PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćBank BPHBPH: Nowe pozycjonowanie marki i poprawa efektywności

Bank BPH

BPH: Nowe pozycjonowanie marki i poprawa efektywności

Bank BPH 04.11.2011 (08:01)
Bank BPH

W 3. kwartale 2011 roku Bank BPH osiągnął zysk netto w kwocie 54,3 mln zł, a narastająco od początku roku – 158,2 mln zł.

Wynik na działalności bankowej wzrósł o 0,5% wobec 2. kwartału b.r., dzięki poprawie wyniku odsetkowego o 3,2% do kwoty 341,9 mln zł. Bank utrzymał marżę odsetkową na aktywach w wysokości 3,6%.

„Trzeci kwartał roku był dla Banku BPH kolejnym okresem poprawy efektywności dzięki skutecznej sprzedaży kluczowych produktów kredytowych. Wprowadzamy do naszej oferty nowe produkty zarówno dla klientów detalicznych, jak i firm. Pod koniec września ogłosiliśmy nową wizję i strategię marki, zgodnie z którą chcemy być postrzegani przez interesariuszy, w tym klientów, pracowników i społeczności, jako bank nr 1 pod względem fair play i zaufania” – powiedział Richard Gaskin, p.o. prezesa Zarządu Banku BPH.

W minionym kwartale bank udzielił kredytów gotówkowych na kwotę 451 mln zł, a co więcej – dynamika ich sprzedaży rosła z miesiąca na miesiąc, sięgając we wrześniu 160 mln zł. W segmencie klientów korporacyjnych bank pozyskał 503 mln zł nowych zaangażowań.

Aktywność banku na rynku finansowania transakcji fuzji i przejęć wzrosła w 3. kwartale do 200 mln zł wartości zaangażowań. Sporym zainteresowaniem ze strony klientów MSP cieszyły się kredyty zabezpieczone, na które złożono wnioski o wartości 250 mln zł. Miesięcznie Bank BPH wydawał średnio 3 300 kart kredytowych, co stanowi wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału o 18%. Prawie 95% ze sprzedawanych przez Bank kart jest w technologii bezstykowej (payWave). Zauważalny jest również rosnący udział transakcji bezgotówkowych realizowanych przy pomocy kart, który obecnie wynosi 80%.

Bank BPH wciąż wzbogaca swoją ofertę produktową. W ostatniej fazie przygotowań znajdują się usługi faktoringowe dla małych i średnich firm oraz dużych przedsiębiorstw. Intencją banku jest, aby w ciągu najbliższych 5 lat zająć miejsce w pierwszej piątce podmiotów świadczących tego typu usługi w Polsce. Zaoferowaliśmy nowy prestiżowy rachunek bieżący „Konto Maksymalne”, w ramach którego klienci indywidualni otrzymują podstawowe usługi bankowe i złotą kartę debetową do konta, a także dostęp do szerokiego pakietu usług assistance. Bank wprowadził ponadto dwie nowe karty wydawane do kont osobistych – Visa payWave oraz MasterCard® Debit Gold, a także Program dla Profesjonalistów skierowany do klientów z wybranych grup zawodowych, tzw. wolnych zawodów.

Obecnie bank pracuje nad zaoferowaniem klientom segmentu MSP linii wielocelowej, dotychczas udostępnionej jedynie przedsiębiorstwom, oraz nad nowym rozwiązaniem z zakresu bankowości mobilnej zarówno dla klientów korporacyjnych, jak i MSP.

Bank unowocześnia kanały dystrybucji. Do końca 3. kwartału zostało otwartych 5 oddziałów w innowacyjnym formacie. W tym czasie Bank zmodernizował również 8 dotychczasowych placówek i podjął prace nad kolejnymi 40. Zgodnie z planem przebiega kompleksowa wymiana bankomatów: na koniec września bank zainstalował 134 nowe urządzenia, a wymiana kolejnych 28 nastąpi do końca 2011 roku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, bank zainicjował program ujednolicenia sposobu i jakości obsługi, z zapewnieniem obsługi gotówkowej we wszystkich oddziałach własnych. Innowacyjny program wideo-doradcy objął swoim zasięgiem klientów zamożnych, którzy w wybranych oddziałach mogą korzystać z jego udogodnień również w kontaktach z doradcą inwestycyjnym.

Pod koniec trzeciego kwartału bank wprowadził nowe pozycjonowanie marki – „Bank BPH. Po prostu fair”. Tworząc nowe pozycjonowanie naszej marki, upewniliśmy się, że możemy je potwierdzić za pomocą namacalnych i wiarygodnych dowodów, opracowywanych w odniesieniu do poszczególnych grup interesariuszy, w tym klientów, pracowników i społeczności. Częścią nowej kampanii wizerunkowej jest akcja „Zwykły Bohater”, prowadzona wspólnie z telewizją TVN i portalem Onet.pl, polegająca na poszukiwaniu i nagradzaniu zwykłych ludzi, którzy w codziennym życiu zachowali się uczciwie, wykazali się odwagą oraz spontaniczną chęcią niesienia pomocy innym, bądź byli po prostu fair w stosunku do innych.

Wyniki finansowe

Skonsolidowany zysk netto Grupy Banku BPH za 3. kwartał 2011 roku wyniósł 54,3 mln zł, a w ujęciu narastającym zamknął się kwotą 158,2 mln zł. Nastąpił przyrost wyniku z tytułu odsetek o 3,2% kw./ kw. (tj. 10,7 mln zł) do kwoty 341,9 mln zł, osiągnięty dzięki zwiększonej wartości portfela kredytowego oraz konsekwentnej optymalizacji struktury depozytów. Z kolei wzrost wyniku z tytułu odsetek był głównym źródłem zwiększenia w ujęciu kwartalnym o 0,5% wyniku na działalności bankowej do kwoty 499,2 mln zł. Natomiast wynik z tytułu opłat i prowizji wyniósł 151,2 mln zł, wobec 156,0 mln zł kwartał wcześniej, i stanowił 30,3% dochodów Banku. Na wyniki finansowe korzystny wpływ miał także zwrot podatku VAT za lata 2007-2008 w kwocie 9,9 mln zł.

Koszty działania banku ukształtowały się na poziomie 337,5 mln zł, co oznacza wzrost o 0,7% w porównaniu z kosztami poniesionymi w 2. kwartale roku. Jednakże, po wyłączeniu jednorazowych pozycji kosztowych z poprzedniego kwartału koszty okresu sprawozdawczego były niższe o 2,6%. Wzrost kosztów wynikał z wydatków przeznaczonych na działania promocyjne i marketingowe, przede wszystkim w związku z nowym pozycjonowaniem marki. W ciągu 9 miesięcy 2011 roku koszty bazowe Banku obniżyły się o 2,7% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.

Wielkość rezerw na utratę wartości kredytów w omawianym kwartale wyniosła 96,1 mln zł, wobec 85,0 mln zł w kwartale poprzednim, głównie w związku ze wzrostem rezerw na portfel kredytów hipotecznych we frankach szwajcarskich. Jednak udział przeterminowanych o więcej niż 30 dni kredytów hipotecznych w CHF spadł do 1,7% na koniec 3. kwartału z najwyższego poziomu odnotowanego w sierpniu. W ujęciu rocznym bank dokonał odpisów na utratę wartości w wys. 297,4 mln zł, czyli o 57,6% mniej niż w ciągu 3 kwartałów 2010 roku.

Skonsolidowane aktywa banku na koniec 3. kwartału 2011 roku wzrosły o 2,2% kw./kw. do 38,6 mld zł oraz o 3,4% w porównaniu do końca 2010 roku. Zmiana ta w głównej mierze wynikała z rosnącego portfela kredytowego o dynamice 5,1% w tym kwartale. Po wyeliminowaniu deprecjacji złotego, wolumen kredytów wykazuje spadek o 0,2% wobec stanu na koniec poprzedniego kwartału br. Na koniec okresu sprawozdawczego wartość zebranych od klientów depozytów zamknęła się kwotą 14,5 mld zł.

Źródło: Bank BPH

bph wyniki 2011-11-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bph wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców