PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościGiełda6 rad dla stron giełdowych spółek

6 rad dla stron giełdowych spółek

Giełda 05.12.2011 (08:59)

Profesjonalne inwestycje giełdowe nie istnieją bez internetu. To fakt, który na przestrzeni lat potwierdzało każde kolejne badanie. Inwestorzy nie tylko muszą, ale chcą i chętnie korzystają z tej formy pozyskiwania informacji. Tym większą presję na prowadzenie profesjonalnych RI w kanale elektronicznym powinni czuć giełdowi emitenci.

Agencja interaktywna Autentika we współpracy z Bankier.pl przygotowała raport na temat budowy relacji inwestorskich. Zawarty w nim poradnik może służyć jako drogowskaz dla przedstawicieli spółek giełdowych, które myślą o usprawnieniu komunikacji ze swoimi akcjonariuszami.

Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu aż 73% inwestorów poszukuje informacji o spółkach na ich oficjalnych serwisach www. Podobna liczba respondentów przyznała, że zdarzyło jej się zrezygnować z zakupu akcji spółki, ponieważ strona RI była słabo wykonana lub nie budziła zaufania.

Aby zapobiec utracie zaufania inwestorów wiarygodna strona relacji inwestorskich powinna spełniać kilka prostych zasad. Najważniejsze rady wg autorów raportu to:

Myśl o odbiorcach serwisu

Minęły już czasy, kiedy strona była popisem umiejętności webmastera. Profesjonalna strona tworzona jest w filozofii user-centered. Podstawową potrzebą użytkownika serwisów relacji inwestorskich jest szybkie i sprawne docieranie do kluczowych informacji.

Warto pamiętać też o tym, że nie dla każdego odbiorcy polski jest językiem podstawowym, dlatego w zależności od specyfiki spółki, warto pomyśleć o odpowiednich wersjach językowych witryny.

Zachowaj spójność graficzną i wizerunkową

Są dwie drogi projektowania stron www relacji inwestorskich. Gdy spółka zdecyduje się na stworzenie autonomicznego serwisu relacji inwestorskich, należy pamiętać, aby był on w tej samej domenie co serwis korporacyjny oraz aby menu umożliwiało łatwe przejście do firmowej strony głównej.

Alternatywą jest podstona w serwisie korporacyjnym. W obu przypadkach nie należy zbytnio eksperymentować ze stylistyką, która powinna być spójna dla wszystkich stron spółki. Serwis relacji inwestorskich powinien być również wizerunkowo związany z firmą którą reprezentuje. W przeciwnym razie odbiorca może mieć wrażenie prowizoryczności serwisu.

Dbaj o przejrzystość graficzną i logiczne rozmieszczenie informacji

W badaniu aż 39% inwestorów uznało, że jednym z trzech najważniejszych oczekiwań wobec strony RI jest estetyczna szata graficzna i logiczne uporządkowanie treści. Dlatego kluczowym elementem procesu budowy serwisu www jest opracowanie architektury informacyjnej serwisu oraz przygotowanie mapy strony i makiet funkcjonalnych, piszą eksperci w raporcie.

Użytkownicy mają tendencję do uogólnień i przypisywania cech strony www do wizerunku całej firmy. Jeżeli na stronie www spółki będzie panował chaos informacyjny i graficzny, cecha ta może zostać przypisana także do kultury organizacyjnej firmy, dlatego warto pamiętać o zasadzie „jak cię widzą, tak cię piszą”.

Korzystaj z efektywnych narzędzi do komunikacji

Aby efektywnie komunikować się z odbiorcami należy stosować skuteczne narzędzia takie jak: dział aktualności wbudowany w stronę, newsletter, formularz kontaktowy, multimedia i wtyczki serwisów społecznościowych.

Przy projektowaniu strony skupić się warto tylko na wybranych formach komunikacji oraz pamiętać o tym, że raz wdrożone rozwiązania należy konsekwentnie realizować. W przypadku newslettera należy pamiętać o regularnych aktualizacjach, kanał społecznościowy wymaga monitoringu i moderacji a formularz kontaktowy nie może zmienić się w głuchą linię.

Eksponuj funkcjonalności istotne dla użytkowników

Na pierwszy plan wysunąć należy funkcjonalności, których użytkownik szuka. Nawet kosztem tych, którymi spółka chciałaby się chwalić. Dobra strona relacji inwestorskich spełnia oczekiwania przeciętnego akcjonariusza szukającego informacji. Z reguły oczekuje on: działu aktualności, kalendarium ważnych wydarzeń w spółce, newslettera, możliwości kontaktu z działem RI, aktualnych wskaźników finansowych i wyszukiwarki.

Przy wyborze elementów strony warto zachować umiar i nie dublować funkcjonalności. Istotne jest też konsekwentne realizowanie wybranych rozwiązań. Jeżeli na stronie znajduje się newsletter, należy go regularnie aktualizować. Rozwiązania społecznościowe wymagają z reguły stałej moderacji i interakcji z odbiorcą. Formularze kontaktowe powinny być proste w obsłudze i gwarantować odzew ze strony spółki.

Dbaj o język i formę komunikatów

Hermetyczny język nie pomaga spółce w zdobywaniu przychylności inwestorów. Warto poświęcić czas na wyrobienie pewnego rodzaju wrażliwości językowej pozwalającej na przekazywanie komunikatów na tyle uniwersalnych, że będą z łatwością zrozumiane przez każdy typ odbiorcy.

Istotną grupę odbiorców stanowić będą inwestorzy słabo jeszcze znający spółkę lub branżę, ale poszukujący okazji do zyskownej inwestycji. Taki odbiorca nie będzie chciał związać się ze spółką na dłużej, jeżeli nie będzie rozumiał, na czym polega jej biznes. Wszystkie komunikaty podawane powinny być w uniwersalnym formacie tekstowym, tak aby żadne bariery techniczne nie blokowały komunikacji.

Profesjonalne relacje inwestorskie opłacają się

Jeżeli spółkom poważnie zależy na rzetelnym informowaniu akcjonariuszy o swojej sytuacji, zaniedbywanie stron relacji inwestorskich jest grzechem ciężkim. Profesjonalne informowanie obecnych i potencjalnych akcjonariuszy leży w interesie każdej ze stron i na dłuższą metę przynosi spółce same korzyści.

Nie jest tajemnicą, że przejrzysta i kompleksowa polityka informacyjna spółki przyczynia się do wzrostu zaufania oraz ogranicza ryzyko inwestycyjne wynikające z niedoboru danych. Niższe ryzyko to wyższa i stabilniejsza wycena. Na rynku niepewność i brak informacji to koszt, nikt tak dobrze, jak managerowie dużych spółek nie wie tego lepiej.

Dlatego warto w interesie własnym i akcjonariuszy przykładać należytą staranność do polityki informacyjnej, w czym nowoczesne technologie z internetem na czele, wydatnie pomagają.

Jarosław Ryba
[email protected]

Źródło: Bankier.pl

giełda jarosław ryba 2011-12-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: giełda jarosław ryba

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców