Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, fan page Programu Bonusowego PAYBACK jest najszybciej rozwijającą się stroną na Facebooku w ostatnich 12 miesiącach. Taki sukces to efekt strategii komunikacyjnej opartej na edukacji i szybkiej dystrybucji informacji.
Ostatnie 12 miesięcy okazały się bardzo owocne dla strony PAYBACK na Facebooku. Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, który powołuje się na dane z serwisu Socialbakers, fan page PAYBACK Polska zanotował największy wzrost fanów – o 56 446% (z 81 do 45 802 osób) i to zaledwie w rok. – Ta bardzo dobra wiadomość, pokazuje, że nasze działania, aby utrzymać dobre relacje z uczestnikami programu idą w dobrym kierunku. Sprawna komunikacja z nimi jest podstawą działania Programu PAYBACK, a Facebook to jedno z jej narzędzi. Jak widać bardzo skuteczne. – podkreśla Marcin Drzewiecki, Dyrektor Marketingu Loyalty Partner Polska.
Sukces PAYBACK na Facebooku to dowód na to, że strategia komunikacyjna przynosi efekty i nie wymaga specjalnego budżetu reklamowego. Fani, którzy polubili stronę programu zrobili to, tylko dzięki regularnym działaniom komunikacyjnym i rekomendacjom znajomych. Komunikacja z fanami opiera się głównie na dwóch filarach.
Pierwszy z nich to edukacja na temat programu. – Nasz program jest dość złożony, a dzięki stronie na Facebooku zauważamy wzrost zrozumienia zasad działania programu. – dodaje Piotr Świtała, Junior Online Manager z Loyalty Partner Polska, odpowiedzialny za obecność PAYBACK na Facebooku. Fani na bieżąco otrzymują odpowiedzi na swoje pytania dotyczące PAYBACK. Odpowiedzi podsumowywane są w zakładce „Dyskusje”, która szybko stała się unikalną bazą wiedzy. – Zauważyliśmy też, że wśród naszych fanów znaleźli się „ambasadorzy” Programu, często wyprzedzający nas w odpowiedziach na wiele pytań zadawanych przez mniej poinformowane osoby. Co więcej wykazują się oni doskonałą znajomością programu i są nam bardzo przychylni. – dodaje Świtała.
Drugim filarem są oferty promocyjne, których fani sami się domagają. Fan page programu PAYBACK na bieżąco przekazuje informacje o najnowszych promocjach, o tym, co się dzieje u partnerów Programu oraz na co można wymienić zebrane punkty.
Poza działaniami edukacyjnymi i informacyjnymi na fan page programu PAYBACK pojawiają się też liczne konkursy z nagrodami, które budują emocjonalny wizerunek marki PAYBACK i powodują długofalowe zaangażowanie fanów.
Sukces PAYBACK na Facebooku zobowiązuje. Program planuje kolejne działania, które mają sprawić, że fan page będzie jeszcze bardziej atrakcyjny i angażujący.
Źródło: Inspirat Communication Consultancy