PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRNowa oferta w zakupach grupowych – przesyłki kurierskie

Nowa oferta w zakupach grupowych – przesyłki kurierskie

Marketing i PR 14.10.2011 (09:28)

Od 17 października IAI S.A. i DPD Polska sp. z o.o. ulepszą polski e-handel. Obie firmy stworzyły zupełnie nowy model sprzedaży usług kurierskich sklepom internetowym, oparty o ideę zakupów grupowych. Dzięki temu, każdy – nawet bardzo mały – początkujący e-sklep będzie mógł zaoferować swoim klientom przesyłki kurierskie w cenie i jakości dorównującej potentatom na rynku. Zyskają na tym zarówno kupujący, jak i sprzedający w sieci.

Do tej pory sprzedawcy internetowi musieli sami negocjować ceny przesyłek w firmach kurierskich lub u brokerów tych usług. Właściciele sklepów nigdy nie wiedzieli czy uzyskane przez nich ceny są atrakcyjne. Dodatkowo każdy z nich musiał sam podpisać umowę i rozliczać się z kurierem. Wreszcie po wysłaniu przesyłek pobraniowych, które stanowią zwykle większość wysyłanych przesyłek, musieli otrzymane od kurierów pliki z rozpisanymi pobraniami porównywać z rejestrami wysyłek, aby wychwycić ewentualne błędy. Poszczególne przelewy również trzeba dopasować do rejestru przesyłek i sprawdzić, czy żadna nie zginęła. Poważnym problemem była także stosunkowo wysoka cena przesyłek kurierskich dla małych i średnich sklepów. Cena przesyłek maleje wraz z wolumenem, ale staje się atrakcyjna dopiero powyżej kilkudziesięciu paczek wysyłanych miesięcznie. Poniżej tej liczby jedyną opłacalną opcją była Poczta Polska, w której placówkach trzeba często odstać w kolejce i przy każdej wizycie poczekać na wydrukowanie faktury. Na te właśnie niedogodności często skarżyli się klienci.

To powodowało częste niezadowolenie – zarówno wśród sklepów internetowych, jak i ich klientów – z jakości, ceny i terminowości dostaw. IAI i DPD skupiły się na rozwiązaniu tych problemów i niedogodności, budując jedną kompleksową usługę. Celem stało się dostarczenie najlepszych usług kurierskich w cenach, które będą atrakcyjne da sklepów oraz ich klientów, przy jednoczesnym kompletnym zredukowaniu formalności i zaoferowaniu dodatkowych korzyści oraz oszczędności, wynikających z automatycznego rozliczania przesyłek.

– W IAI obsługujemy w Polsce ponad 1500 sklepów internetowych. Znamy ten rynek bardzo dobrze i wiemy, że większość sprzedawców nawet nie marzyła o tym, aby mieć połączony w jedną usługę szereg najlepszych cech z ofert różnych firm. Teraz otrzymali brak zobowiązań i pełną elastyczność względem firmy kurierskiej, połączone z niską ceną, która charakteryzuje ofertę Poczty Polskiej, darmowym odbiorem przesyłek od klienta oraz szybką dostawą i wysoką niezawodnością, charakteryzującą przesyłki kurierskie. Podczas wielu miesięcy prac sprawdziliśmy, która firma kurierska cieszy się najlepszą renomą wśród naszych klientów i po analizie rynku wybraliśmy na partnera DPD. Dzięki ich elastyczności udało się uzyskać cenę przesyłek zbliżoną do Poczty Polskiej – bez potrzeby podpisywania dodatkowej umowy, negocjowania cen, czy też decydowania się na wyłączność w korzystaniu z usług kurierskich DPD przez właścicieli wszystkich sklepów internetowych korzystających z IAI-Shop.com. Takie warunki nie byłyby możliwe, gdyby nie ogromna liczba sprzedawców, jaką reprezentujemy – mówi Paweł Fornalski, CEO IAI S.A.

Ta współpraca pokazuje, że popularne obecnie zakupy grupowe mogą być ciekawym modelem biznesowym– nie tylko na rynku B2C, ale także B2B. Niskie ceny to jednak tylko jedna z kilku korzyści dla sklepów internetowych. Oszczędności wynikają również z szybkich i bardzo elastycznych procedur współpracy. Klienci IAI nie muszą podpisywać dodatkowej umowy czy opłacać dodatkowych faktur od firmy kurierskiej. Cały system przesyłek zorganizowany jest bezpośrednio na platformie IAI-Shop.com. Wystarczy kliknąć w odpowiednią opcję, aby zacząć korzystać z DPD by IAI oraz oferować w sklepie – od pierwszego dnia po aktywacji – przesyłki kopertowe już za 12zł netto a paczki do 3kg – za 13zł netto (plus opłata paliwowa). Pobrania – bez względu na rodzaj przesyłki – to  dodatkowy wydatek w kwocie zaledwie 3zł. Klienci IAI, po zarejestrowaniu zamówienia DPD, po prostu klikają na opcję wygenerowania dokumentu przewozowego, co tworzy wydruk adresu pomocniczego, od razu z nadanym numerem przesyłki. Teraz wystarczy zadzwonić na infolinię DPD, która po przesyłkę – bez żadnej opłaty – wyśle kuriera. Ten przybędzie nawet po jedną przesyłkę w dowolne miejsce w Polsce. Opłata za przesyłkę zostanie doliczona do faktury za użytkowanie platformy IAI-Shop.com. Pieniądze za pobrania zostaną przekazane do wypłaty na wskazane przez sklep konto.

To niesamowite ułatwienia dla właścicieli sklepów internetowych, które będzie miało realny wpływ na ich rentowność i zwiększy szansę na ich sukces. Warto również podkreślić, że nowym sklepom internetowym będzie łatwiej ruszyć ze sprzedażą, dzięki zminimalizowaniu formalności. Ten model współpracy e-sklepu z firmą kurierską jest niesamowicie elastyczny. W okresach szczytowych, na przykład przed zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia, sklepy internetowe, które do tej pory miały problem z zapewnieniem taniej i skutecznej dystrybucji, mogą „od ręki” skorzystać z tej oferty. Szybkie dostarczanie przesyłek pobraniowych do klientów i przelewów do sklepów zdecydowanie poprawi płynność finansową (cash-flow) sklepów internetowych. Dodatkowo lepsze i zautomatyzowane rozliczanie tych przesyłek zminimalizuje straty sklepów, wynikające z błędnych dostarczeń zakupów, co w prosty sposób przełoży się na ich zyski.

– Można zupełnie spokojnie stwierdzić, że pchniemy polski e-handel na wyższy poziom rozwoju pod wieloma względami. Uwolnimy energię e-sklepów, która w tej chwili jest uwięziona w mozolnym, ręcznym kontrolowaniu przesyłek lub w stratach, które spowodowane są niekontrolowaniem przychodów z pobrań. Wierzymy, że tę uwolnioną energię sklepy internetowe wykorzystają na lepszą obsługę klienta i rozwój. – podsumowuje Paweł Fornalski. – To rozwiązanie idealnie wpisuje się w naszą misję, której podstawą jest automatyzowanie codziennych, manualnych zadań, aby uwalniać energię człowieka do kreatywnej pracy.

Źródło: IAI S.A.

grupowe zakupy internet 2011-10-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: grupowe zakupy internet

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców