PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćTrzy pytania do Krystyny Kulmy-Jaczewskiej z PKO BP

Trzy pytania do Krystyny Kulmy-Jaczewskiej z PKO BP

Nasz gość 28.06.2012 (09:16)

– Przestaje być aktualny stereotyp, że jesteśmy instytucją tylko dla starszego pokolenia, bo nowe rachunki zdobyły uznanie młodych osób. Jakość to nie jest coś, co można osiągnąć i przestać się tym zajmować. To ciągły proces doskonalenia i dopasowywania się do zmieniających się wymagań i oczekiwań klientów – mówi Krystyna Kulma-Jaczewska, Dyrektor Biura Jakości i Procesów w PKO Banku Polskim.

Wojciech Boczoń, PRnews.pl: Mimo wprowadzanych od zeszłego roku zmian wizerunkowych PKO Bank Polski wciąż kojarzy się niektórym klientom z długimi kolejkami do okienka i niezbyt miłą obsługą. Czy za modernizacją wizerunku poszły zmiany w jakości obsługi klienta, które doprowadzą do tego, że z banku ostatecznie wypędzony zostanie znany z reklam PZU duch molocha?

Krystyna Kulma-Jaczewska, Dyrektor Biura Jakości i Procesów w PKO Banku Polskim: Zmiany w PKO Banku Polskim są kompleksowe. Nowy wizerunek czy nowa oferta kont to pierwsze kroki, które rozpoczęły drogę do metamorfozy banku w opinii klientów. W ślad za wprowadzeniem nowej oferty zmianie uległy też obowiązujące standardy obsługi klientów. Pracownicy pierwszej linii uczestniczyli w szkoleniach, gdzie uczyli się, jak rozpoznawać potrzeby klientów, dobierać właściwą ofertę czy finalizować sprzedaż. Zależy nam na tym, aby pracownik w oddziale był dla klienta przede wszystkim doradcą a nie sprzedawcą. Temu celowi służy również polityka banku, zachęcająca klientów do wykorzystywania przy prostych operacjach internetowego serwisu transakcyjnego. Dzięki temu doradcy w oddziałach mają więcej czasu na utrzymywanie relacji z klientami zainteresowanymi bardziej złożonymi produktami jak np. lokaty strukturyzowane.

Wspomniane zmiany w sferze jakościowej zostały zauważone przez klientów korzystających z nowej oferty, którzy zdecydowanie częściej niż dotychczas deklarują chęć polecenia naszego banku znajomym. Przestaje być aktualny stereotyp, że jesteśmy instytucją tylko dla starszego pokolenia, bo nowe rachunki zdobyły uznanie młodych osób. Warto przy tym zaznaczyć, że jakość to nie jest coś, co można osiągnąć i przestać się tym zajmować. To ciągły proces doskonalenia i dopasowywania się do zmieniających się wymagań i oczekiwań klientów, które monitorujemy w ramach systematycznych badań satysfakcji. Rynek staje się bardziej wymagający, więc działania w zakresie jakości obsługi mają charakter ciągły.

Zostaliście ostatnio wyróżnieni za swoją infolinię. A jak z jakością obsługi w placówkach?

Tak, to prawda. W badaniu ARC Rynek i Opinia zajęliśmy już po raz drugi z rzędu pierwsze miejsce w ocenie bankowych infolinii. Nasze call center zostało docenione m.in. za szybkość obsługi, ale też za profesjonalizm i duży zakres wiedzy merytorycznej. Wiedza, sposób przedstawiania oferty klientowi to także elementy, które zajmują ważne miejsce w standardach obsługi doskonalonych wśród pracowników w oddziałach. Najlepsze praktyki  są przenoszone.

Proces wprowadzania w oddziałach projakościowych zmian jest systematycznie monitorowany. Ocenie poziomu jakości obsługi służą m.in. badania „Tajemniczy klient”, którym poddawane są raz na kwartał wszystkie placówki. Brane są w nich pod uwagę oprócz kompetencji i postaw doradców, również wygląd stanowiska obsługi klienta i organizacja pracy w oddziale. Każdy menedżer placówki dostaje wynik badania swojego oddziału i informację, jak plasuje się na tle regionu i całego kraju. Jest to swoistego rodzaju ranking wewnętrzny, który daje im wiedzę, co oceniane jest dobrze, a co z perspektywy klienta powinno jeszcze ulec zmianie. W sferze zainteresowań jest też aspekt zarządzania przepływem klientów. Jak wskazują nasze badania, kolejki i okienka, z którymi kojarzony jest wciąż przez część osób nasz bank, odchodzą już w przeszłość. Niestety, trudniej czasami zmienić wyobrażenie i stereotypy niż rzeczywistość.

Na przestrzeni ostatniego roku, od momentu kiedy wprowadziliśmy nowe standardy, wynik w skali banku, jeżeli chodzi o realizację standardów obsługi, uległ znacznej poprawie.

W ubiegłym roku w rankingu „Przyjazny bank Newsweeka” zdobyliście niecałe 92 punkty na możliwe 135 w kategorii Jakość Obsługi. W ogólnym zestawieniu znaleźliście się na 11. lokacie. Na które miejsce liczycie w tegorocznej edycji?

Każdy ranking jakościowy, również ten Newsweeka, jest przez nas dokładnie analizowany, ponieważ stanowi źródło istotnych informacji na temat poziomu jakości obsługi w naszym banku na tle rynku. Chciałabym jednak podkreślić, że celem wprowadzanych przez nas zmian jest przede wszystkim realna poprawa satysfakcji klientów z kontaktów z bankiem. Nasze działania mają charakter systemowy i są nakierowane na zbudowanie kultury korporacyjnej opartej na trwałych, długofalowych relacjach z klientami. Chcemy, żeby każdy klient czuł się dobrze zarówno w oddziale, dzwoniąc na infolinię, jak też korzystając z kanałów samoobsługowych. Dlatego systematycznie badamy satysfakcję naszych klientów, pytamy o ich potrzeby i staramy się do nich dostosować. Temu podporządkowane są działania zarówno w sferze sprzedaży, oferty, wizerunku, jak i jakości obsługi. Jeżeli te działania przyniosą obok podniesienia satysfakcji klientów również wzrost pozycji w różnych rankingach, będziemy się oczywiście cieszyć. Nie jest to jednak podstawowy cel ani wskaźnik skuteczności wprowadzanych w PKO Banku Polskim zmian.

Źródło: PR News

nasz gość pko bp 2012-06-28
Redakcja PRNews.pl
Tagi: nasz gość pko bp

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców