40 proc. osób zapytanych: „Które z poniższych banków, są Twoim zdaniem godne zaufania?” wskazało PKO Bank Polski (z 15 do wyboru) – wynika z badania „Zaufanie Polaków do banków” przeprowadzonego w marcu 2016 przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontenet Communication.
Panie częściej obdarzały zaufaniem PKO Bank Polski (43 proc.). Biorąc pod uwagę wiek respondentów, młode osoby w wieku 15-24 lata w takim samym stopniu ufają bankom: mBank i PKO Bank Polski (39 proc.). Respondenci na drugim miejscu wskazali, że o wyborze przez nich oferty danego banku decyduje zaufanie do marki (43 proc.).
PKO Bank Polski od lat jest w czołówce rankingu Najcenniejszych Marek „Rzeczpospolitej”, co więcej marka Banku zyskała miano „dobra narodowego”, godnie reprezentującego nasz kraj na arenie międzynarodowej i znalazła się w zestawieniu Brief „25/25 lat: Marki dla Polski”
– Markę PKO Banku Polskiego tworzy zespół ludzi! Ich wiedza, profesjonalizm, doświadczenia i pomysłowość bezpośrednio przekładają się na efekty rynkowe. Wszyscy wychodzimy z założenia, że naszym najważniejszym szefem jest klient i zależy nam na tym, aby był zadowolony! Wygląda na to, że dobrze wykonujemy swoje zadania, bo możemy szczycić się doskonałą marką i co najważniejsze zaufaniem klientów – mówi Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej PKO Banku Polskiego.
Badanie pokazuje, że dostęp do nowoczesnych technologii ważniejszy jest dla osób młodych (w wieku 15-24) niż dla osób starszych, warto zatem pamiętać o precyzyjnym dostosowaniu przekazu do wieku i płci odbiorców. Wyboru banku ze względu na nowoczesne technologie znacznie częściej dokonują także mężczyźni niż kobiety.
PKO Bank Polski jest liderem nowoczesnej bankowości. Z danych najnowszego raportu opublikowanego przez PRNews wynika, że spośród ponad 5,7 mln osób korzystających z bankowości mobilnej w Polsce, ponad 1,3 mln to klienci PKO Banku Polskiego. W dużej mierze to zasługa aplikacji IKO, z której obecnie korzysta ponad 570 tys. użytkowników.
Nie mniejsze znaczenie dla badanych ma dostępność do usług. PKO Bank Polski posiada największą sieć placówek i agencji (ponad 2 tys.), bankomatów (3,2 tys. w tym wpłatomatów 710) a z usług bankowości elektronicznej może korzystać 7,8 mln osób.
Klienci mają do dyspozycji najnowocześniejsze Contact Center, którego pracownicy cyklicznie zyskują uznanie rynku i branży – pozycja lidera w ogólnopolskim XII badaniu Contact Center metodą Mystery Shopper.