Specjalne przywileje dla prowadzących własny biznes, pierwsze autentycznie darmowe konto firmowe w Polsce, pomoc księgowa i administracyjna dla klientów banku – dzięki takim rozwiązaniom Idea Bank w dziesięć miesięcy zdobył ponad 50 tysięcy klientów.
Tempo, w jakim rozwija się nowy gracz na polskim rynku może zaskakiwać. Bank wyspecjalizowany w obsłudze mikrofirm, który na przełomie 2010 i 2011 roku zaoferował pierwsze produkty prowadzącym własny biznes, co miesiąc pozyskuje kilka tysięcy klientów. Do niedawna robił to nie mając nawet własnych placówek.
– Zaproponowaliśmy przedsiębiorcom takie warunki korzystania z usług bankowych, na jakie do tej pory nie mogli liczyć. Do produktów bankowych dodaliśmy inne rozwiązania, takie jak księgowość czy pomoc w rozwiązywaniu spraw urzędowych. Stworzyliśmy nową kategorię usług dla drobnych przedsiębiorców – mówi Jarosław Augustyniak. – Nowy biznes wymaga pewnej pokory, ale Idea Bank już w pierwszym roku swojej działalności pokazuje, że był strzałem w dziesiątkę – podsumowuje prezes.
Dynamiczny wzrost liczby obsługiwanych klientów to również zasługa kampanii reklamowej, jaką bank rozpoczął w lipcu. Przekaz reklamowy zbudowany wokół hasła: „Stop dyskryminacji przedsiębiorców” rozpowszechniany był w największych stacjach radiowych i telewizyjnych oraz w internecie. W efekcie, w ciągu trzech miesięcy, liczba klientów Idea Banku wzrosła dwukrotnie, przekraczając w październiku 50 tysięcy.
W przyszłym tygodniu rusza nowa odsłona kampanii, która ma pokazać, że w Idea Banku przedsiębiorcy mogą liczyć na specjalne przywileje, a rozwiązania, jakie bank dla nich opracowuje pozwalają przełamywać bariery związane z prowadzeniem własnego biznesu. Idea Bank szacuje, że dzięki temu przekazowi, a także już istniejącym i planowanym produktom, do końca roku liczba klientów zwiększy się o kolejne 30 tysięcy.
Od lipca przedsiębiorcy mają już możliwość bezpośredniego kontaktu z doradcą Idea Banku. W tej chwili bank ma 30 placówek zlokalizowanych w największych miastach Polski. Do końca roku planuje otworzyć 12 kolejnych.
Idea Bank wprowadził pierwszy w Polsce całkowicie darmowy rachunek dla firm. Osobom, które chcą postawić własny biznes udostępnia kredyty na start w kwocie do 200 tys. zł. Zaoferował pierwszą kartę z darmowym programem emerytalnym. Dzięki współpracy z firmą Tax Care oferuje przedsiębiorcom obsługę księgowo-podatkową-kadrową. Za pośrednictwem Idea Banku można też zarejestrować firmę, a później, prowadząc już własny biznes, otrzymać pomoc w trudnych sprawach urzędowych. Najnowszym projektem banku jest „inkubator przedsiębiorczości”, w ramach którego osoba z ciekawym pomysłem biznesowym może otrzymać nie tylko finansowanie projektu, ale też merytoryczne wsparcie od doświadczonych menedżerów Idea Banku z zakresu planowania biznesu, budowania strategii marketingu i sprzedaży czy w prowadzeniu biznesu od strony prawnej i administracyjnej.
Źródło: Idea Bank