W Konkursie Marketingu Bezpośredniego Golden Arrow doceniona została kampania relaunchowa marki banku. Jury uhonorowało także koncepcję wprowadzenia na rynek PKO Konta za Zero.
Jurorzy oceniali sposób opracowania strategii kampanii reklamowych oraz kreatywność poszczególnych elementów przesłanych projektów. Istotna była również skuteczność i efektywność podejmowanych działań. W siódmej edycji konkursu Golden Arrow w kategorii Kampania zintegrowana statuetkę otrzymał projekt wprowadzenia na rynek PKO Konta za Zero. Natomiast w kategorii Golden Arrow open – kampania marketingowa relaunchu marki PKO Banku Polskiego. Konkurs Marketingu Bezpośredniego Golden Arrow organizowany jest przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego i VFP Communications od 2006 roku.
Wprowadzenie na rynek w ubiegłym roku nowej oferty kont osobistych oraz zmiana wizerunku PKO Banku Polskiego zostały wsparte kampanią marketingową z udziałem Szymona Majewskiego. Cały koncept kreatywny spotkał się z pozytynym przyjęciem przez konsumentów, którzy mimo początkowego zaskoczenia taką rewolucyjną zmianą zobaczyli w reklamie świeżość i odwagę banku. Kampania dobrze komunikuje ofertę produktową. Zgodnie z założeniami pozytywnie wpływa również na wizerunek banku. Marka zachowała kluczowe atrybuty, takie jak stabilność, wiarygodność czy bezpieczeństwo, jednocześnie budując pozycję w obszarach związanych z nowoczesnością, dynamiką i młodością.
Działania banku związane z odświeżeniem wizerunku i wprowadzeniem nowości do oferty zostały w ostatnim czasie docenione również przez samych bankowców. Za działania promocyjne w 2011 roku bank otrzymał Lamparty – nagrodę przyznawaną od 2004 roku za najbardziej podziwianą kreację wizerunku banku. Środowisko reklamowe doceniło z kolei pracę szefa marketingu banku. Tomasz Marszałł otrzymał Grand Prix i tytuł „Dyrektora Marketingu 2011 roku” w konkursie organizowanym przez portal Mediarun.pl.
Źródło: PKO Bank Polski