PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościHome assistance ? pomoc dla domu

Home assistance ? pomoc dla domu

Aktualności 29.06.2011 (07:38)

Assistance z francuskiego oznacza pomoc i odnosi się do szeroko pojętych usług pomocowych – od ratunku dla kierowców na drodze, po gwarancję opieki w czasie podróży. Home assistance jest wariantem dla domu. Zapewnia przede wszystkim interwencję specjalisty w razie takich nagłych wypadków, jak pęknięta uszczelka, zepsuty sprzęt RTV-AGD czy rabunek, po którym lokal nie nadaje się dłużej do zamieszkania.

Assistance – jedno słowo, wiele usług

Podobnych awaryjnych sytuacji, w których przydałaby się pomoc fachowca, wymienić można w dziesiątkach. Dlatego zakres usług assistance jest szeroki, co pozwala sprzedawać go w odmiennych wariantach i po różnej cenie. Najbardziej klasyczną usługą home assistance jest natychmiastowa interwencja specjalisty – hydraulika, ślusarza, elektryka, dekarza, murarza, malarza, glazurnika, parkieciarza, szklarza, technika urządzeń grzewczych i klimatyzacyjnych i in. Ich pomoc, polegająca na naprawieniu usterki, ma być ratunkiem na wypadek awarii instalacji domowych, zalanego mieszkania, kradzieży z włamaniem, dewastacji, pożaru, upadku drzewa, nadmiernych opadów śniegu i podobnych, nieprzewidzianych zdarzeń. Ubezpieczenie pokrywa wówczas (często do ustalonej kwoty) koszty przyjazdu fachowca i robocizny.

 

Inną, często świadczoną w ramach assistance domowego usługą jest zorganizowanie lokalu zastępczego w sytuacji, kiedy lokal po wypadku (na przykład pożarze czy powodzi) nie nadaje się do dalszego zamieszkania. W jednych ofertach pomoc sprowadza się wtedy do transportu mieszkańców w bezpieczne miejsce, w innych także do rezerwacji dla nich miejsca w hotelu. Sytuacja może wymagać przewiezienia pozostałych składników wyposażenia z miejsca zdarzenia do np. przechowalni mebli i taka usługa również mieści się w zakresie assistance. Gdyby do wypadku doszło pod nieobecność właściciela, a majątek w sposób uzasadniony wymagał zabezpieczenia przed utratą albo dalszą szkodą, przyda się z kolei dozór mienia. Jeżeli ubezpieczony ulegnie w miejscu zamieszkania wypadkowi albo też zachoruje, w wyniku czego trafi do szpitala, z tytułu assistance może przysługiwać mu organizacja opieki nad dziećmi oraz zwierzętami domowymi.

Pomoc na telefon

Chociaż zakrawa to na absurd, wiele osób, którym z tytułu posiadanej polisy, karty kredytowej czy konta przysługuje prawo do skorzystania z pomocy, nie wyciąga po nią ręki. Ma to związek z błędnym wyobrażeniem o wysiłku, jakiego potrzeba, żeby zorganizować przyobiecanego fachowca. Tymczasem funkcjonująca bez zastrzeżeń usługa powinna sprowadzać się do wybrania wskazanego przez instytucję numeru telefonu alarmowego i zgłoszenia problemu. Obowiązkiem przyjmującego zgłoszenie, po potwierdzeniu, że dana usługa przysługuje klientowi, jest wysłanie na miejsce specjalisty, który zaradzi problemowi. Jako jedną z największych zalet assistance wymienia się szybkie tempo pomocy, dlatego cała procedura powinna zamknąć się w naprawdę krótkim czasie, żeby m.in. zapobiec dalszemu powiększeniu rozmiaru szkód.

 

 

Ani więc czas realizacji, ani sama procedura nie jest prawdziwą przeszkodą na drodze do skorzystania z assistance dla domu. O wiele większe ryzyko wiąże się z faktem, że zakupiony pakiet usług assistance nie będzie obejmował pomocy, której akurat pilnie potrzeba. Jak bowiem przystało na ubezpieczenia, za parawanem deklarowanej ‘pomocy na każdą okoliczność’ kryje się oferta z całkiem pokaźną listą wyjątków. O przypadkach zdarzeń domowych, w obliczu których pomoc nie będzie przysługiwała, ubezpieczyciel zawsze pisze w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

Przede wszystkim – assistance to pomoc w razie awarii, a nie prace konserwacyjne, ani też interwencje po nieprawidłowym użytkowaniu sprzętu. Fachowiec nie przybędzie z odsieczą, jeśli szkoda powstanie w efekcie rażącego niedbalstwa, umyślnego działania lub postępowania mieszkańców pod wpływem alkoholu czy innych używek. Popularnym wyłączeniem odpowiedzialności jest remont, w trakcie którego nadzwyczaj często dochodzi do niespodziewanych zdarzeń. Także przenikanie wód gruntowych czy tąpnięcia związane z okoliczną działalnością górniczą nie okażą się powodem, dla którego pomoc miałaby zostać udzielona. Chociaż wizyta specjalisty i sama naprawa ma szansę być sfinansowana z ubezpieczenia, sprawdzić należy kto ponosi koszty zakupu części zamiennych czy zużytych do naprawy materiałów.

 

Gdzie kupić

Z dorocznego badania przeprowadzanego przez Europ Assistance wynika, że usługę assistance (różnego typu) posiada 28 proc. Polaków. Statystyki rejestrują jednak tylko głosy świadomych klientów, tymczasem wiele osób nabyło taki produkt, chociaż niekoniecznie zdaje sobie z tego sprawę. Wszystko dlatego, że assistance towarzyszy dziś wielu innym produktom finansowym, a sprzedaż nierzadko odbywa się w dosyć zawoalowany sposób. Najpopularniejszym „partnerem” assistance są ubezpieczenia. Najłatwiej bowiem zachęcić do pomocy dla domu właścicieli nieruchomości, ubezpieczających swoją posiadłość od nieszczęśliwych zdarzeń. Ponieważ ubezpieczenia nieruchomości mają często kompleksowy charakter i chronią jednocześnie od co najmniej kilku różnych zdarzeń, jest tam miejsce również dla usługi assistance, uzupełniającej cały pakiet.

Concierge – pełny wymiar assistance

Concierge, czyli osobisty asystent, to najbardziej wyrafinowana spośród usług assistance, dostępna również w ramach pomocy dla domu. Gwarantuje spełnienie zgłoszonych telefonicznie próśb ubezpieczonego, nawet jeśli nie mają związku z żadną domową awarią. Prywatny asystent zarezerwuje stolik w restauracji, pomoże zaplanować podróż, doradzi w sprawie prezentu, znajdzie nianię dla dziecka.

Na tym nie koniec. Coraz częściej bowiem obecność assistance notuje się w bankach. Przede wszystkim w związku z kredytami hipotecznymi, gdzie jest dodatkiem do wymaganego ubezpieczenia nieruchomości. Ale żeby nabyć w banku assistance dla domu, czasami wystarczy założenie konta (assistance to dodatek np. do Konta Kapitalnego w Banku BPH) albo karty kredytowej (np. przy Visa Murator w MultiBanku). Zakup assistance wraz z produktem bankowym ma dobre i złe strony. Podczas gdy faktycznie może poratować w potrzebie, może jednocześnie być zbędną usługą, bez której właściwy produkt byłby tańszy.

Malwina Wrotniak, analityk Bankier.pl

Źródło: Bankier.pl

2011-06-29
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców