Sieć akceptacji płatności zbliżeniowych w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Do grona akceptantów technologii PayPass właśnie dołączyła sieć hipermarketów Auchan. Dzięki temu wszyscy klienci tych sklepów będą mogli płacić szybko i wygodnie, nie tracąc cennego czasu na stanie w kolejkach.
Polacy kochają zakupy. W ciągu ostatnich 10 lat sprzedaż detaliczna wzrosła o 30%. Rosnącą popularnością cieszą się super- i hipermarkety oraz sieci delikatesów. Coraz częściej wybieramy duże sieci handlowe, poszukując wygody i oszczędności czasu. Zdarza się jednak, że podchodząc do kasy zamiast zaoszczędzić czas, niepotrzebnie marnujemy go na stanie w długich kolejkach.
Sieć Auchan, rozumiejąc potrzeby swoich klientów, zdecydowała się na instalację terminali do płatności zbliżeniowych w technologii zbliżeniowej MasterCard PayPass. Supermarkety odwiedzane są każdego dnia przez dziesiątki tysięcy Polaków. Dzięki wdrożeniu płatności zbliżeniowych klienci wszystkich hipermarketów Auchan będą mogli jeszcze szybciej płacić za codzienne zakupy.
Akceptacja płatności bezstykowych w dużych sieciach handlowych jest jednym z kluczowych projektów Banku. Dla nas jest to kolejny krok w popularyzacji płatności bezstykowych wśród polskich klientów, przede wszystkich dla transakcji typu micro i low value payments. Wierzymy, że prostota obsługi płatności, jaką daje technologia PayPass, szybko zaowocuje zwiększeniem liczby transakcji bezgotówkowych w całej puli zakupów dokonywanych w marketach Auchan – mówi Tadeusz Kopeć, dyrektor operacyjny w Biurze Obsługi Akceptantów Kart banku Pekao SA.
Płatności zbliżeniowe stały się jedną z podstawowych metod płatności, których oczekuje klient podchodząc do kasy. Bardzo nas cieszy, że Auchan dołączył do grupy naszych największych klientów stosujących tą technologię, ponieważ staje się w ten sposób znakomitą referencją pozwalającą przekonać i upowszechnić ten standard w segmencie mniejszych sieci i punktów handlowo-usługowych, w których czas obsługi klienta ma szczególne znaczenie. – powiedział Arkadiusz Bochniak, Dyrektor Departamentu Biznesu eService SA.
MasterCard PayPass umożliwia realizowanie transakcji zbliżeniowych na dowolną kwotę. Płatności poniżej 50 PLN nie wymagają autoryzacji; aby wykonać transakcję, wystarczy jedynie przyłożyć kartę w technologii PayPass do czytnika. Jeśli operacja przekracza tę kwotę, dodatkowo zatwierdzamy ją, podając kod PIN.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasza sieć akceptacji tak dynamicznie się rozwija. To znak, że technologia zbliżeniowa przynosi wiele korzyści zarówno naszym partnerom, jak i ich klientom – podkreśla Sebastian Krzyk, szef departamentu sieci akceptacji MasterCard Polska.
Płatności zbliżeniowe cieszą się w Polsce rosnącą popularnością. W ostatnim czasie do grona akceptantów technologii zbliżeniowej dołączyły sklepy PSS Społem, Przewozy Regionalne i drogerie Schlecker. Wygodne i szybkie płatności nabierają szczególnego znaczenia właśnie dziś, kiedy coraz lepiej rozumiemy maksymę „czas to pieniądz”.
Źródło: MasterCard