„Od początku roku przeanalizowaliśmy kilkadziesiąt potencjalnych projektów, z których wybraliśmy jeden, według nas najbardziej obiecujący, z wyróżniającym się modelem biznesowym. Jest nim projekt MED CASCO. Do inwestycji przekonał nas zespół założycieli spółki, posiadający unikalne know-how w obszarze ubezpieczeo zdrowotnych oraz doświadczenie w sprzedaży poparte sukcesami. Zaproponowany innowacyjny model produktowy i biznesowy daje możliwośd osiągnięcia przez MED CASCO wysokiej rentowności w perspektywie dwóch lat od inwestycji. Istotnym elementem transakcji jest strategiczne związanie liderów projektu ze spółką, którzy w dużej mierze stanowią o sukcesie tej inwestycji. Spółką zarządzał będzie doświadczony ekspert w sprzedaży prywatnych ubezpieczeo zdrowotnych, pan Wojciech Pawlik.“ – powiedział Grzegorz Gromada, zarządzający MCI.BioVentures.
MCI.BioVentures inwestuje w MED CASCO, spółkę start-up, która będzie oferowała nowatorskie ubezpieczenie zdrowotne. Innowacyjnośd projektu polega na połączeniu usługi ubezpieczeniowej i bankowej, w wyniku czego klient otrzyma możliwośd skorzystania z każdej placówki medycznej i szpitala na terenie całego kraju. Rynek ubezpieczeo zdrowotnych w Polsce, na którym będzie działad Spółka, posiada wysoki potencjał rozwojowy.
Szacuje się, że w 2010 r.:
- Polacy wydadzą na prywatne leczenie ok. 33 mld zł,
- statystycznie, każdy Polak na prywatne leczenie wyda ponad 900 zł z własnej kieszeni,
- aż 25% Polaków zrezygnuje z wykupu leków ze względu na brak pieniędzy,
….. ale tylko 1% Polaków chciałoby zrezygnowad z poddania się operacji w ramach leczenia szpitalnego z powodów finansowych.
Tymczasem oczekiwanie na niektóre operacje w ramach NFZ wynosi w niektórych wypadkach nawet trzy lata. Alternatywą na dziś jest zabieg wykonany prywatnie, często przekraczający możliwości finansowe pacjenta.
Med Casco to nowa usługa na rynku, która w zamian za kilkanaście złotych miesięcznie zagwarantuje natychmiastową możliwośd skorzystania z usług niedostępnych w ramach obecnie oferowanych ubezpieczeo zdrowotnych lub abonamentów. Oferta skierowana jest przede wszystkim do klientów ubezpieczycieli, banków, firm leasingowych, dealerów samochodowych i innych instytucji, które oferują ubezpieczenia, czy to jako usługę standardową, czy też jako wartośd dodaną. Strategia sprzedaży oparta jest na opracowaniu, wdrożeniu i realizacji projektów sprzedażowych typu affinity w sieci sprzedaży dużych klientów korporacyjnych z uwzględnieniem usługi MED CASCO, która stanowid będzie wyraźną wartośd dodaną w stosunku do oferty podstawowej partnera. Spółka przejmie też pełną obsługę klientów poprzez całodobową infolinię oraz zarządzad będzie platformą bankową i płatnościami za usługi medyczne.
„Inwestycja ze strony MCI.BioVentures pozwoli nam w szybszym tempie realizowad strategię spółki i rozwijad naszą usługę – z korzyścią dla naszych partnerów i klientów. Spośród kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych zainteresowanych podjęciem współpracy wybraliśmy ubezpieczyciela z pierwszej piątki w rankingach – InterRisk TU VIG S.A.” – powiedział Wojciech Pawlik, zarządzający MED CASCO.
„InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeniowe S.A. Vienna Insurance Group rozwija linię ubezpieczeo zdrowotnych, dlatego też nawiązaliśmy współpracę z Med Casco, który przedstawił ciekawe założenia do nowego produktu. Mam nadzieję, że produkt będzie istotnym uzupełnieniem oferty na rodzącym się rynku ubezpieczeo zdrowotnych.” – powiedział Józef Winiarski, Wiceprezes InterRisk T.U. VIG S.A.
Źródło: MCI.BioVentures
Źródło: Bankier.pl