rozłożone na kilka etapów.

Pierwszych z nich była kompleksowa analiza funkcjonalności strony www tej firmy. Sprawdzono nie tylko architekturę (czytelność dla odbiorcy) oraz strukturę (kwestia indeksowania, odpowiednio definiowane metatagi) witryny internetowej Landmark Bank, ale także kształt URLów (format zapisu adresów internetowych poszczególnych podstron). Wynikiem tych miesięcznych badań było stworzenie przez zespół marketerów tego banku mapy drogowej w kwestii SEO. Zestawu działań, które muszą być poczynione ze stroną www Landmark Bank, aby zwiększyć efektywność jego działań promocyjno-sprzedażowych w wyszukiwarce. Pewnego rodzaju pozycjonerskim SWOT’em, czyli zbiorem mocnych i słabych stron SEO marki.

Okazało się, że piętą achillesową Landmark Bank było to, że struktura strony www nie była w pełni dostosowana oraz przyjaźnie nastawiona do wymogów oraz oczekiwań wyszukiwarek internetowych. Automatycznie stało się to priorytetem i tematem przewodnim w realizacji mapy drogowej SEO tego banku. Po trwających pięć miesięcznych pracach nad poszukiwaniem, wykrywaniem i poprawianiem najdrobniejszych mankamentów witryny internetowej Landmark Bank, przyszedł czas na testowanie osiągniętych wyników w praktyce.

Zespół tej instytucji finansowej zajął się gromadzeniem słów kluczy i fraz, które przydałby by się w organicznej optymalizacji strony internetowej, jak i podniosłyy jakość działań reklamowych w wyszukiwarce Google’a. Następnie pogrupowano je na trzy kategorie: konkurencja, ilość zapytań oraz znaczenie/ adekwatność. Następnie przypisano po cztery, pięć słów kluczowych na każdą podstronę witryny Landmark Bank. Zebrano także słowa kluczowe i frazy wspólne dla działań SEO i SEM. Po tym etapie doszło do przetestowania funkcjonalności strony www tego banku pod kątem wcześniejszych poczyniowych zmian w jej strukturze i architekturze.

Dzięki przypisaniu właściwych słów kluczowych i fraz dla poszczególnych podstron (w tym ich różnych kombinacji) wzrosła pozycja Landmark Bank w Google’u. Jak przyznają autorzy, gdyby nie te poczynione wysiłki, to rekordy tego amerykańskiego banku w dalszym ciągu nie pojawiały by w pierwszej dziesiątce zapytań. Jednakże aby zwiększyć swoją pozycję w wyszukiwarce należało postawić na podlinkowania (link building). Z uwagi na reprezentowaną przez siebie branżę, sektor finansowy, Landmark Bank był ograniczony w tych działaniach. Kupowanie linków przez bank nie wpłynęło by zbyt korzystanie na jego postrzeganie i wizerunek. Stąd też postawił on na wykorzystanie internetowej społeczności swoich klientów i sympatyków. W tym celu stworzono specjalną sekcję na stronie Landmark Bank, która pełniła rolę informacyjną dla otoczenia. Z czasem obecni lub też potencjalni klienci tego banku zaczęli traktować jego witrynę internetową jako źródło informacji o miejscowych wydarzeniach kulturalnych.

Przy działaniach reklamowych w Google’u zespół Landmark Bank wykorzystał wiedzę pozyskaną podczas prac optymalizujących stronę www tej amerykańskiej firmy. Przeprowadzono trzy kampanie promocyjno-sprzedażowe w wyszukiwarce Google’a. Każda z nich składała się z 16 grup tematycznych. Poszczególne grupy zawierały kilka różnych wersji ofert. W sumie dawało to ponad sto rozmaitych reklam w ramach jednej kampanii.

Trwające rok działania na płaszczyźnie optymalizacji i działań reklamowych w Google’u przyniosły firmie Landmark Bank niespodziewane efekty. Organiczny ruch na stronę www tego banku rósł w tempie 30% miesięcznie. Największe efektyw tej finansowej synergii SEO i SEM było widoczne w efektywności kampanii AdWords. Skuteczność reklamy płatnych linków w wyszukiwarce zwiększyła się ponad 3,5 krotnie. Ponadto udało się obniżyć koszty działań o 60%. Najlepszym tego dowodem jest to, iż reklamy AdWords Landmark Bank polepszyły swoją pozycje w wynikach wyszukiwania o 175%, czyli niemalże dwukrotnie.

Case tego amerykańskiego banku pokazuje wyraźnie, jak bardzo ważne jest wykorzystanie potencjału organicznego oraz płatnego pozycjonowania przez firmy. W obliczu szukania coraz bardziej skutecznych dróg wykorzystania budżetu reklamowego w sieci, działania na polu “search retargeting” zyskują coraz większe znaczenie. Pokazują to chociażby ostatnie badania grupy mediowej Chango. Wynika z nich, iż w ponad 93% przypadkach wykorzystuje się dane zebrane na stronie firmy o kliencie do działań z zakresu “search retargeting”.

Źródło: Zieltraffic Polska

analizy bankowość internetowa internet 2012-09-11
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy bankowość internetowa internet

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców