PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak dotrzeć do rynków wielojęzycznych?

Jak dotrzeć do rynków wielojęzycznych?

Marketing i PR 05.04.2012 (08:31)

Internet doprowadził do powstania zupełnie nowych możliwości zakładania i rozwoju biznesów na skalę globalną. Cały świat jest na odległość kliknięcia myszką. Tak przynajmniej mówi teoria. A jak jest w praktyce? Internet faktycznie oferuje niezrównane możliwości tym, którzy nie boją się wykorzystać nowych technologii do zdobycia przewagi. Jednak internetowy biznes na skalę globalną to coś więcej niż własna strona internetowa i adres e-mail.

Identyfikacja rynków

Nawet produkt o globalnym potencjale będzie różnie odbierany w innych zakątkach świata. Podstawą jest solidne badanie rynku, które pomoże w wyborze najbardziej intratnych obszarów. Najbardziej uniwersalne produkty lub usługi lepiej sprzedają się na kilku mniejszych rynkach, ponieważ dzięki tej segmentacji kampanie marketingowe mogą nadal w odpowiedni sposób skupiać się na odbiorcy docelowym. Segmentacja rynku także znacznie ułatwia kwestię lokalizacji strony internetowej. Jednym z najlepszych narzędzi służących do identyfikacji zwrotów kluczowych i nisz na rynku międzynarodowym jest aplikacja Google Narzędzie analizy rynków.

Lokalizowanie strony internetowej

Dostosowanie strony internetowej do odbiorców lokalnych jest koniecznością na rynku międzynarodowym. Język angielski jest co prawda najbardziej rozpowszechnionym językiem w sieci, jednak wciąż reprezentuje zaledwie połowę całej komunikacji online. Ponadto badania dowodzą, że klienci władający wieloma językami są bardziej ufni w stosunku do treści przedstawionych w ich języku ojczystym – zwłaszcza tam, gdzie chodzi o wydawanie pieniędzy. Strona internetowa wyłącznie w jednym języku, nawet, jeżeli jest to angielski, znacznie ogranicza liczbę potencjalnych klientów.

W zależności od liczby rynków docelowych i realistycznych oczekiwań firmy co do obrotów na tych rynkach lokalizacji strony można dokonać na kilka sposobów. Być może wystarczy po prostu założenie kilku ogólnych stron w różnych językach, bądź też dodanie menu nawigacji. Pełna lokalizacja strony na pewno będzie bardziej kosztowna i czasochłonna. Za to będzie wiązała się z wykupieniem nowej domeny krajowej, co jeszcze bardziej pogłębi efekt miejscowości i zwiększy zaufanie potencjalnych klientów. Co więcej, element miejscowości ma duże znaczenie w wyszukiwarkach internetowych. Na przykład Google pozycjonuje miejscowe strony wyżej w wynikach wyszukiwania.

Potęga mediów społecznościowych

Media społecznościowe to nie tylko aktualizowanie statusu na Facebooku, czy dzielenie się plotkami na Twitterze. Oczywiście, można korzystać z nich i w ten sposób, ale nowoczesny specjalista do spraw marketingu dostrzeże potencjał tych platform w kontekście reklamy i promocji. Media społecznościowe stają się coraz bardziej powszechnymi narzędziami docierania do klientów. Korzystają z nich zarówno mniejsze przedsiębiorstwa, jak i międzynarodowe korporacje, zwiększając w ten sposób świadomość marki. Ponadto media społecznościowe pozwalają na bezpośrednie monitorowanie masowej konwersacji klientów na temat marki albo produktu, umożliwiają zbieranie opinii i komentarzy, a także przyczyniają się do poprawy obsługi klienta.

Największe platformy, takie jak Facebook i Twitter, mają zasięg globalny, jednak na niektórych rynkach królują miejscowe media. Na przykład hitem w Brazylii jest Orkut, a w Korei – Cyworld. Na polskim rynku nadal popularna jest NK. Wykorzystanie miejscowych platform nie jest koniecznością, ale może okazać się, że obecność właśnie w tych serwisach może przynieść największą liczbę klientów.

Kwestia tłumaczenia

Tłumaczenie jest kluczowym aspektem w ekspansji na rynkach wielojęzycznych. Strony internetowe i treści marketingowe muszą być przetłumaczone na języki docelowe, a jakość tłumaczenia bezpośrednio wpływa na postrzeganie marki w danym kraju. Programy takie jak Google Tłumacz, albo Yahoo! Babel Fish oferują tanie i szybkie sposoby na uzyskanie dosłownego przekładu. Jednak skomplikowane i wymagające teksty, jakimi niewątpliwie są broszury marketingowe czy slogany reklamowe wymagają tłumaczenia przez zawodowca.

Powyższe punkty stanowią zaledwie wprowadzenie do zagadnienia sprzedaży na rynkach wielojęzycznych. Rynek międzynarodowy jest prawdziwym wyzwaniem, jednak w dobie internetu docieranie do klientów na całym świecie jest dużo łatwiejsze, a zwrot z inwestycji może przerosnąć marzenia ambitnego przedsiębiorcy.

Źródło: Lingo24

internet marketing social media 2012-04-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: internet marketing social media

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak – Marketing & Relationship Manager…

Magdalena Załubska-Król

Magdalena Załubska-Król

Financial Services Lead, Hill and Knowlton Strategies…

Ewa Szerszeń

Ewa Szerszeń

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski Ewa…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców