PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRByliśmy na wczasach… Gdzie? I za ile?

Byliśmy na wczasach… Gdzie? I za ile?

Marketing i PR 11.10.2011 (08:12)

Początek października to koniec sezonu letniego w najchętniej wybieranych przez Polaków krajach. Wiadomo już, że zamieszki z początku roku nie zniechęciły naszych rodaków i Egipt nadal jest ich ulubionych kierunkiem.

Zatem czy tegoroczne urlopy różniły się czymkolwiek od tych z lat ubiegłych? Przede wszystkim ceną, liczbą osób korzystających z wyjazdów typu last minute i tych, którzy wybierają opcję all inclusive.

Nieustanne rozmowy dotyczące kryzysu teoretycznie nie dotykają rynku turystycznego, gdy przeanalizujemy to, ile średnio wydaliśmy na wakacje w tym, a ile w ubiegłym roku, okaże się, że nasze wyjazdy były o 562 PLN droższe niż przed rokiem. O ile w 2010 przeciętnie przeznaczaliśmy na urlop 4980 PLN, o tyle w tym jest to kwota 5542 PLN.

Jest to spowodowane nie tyle tym, że wyjazdy zdrożały, lecz tym, że chętniej niż w poprzednich latach decydowaliśmy się na zakup najdroższych ofert. Blisko 37 proc. klientów dokonując zakupu wybierało wyjazdy kosztujące powyżej 5 tys. PLN, w ubiegłym roku było to zaledwie 29 proc.. Dużo osób zdecydowało się również na wczasy w cenie 4-5 tys. PLN – nieco powyżej 15 proc. klientów eSKY.pl, w stosunku do 13 proc. z sezonu 2010. Bardzo popularne były również wycieczki kosztujące 3-4 tys. PLN, wybrało je 25 proc. osób korzystających z usług serwisu. Jak widać, urlop kosztuje nie mało. Pytanie, które należy postawić to: za co płacimy? Za ilość gwiazdek? Opcję all inclusive?

Wybór standardu hotelu różnił się z zależności od kierunku. Osoby, które odwiedziły Egipt i Tunezję najczęściej zatrzymywały się w obiektach 4-5 gwiazdkowych z opcją all inclusive, aż 70 proc. turystów kupujących wyjazdy przez eSKY.pl. Takie rozwiązanie podnosi koszt wakacji, ale gwarantuje pełne wyżywienie na miejscu – co jest ważne zwłaszcza dla osób,  które urlop spędzają z dzieckiem – i w efekcie cena wyjazdu jest taka sama, a czasami nawet niższa niż przy wyborze dwóch posiłków dziennie, z tym że jest to koszt, który ponosimy jeszcze w Polsce a nie na miejscu. To powoduje, że z góry wiemy jak dużą kwotę przeznaczamy na wakacje.

Z danych eSKY.pl wynika, że urlopowicze odpoczywający w Europie najczęściej stacjonowali w obiektach 3 czasami 4 gwiazdkowych, bardzo rzadko decydując się na opcję all inclusive. Można przypuszczać, że jest to spowodowane kilkoma czynnikami. Po pierwsze, standard hoteli w Europie – nawet w najbardziej popularnych krajach typu Grecja czy Bułgaria – jest wyższy niż w obiektach posiadających taką samą ilość gwiazdek zlokalizowanych w krajach afrykańskich. Po drugie, decydując się na wakacje europejskie często nastawiamy się na to, że będziemy zwiedzać na miejscu – czy to wykupując wycieczki fakultatywne od biura podróży czy we własnym zakresie – co sprawia, że opcja all inclusive przestaje być opłacalna. Jest jeszcze jedna kwestia, do części europejskich krajów zaczęliśmy bardziej masowo wyjeżdżać dopiero w tym roku – Hiszpania czy Portugalia – i nie jesteśmy jeszcze przyzwyczajeni do tego, że urlopy w tych miejscach wiążą się najczęściej z większymi kosztami. Bardzo często wybieramy więc apartamenty typu studio, żeby mieć kuchnię i możliwość przygotowywania posiłków we własnym zakresie, aż 10 proc. wczasowiczów, którzy odpoczywali w Europie zastosowało to rozwiązanie.

Na ceny wyjazdów wpłynęło również to, że w tym roku stosunkowo mało osób miało możliwość skorzystania z wakacji typu last minute. Ogólna liczba wyjazdów „na ostatnią chwilę” spadła aż o 17 proc. w stosunku do ubiegłego sezonu. Było to spowodowane tym, że sprzedaż bieżąca była bardzo wysoka, a część urlopów była zarezerwowana z dużym wyprzedzeniem. Dlatego, choć przed sezonem mówiło się, że w tym roku ceny lastów spadną z stosunku do cen katalogowych nawet o 30 proc., to zostało to mocno zweryfikowane. Większa szansa na skorzystanie z wyjazdów tego typu, była w czerwcu i we wrześniu w tych miesiącach 30 proc. wczasowiczów decydowało się na urlop w „ostatniej chwili”. W środku lata na spontaniczność nie było większych szans, być może wynikało to również z tego, że liczba osób wyjeżdżających na wczasy z biurem podróży, wzrosła od zeszłego roku aż o 10 proc.

Poza cenami warto też zwrócić uwagę na kierunki, które wybieraliśmy w tym roku. Największa liczba Polaków odwiedziła Egipt – aż 27 proc. wszystkich klientów eSKY.pl, jest to o kilka procent mniej w stosunku do roku ubiegłego kiedy to urlop w tym kraju spędziło 31 proc. naszych rodaków. Na drugim miejscu jest Grecja, którą wybrało 23 proc. kupujących, przypomnijmy, że w sezonie 2010 było to zaledwie 11 proc. Trzecią pozycję zajmuje Turcja – 19 proc. jest to wzrost o kilka punktów w stosunku do analogicznego okresu z poprzedniego roku (wówczas 13 proc.). Czwarte miejsce przypadło Hiszpanii, która w tym roku znacznie zyskała w oczach turystów, 15 proc. osób kupujących wczasy za pośrednictwem eSKY.pl odpoczywało na jej wybrzeżu, przed rokiem było to zaledwie 6 proc. Ostatnia, wśród najpopularniejszych kierunków jest Tunezja, którą odwiedziło 12 proc. Polaków wyjeżdżających za granicę z biurem podróży, rok temu było to 17 proc.

Jak widać kierunki, wybierane przez naszych rodaków, choć przez wiele lat były identyczne i można było z góry przewidzieć jaka będzie kolejność tych najbardziej popularnych, w tym roku mocno się zmieniły.

Na wakacje z biurem podróży wybieraliśmy się najczęściej parami (61 proc. klientów eSKY.pl) lub 3-4 osobową rodziną (25 proc.). Zaledwie 4 proc. stanowiły rezerwacje dla 5 i więcej osób; aż 10 proc. podróżujących stanowili single.

Przez cały okres wakacji wypoczywaliśmy najczęściej na 7-dniowych urlopach – wybrało je aż 63 proc. osób rezerwujących wczasy. O połowę mniejsza grupa wybrała wycieczki 14-dniowe (31 proc.).

Źródło: eSKY

turystyka urlop wakacje 2011-10-11
Redakcja PRNews.pl
Tagi: turystyka urlop wakacje

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców