Usługa jest wdrożeniem rozwiązania Comarch Host to Host Banking, które oferuje klientom biznesowym banku możliwość znacznie szybszej i efektywniejszej wymiany informacji pomiędzy systemami ERP/FK (systemami finansowo-księgowymi) pracującymi wewnątrz firmy a systemamib anku.
Comarch Host to Host Banking w ING Banku Śląskim
Comarch Host to Host Banking pozwala na pobieranie nawet kilka razy dziennie wyciągów bankowych i automatyczne wprowadzanie ich do systemu ERP. Takie rozwiązanie powoduje przyspieszenie komunikacji pomiędzy bankiem a klientem. Wykorzystanie systemu Comarch Host to Host Banking daje klientom ING Banku znaczne uproszczenie procesu wysyłania zleceń. Zlecenia płatnicze są podpisywane w systemie ERP (jedno miejsce autoryzacji) i przekazywane bezpośrednio z systemu ERP klienta do Podstawowego Systemu Bankowego bez żadnego systemu pośredniczącego. Takie rozwiązanie podnosi bezpieczeństwo, szybkość i wygodę w realizowaniu transakcji.
Rozwiązanie jest oparte o następujące standardy:
- ISO20022 – wspólna platforma dla branży finansowej do rozwoju wiadomości o standardowej składni XML opracowana przez International Organization for Standardization,
- Rekomendacja Zarządu Związku Banków Polskich z dnia 29.03.2011 w sprawie przyjęcia standardu wymiany danych finansowych pomiędzy klientem a bankiem oraz bankiem a klientem na rynku polskim,
- Rekomendacje Comarch w obszarach nie sprecyzowanych przez powyższe regulacje.
– Korzyści dla klientów korzystających z usługi ING WebService to przede wszystkim oszczędność czasu. Przekazywanie danych finansowych następuje szybciej, jednocześnie proces przetwarzania tych danych jest uproszczony dzięki stałemu dostępowi do dokumentów oraz wymianie danych w trybie online. To w znaczny sposób pozwala na zwiększenie wydajności procesów księgowych naszych klientów w ich firmach – mówi Adam Walendziewski odpowiedzialny za bankowość elektroniczną dla klientów korporacyjnych w ING Banku Śląskim.
Na uwagę zasługuje również fakt, że wykorzystanie systemu Comarch Host to Host Banking po stronie klienta banku nie rodzi znacznego wzrostu kosztów. Pracownicy dalej pracują w znanym sobie systemie ERP i za jego pośrednictwem komunikują się z bankiem.
Źródło: Comarch