Morizon, prowadzący jedną z największych internetowych wyszukiwarek nieruchomości www.morizon.pl oraz Emmerson, jeden z doradców i pośredników w obrocie nieruchomościami, nawiązują współpracę i wprowadzają zasady rozliczeń niestosowane dotychczas na rynku.
Na mocy zawartej umowy obie strony współpracować będą w zakresie pozyskania kontrahentów zainteresowanych transakcją na rynku nieruchomości, zaś wzajemne rozliczenia oparte będą na najdalej idącym modelu efektywnościowym, tj. na podziale między stronami dochodu uzyskanego dzięki współpracy. To pionierska współpraca pomiędzy dużą firmą działającą w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami oraz jednym z liderów internetowych wyszukiwarek nieruchomości.
W ramach współpracy oferty Emmerson S.A. będą publikowane i promowane w portalu morizon.pl oraz serwisach partnerskich (w tym zagranicznych, m.in. Rightmove.co.uk i Zoopla.co.uk), zaś pozyskane przez Morizon S.A. zgłoszenia klientów przekazywane będą do Emmerson S.A.. Wynagrodzenie z tytułu dokonanej transakcji kupna lub najmu nieruchomości, zrealizowanej dzięki współpracy Morizon S.A. oraz Emmerson S.A., dzielone będzie między strony umowy. Oznacza to, że zmodyfikowany zostaje stosowany dotąd sposób rozliczeń, nie zmienia się jednak rola obu partnerów, którzy nie wchodząc we wzajemne kompetencje, utrzymują rozdzielne funkcje portalu ogłoszeniowego i pośrednika nieruchomości.
– Emmerson S.A. to pierwszy partner, z którym rozpoczynamy współpracę biorąc na siebie pełne ryzyko działań związanych z promocją ofert, niemniej przewidujemy otwarcie się na współpracę na analogicznych zasadach również z innymi zainteresowanymi takim modelem klientami, spełniającymi kryteria m.in. wysokiej jakości obsługi. To przełamanie dotychczasowych standardów współpracy serwisów ogłoszeniowych z biurami nieruchomości, które wpisuje się w przyjęty przez nas model działania, przewidujący rozliczenia z partnerami wyłącznie za efekt. W tym przypadku mówimy o końcowym efekcie, w postaci finalnie dokonanej transakcji kupna lub najmu nieruchomości. – mówi o współpracy Bolesław Drapella, prezes Morizon S.A.
– Na wymagającym rynku szukamy nowych rozwiązań, które przyczynią się do zwiększenia dynamiki sprzedaży. Współpraca z Morizon S.A. zapewnia nam lepszą ekspozycję naszej oferty. Nie zwiększamy kosztów reklamy. Płacimy za efekt, czyli dopiero po sfinalizowaniu transakcji. Portal morizon.pl zapewni doskonałą promocję naszej oferty, ponieważ będzie równie jak my zainteresowany doprowadzeniem do transakcji – mówi Aleksander Skirmuntt, członek zarządu Emmerson S.A.
Zarówno skala działania Emmerson S.A oraz Morizon S.A., jako czołowych graczy na rynku nieruchomości, jak i przyjęte zasady współpracy, oparte na rozliczeniach prowizyjnych, dają obu stronom szanse znaczącego zwiększenia przychodów, przy zachowaniu wysokiej rentowności i niskiego ryzyka związanego z taką współpracą.
Źródło: Emmerson S.A.