PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyJeszcze bankowe placówki nie zginęły

Jeszcze bankowe placówki nie zginęły

Analizy 13.08.2012 (13:46)
Bankowość internetowa

Polacy coraz chętniej korzystają z bankowości elektronicznej. To nie tylko wygoda, ale także znacznie niższe koszty obsługi. Rola tradycyjnych placówek bankowych powoli się zmienia, ale nie ma co liczyć, że zupełnie znikną. Za kilka lat będziemy tam chodzić głównie po poradę.

Także sami bankowcy nie mają wątpliwości co do tego, że w ciągu najbliższych lat rola bankowości internetowej będzie rosnąć. W przeprowadzonym przez TNS Polska na początku roku badaniu zdecydowana większość przedstawicieli banków (93 proc.). wyraziła zdanie, że w ciągu najbliższych 5 lat jeszcze bardziej wzrośnie znaczenie bankowości internetowej.

Z kolei blisko połowa (46 proc.) przyznała, że jednocześnie rola oddziałów jako kanału dystrybucji usług bankowych się zmniejszy. Już teraz część banków likwiduje swoje oddziały – głównie te, które zajmowały się sprzedażą kredytów. Nie oznacza to jednak, że za kilka lat placówki znikną i wyprze je e-bankowość. Oba kanały będą pełniły inną rolę i obsługiwały innych klientów.

Dlaczego bankowość internetowa?


Niższe koszty obsługi kasowej


Nie podlega dyskusji fakt, że korzystanie z bankowości internetowej jest tańsze. Przelew internetowy jest z reguły bezpłatny, taka sama operacja w placówce kosztuje kilka złotych. Podobnie wyglądają koszty prowadzenia konta osobistego. Konta dla internautów są z reguły bezpłatne.

Dostęp do rachunku na bieżąco


Klienci korzystający z bankowości elektronicznej mają dostęp online do swojego konta przez 24 godziny na dobę. Mogą się nie tylko sprawdzić saldo, ale także zlecić dowolną operację. Włączając w to złożenie wniosku o kredyt czy założenie lokaty. Tradycyjni klienci mogą zrealizować te operacje wyłącznie w godzinach pracy placówek lub w systemie telefonicznym.

Dochodzą koszty logistyczne


Na pierwszy rzut oka nie przywiązujemy do tego uwagi, ale dodatkowym kosztem związanym z obsługą placówkową jest koszt dojazdu do oddziału. Trzeba poświęcić pieniądze na paliwo, bilety autobusowe lub parkingowe, względnie – taksówkę. W ten sposób koszt przelewu rośnie do nawet kilkunastu złotych.

Czas to pieniądz

Zlecenie przelewu w bankowości elektronicznej to najwyżej kilka minut. Jeśli mamy zdefiniowanego odbiorcę, z poziomu komórki można to zrobić nawet w kilka sekund. Dojazd do placówki, czekanie w kolejce czy szukanie miejsca parkingowego wydłużają tę prostą operację nawet do kilku godzin.

Wygoda obsługi konta


Zwolennicy bankowości internetowej nie wyobrażają sobie wizyt w placówkach. Dla nich bankowanie sprzed ekranu domowego komputera o dowolnej godzinie to podstawa. Jest jednak grupa klientów, którzy są odmiennego zdania. To z reguły starsze osoby lub klienci z mniejszych miast. Dla nich placówka jeszcze długo zostanie podstawowym kanałem obsługi.

Dlaczego placówka?


Zakup zaawansowanych produktów finansowych


Choć coraz więcej banków oferuje swoim klientom zaawansowane produkty finansowe w systemie online, to jednak jeszcze długo część z nich będzie sprzedawana wyłącznie w tradycyjnych placówkach. Można tu wymienić nie tylko kredyty mieszkaniowe, które wymagają bardzo dokładnej analizy, ale także wszelkiego rodzaju produktów inwestycyjnych i oszczędnościowo-emerytalnych.

Pełniejsza informacja

Podstawową zaletą tradycyjnej bankowości jest osobisty kontakt z pracownikiem banku. W ten sposób klient może rozwiązać najbardziej zawikłany problem i uzyskać niezbędne informacje. Co prawda na podobną pomoc mogą liczyć klienci internetowi kontaktujący się z bankiem telefonicznie, ale w praktyce takie konsultacje wymagają o wiele więcej cierpliwości.

Pewne jak w banku


Nadal wielu klientów nie ufa „wirtualnym bankom”. Zwłaszcza jeśli muszą wpłacić oszczędności życia, do banku, którego „nie widać”. Dla nich żadne, nawet najbardziej zaawansowane technologicznie internetowe banki nie przebiją tradycyjnej placówki bankowej. Nie chodzi tu jednak tylko o niewyedukowanych finansowo klientów z Polski powiatowej.

Zamożni wolą tradycję


Z tradycyjnych placówek bankowych korzystają też krezusi. Dla nich osobisty doradca i pokój dla VIP-ów to podstawa. Nie bawią się gadżetami w komórkach, a na swoim tablecie sprawdzają co najwyżej notowania giełdowe. Nie dla nich też wszelkie wodotryski w bankowości internetowej. Oni liczą na tradycyjną bankowość w klasycznym wydaniu.

Bankowość elektroniczna zawojowała świat i od tego kierunku nie ma już odwrotu. Można to porównać trochę do rynku telekomunikacyjnego. Coraz więcej osób wybiera telefon komórkowy zamiast stacjonarnego. Nadal jednak duża grupa klientów potrzebuje tego drugiego rozwiązania. Podobnie jest z placówkami bankowymi. Nawet jeśli jesteśmy zadeklarowanymi fanami bankowości elektronicznej, to zaciągając kredyt mieszkaniowy i tak idziemy do placówki.

Źródło: Bankier.pl

analizy bankowość internetowa oddziały wojciech boczoń 2012-08-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy bankowość internetowa oddziały wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski – Global Account Director CEE…

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk, Rzecznik Prasowy, Kierownik Wydziału Public…

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak – Marketing & Relationship Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców