27 lipca 2012 r, zakończyły się zapisy na akcje Funduszu Hipotecznego DOM S.A., który jako pierwszy na polskim rynku zaoferował hipotekę odwróconą w modelu sprzedażowym. Dzięki emisji spółka pozyskała 7,5 mln zł, które przeznaczy na rozwój i dalszą ekspansję rynku. Wśród nowych akcjonariuszy pojawił się m.in. OFE Bankowy PKO. Inwestorem dominującym jest TOTAL FIZ, który posiada 75 proc. akcji. Na przełomie sierpnia i września planowany jest debiut spółki na rynku New Connect.
Spółka zamierza wprowadzić do obrotu 2, 25 mln akcji Serii A na okaziciela o wartości nominalnej 0,10 zł każda, 750 tys. nowo emitowanych akcji Serii B o wartości nominalnej 0,10 zł każda, oraz 750 tys. praw do akcji Serii B. Z emisji akcji Serii B Fundusz Hipoteczny DOM S.A. pozyskał 7,5 mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój działalności w zakresie obecnie oferowanych usług hipoteki odwróconej. Oferującym akcje jest IPOPEMA Securities S.A. Najwięcej papierów, bo 75 proc., należy do TOTAL FIZ. Grono nowych akcjonariuszy zasilił m.in. OFE Bankowy PKO. – Debiut na NewConnect oznacza, że Fundusz Hipoteczny DOM S.A. zacznie funkcjonować w charakterze spółki publicznej, będzie raportować do KNF i Giełdy Papierów Wartościowych, a jego wyniki finansowe będą szeroko dostępne. Transparentność instytucji, którą prowadzimy od czterech lat, jest dla nas bardzo ważna. Zależy nam na tym, by seniorzy czuli się jeszcze bardziej bezpiecznie z takim partnerem jak my – podkreśla Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM S.A.
Fundusz Hipoteczny DOM S.A. jest pionierem oraz wiodącą firmą działającą w obszarze hipoteki odwróconej w Polsce. Jego udziały w tym rynku sięgają ok. 70 procent. Oferta firmy adresowana jest do osób starszych, powyżej 65 roku życia – Seniorów, którzy będąc właścicielami mieszkań potrzebują dodatkowych źródeł utrzymania. Fundusz Hipoteczny DOM S.A. działa od 2008 roku, ma Oddziały w całej Polsce (m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy), własne call center.
Spółka zamierza utrzymać wiodącą pozycję na rynku i wykorzystać ją do zbudowania silnej marki o największej rozpoznawalności wśród Seniorów, co zwiększy efektywność sieci sprzedaży.
– Kontynuowane będą działania społeczne, w które angażujemy się od samego początku naszej działalności. Jesteśmy organizatorem Klubu Seniora DOM, Warsztatów Aktywnego Seniora, czy wydawcą kwartalnika „Życie Seniora”. Działania społeczne oraz aktywizacja seniorów były, są i będą dla nas szczególnie ważne – podkreślił Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM S.A.
Źródło: Fundusz Hipoteczny DOM S.A.