W ciągu ostatnich dwóch lat trzykrotnie wzrosło zainteresowanie klientów MultiBanku akcjami rabatowymi. Osoby korzystające z promocji to zazwyczaj… mężczyźni. Teraz mogą oni płacić mniej także za zakupy kartami debetowymi. Dotychczas zniżki przyznawane były jedynie za płatności kartami kredytowymi.
MultiBank w każdym miesiącu organizuje specjalne akcje rabatowe, podczas których oferuje swoim klientom dodatkowe zniżki u parterów współpracujących z nim w ramach standardowego programu rabatowego (dostępnego dla posiadaczy kart płatniczych MultiBanku). Zazwyczaj w tym czasie obniżki sięgają 40 proc., a liczba transakcji dokonywanych kartami MultiBanku w sklepach objętych promocją wzrasta nawet czterokrotnie w stosunku do tego samego okresu sprzed ich uruchomienia. Jednocześnie, systematycznie rośnie też zainteresowanie tego typu akcjami.
– Jeszcze w 2010 roku podczas specjalnych promocji liczba transakcji w sklepach partnerskich, dokonywanych kartami MultiBanku, wzrastała o 30-50 proc. W tym roku wynik ten wynosi 110-200 proc. – mówi Emilia Olszewska, odpowiedzialna za program rabatowy MultiBanku. – Obecnie klienci są zatem bardziej wrażliwi na tego typu promocje, wzrasta też ich świadomość. Z naszych analiz wynika, że coraz więcej osób nie tylko wie o programach rabatowych oferowanych do posiadanych karty (aktualnie aż 76 proc. badanych), ale też często uważa je za istotny element decydujący o wyborze danego plastiku. Stanowi on zatem przewagę rynkową, w którą konsekwentnie wyposażamy także nasze „debetówki” – dodaje Olszewska.
Możliwość skorzystania z rabatu podczas płatności kartą debetową udostępniona została dotychczas w ponad połowie punktów-handlowo usługowych dotąd oferujących program rabatowy MultiBanku do kart kredytowych, czyli w ponad 1700 sklepach, restauracja i hotelach. Docelowo oferta ma być dostępna we wszystkich (ponad 2500) punktach współpracujących z bankiem.
– Co ciekawe zmiana ta może też odwrócić układ sił w zestawieniu dotyczącym tego, która płeć częściej korzysta z rabatów. W ostatnim roku panowie mieli 70-proc. przewagę – mówi Olszewska. – Ale to oni także częściej posiadają w swoich portfelach karty kredytowe, co znacząco może wpływać na wynik. Klientki MultiBanku przodują natomiast w liczbie i wysokości rachunków płaconych kartami debetowymi. Zatem ich szanse na wygraną z mężczyznami właśnie znacząco wzrosły – dodaje.
Podobne zmiany w zakresie kart debetowych wprowadzone zostały także w programie rabatowym mBanku.
Źródło: MultiBank