MasterCard przedstawił wizję dotarcia do kolejnego miliarda klientów poprzez innowacje i współpracę w zakresie technologii mobilnych.
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej z okazji Światowego Kongresu Technologii Mobilnych (MWC) w Barcelonie, prowadzonego przez globalnego dyrektora ds. technologii mobilnych, Mung Ki Woo, firma MasterCard wraz z wiodącymi partnerami mobilnymi: Comviva, Intel, iZettle, Santander oraz Turkcell przedstawiła przyszłość płatności mobilnych. Partnerzy zaprezentowali wspólną wizję, zgodnie z którą zdobycie w przyszłości kolejnego miliarda klientów poprzez kanał mobilny zależy od współpracy i innowacji, osiągniętej wspólnym wysiłkiem przez wszystkich graczy tego „ekosystemu”, w tym dostawców technologii, operatorów sieci komórkowych i instytucji finansowych. Firma MasterCard wykorzystała również tę okazję do uczczenia współpracy z nowymi partnerami oraz nowych inicjatyw na całym świecie, w tym:
- Premiery marki Wanda, wspólnego przedsięwzięcia Telefónica i MasterCard — nowej marki dla klientów korporacyjnych i indywidualnych, opracowanej w celu udostępnienia rozwiązań w zakresie płatności ponad 87 milionom klientów firmy Movistar na rynkach Ameryki Łacińskiej. Te usługi płatności mobilnych będą połączone z mobilnym portfelem lub opłaconym z góry kontem, pozwalającym m.in. na dokonywanie przelewów pieniężnych, mobilne doładowania w czasie rzeczywistym, opłacanie rachunków i dokonywanie zakupów. Mobilny portfel i opłacane z góry konta będą dostępne w dowolnym momencie z dowolnego miejsca.
- Partnerstwa z BOKU, Inc., na którym klienci skorzystają podczas robienia zakupów. Umożliwi ono dokonywanie płatności, otrzymywanie zniżek i specjalnych ofert, a także monitorowanie wydatków — wszystko to możliwe będzie za pośrednictwem telefonów komórkowych wszędzie tam, gdzie przyjmowane są karty MasterCard. Konta BOKU z MasterCard Prepaid, oferowane przez operatora sieci komórkowej (OSK) danego abonenta, oferują konsumentom wygodny sposób płatności poza domem.
- Programu Mobilnego Partnerstwa Pieniężnego MasterCard, zainicjowanego z partnerami Comviva, Sybase 365 i Utiba, opracowanego w celu umożliwienia dostępu do formalnych usług finansowych za pośrednictwem telefonów komórkowych. Program skierowany jest do ponad 2,5 miliarda klientów, którym brakuje dostępu do tego typu usług.
Etisalat, MasterCard i Oberthur Technologies zdobyły nagrodę za Najlepszą Innowację w zakresie Płatności Mobilnych, przyznaną z okazji XVII Dorocznych Globalnych Nagród Technologii Mobilnych i ogłoszoną podczas MWC. Osiągnięcie to jest zwieńczeniem współpracy nad płatnościami opartymi na technologii Near Field Communication (NFC) w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Na zakończenie konferencji prasowej, Mung Ki Wu zauważył, że „Światowy Kongres Technologii Mobilnych 2012 był dla firmy MasterCard wyjątkową okazją do tego, aby stanąć ramię w ramię z czołowymi graczami branży technologii mobilnych i przedstawić wspólną wizję przyszłości. Technologie te dają szansę na udostępnienie handlu i bankowości konsumentom na całym świecie. Dzięki innowacyjnemu podejściu do handlu mobilnego firma MasterCard i jej partnerzy pomagają w rozwoju pełnego potencjału w tej dziedzinie i wprowadzają miliardy konsumentów do świata bez gotówki”.
Źródło: MasterCard