PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćPKO Bank Polski380 tys. dzieci zaangażowanych w Szkolne Kasy Oszczędności
PKO BP

PKO BP

PKO Bank Polski jest bankiem uniwersalnym założonym w 1919 r. Od roku 2004 jest spółką akcyjną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Największy bank uniwersalny w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/pko-bank-polski

380 tys. dzieci zaangażowanych w Szkolne Kasy Oszczędności

PKO Bank Polski 03.08.2011 (14:33)
PKO BP

Koniec roku szkolnego 2010/2011 zamknął pierwszy etap procesu rewitalizacji Szkolnych Kas Oszczędności. W największym w Polsce programie edukacji finansowej dla najmłodszych, prowadzonym przez PKO Bank Polski, wzięło udział 380 tys. uczniów, a blisko 150 tys. z nich regularnie oszczędzało na książeczkach SKO.

Mijający rok szkolny był wyjątkowo udany dla Szkolnych Kas Oszczędności. Liczba szkół uczestniczących w programie wzrosła do ponad 1850, a suma oszczędności na książeczkach do 14,5 mln zł. Dzieci zaangażowały się w szereg akcji związanych z szeroko pojętym oszczędzaniem pieniędzy, czasu, energii i surowców wtórnych, dokumentując swoją aktywność w specjalnie przygotowanych kronikach.

Konkurs na najlepszą kronikę to już wieloletnia tradycja SKO. W czerwcu br. został zamknięty etap regionalny tegorocznej edycji konkursu. Bank nagrodził w sumie 254 szkoły. Głównymi kryteriami przy ocenie prac były: formy popularyzacji wśród młodzieży wiedzy ekonomicznej, rodzaje podejmowanej działalności związanej z pozyskiwaniem środków pieniężnych, skala i efektywność przedsięwzięć przynoszących dochody oraz średnia wysokość wkładów przypadająca na jednego członka SKO.

Około 1/3 zgromadzonych środków pochodziła z podejmowanych przez uczniów różnego rodzaju przedsięwzięć, takich jak: sprzedaż wyrobów własnych (ciasta, kanapki) i gazetek szkolnych, zbiórki surowców wtórnych, usługi fotograficzne i kserograficzne, organizacja sklepików, kiermaszy, dyskotek, występów szkolnych zespołów, teatrzyków, prac porządkowych wokół szkoły, uprawa ogródków warzywnych i kwiatowych. Pieniądze uzyskane w ten sposób przeznaczane były zazwyczaj na dopłaty do wycieczek szkolnych, wyjazdów na „zielone szkoły”, zakup pomocy dydaktycznych i książek do bibliotek.

Ważnym elementem rywalizacji o tytuł najlepszej kroniki jest popularyzacja wiedzy ekonomicznej. Służą temu lekcje bankowości, konkursy, quizy, turnieje międzyszkolne oraz powiatowe. Gimnazjum nr 2 w Pińczowie, jak co roku, zorganizowało Ogólnopolski Międzygimnazjalny Turniej Wiedzy Ekonomicznej, w którym brały udział szkoły z całej Polski.

– Wszystkie te działania nie byłyby możliwe, gdyby nie pasja i ogromne zaangażowanie nauczycieli – opiekunów Szkolnych Kas Oszczędności. Należą się im szczególne wyrazy uznania, ponieważ jest to codzienna aktywność na rzecz upowszechniania oszczędzania w szkole i w domach uczniów. Owoce tej pracy są bardzo dobrze widoczne w społecznościach lokalnych, nie tylko w samych szkołach. Warto przyjrzeć im się bliżej – zapraszam wszystkich do głosowania na finałowe kroniki, które same w sobie stanowią najlepszą rekomendację programu SKO – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego.

Do finału ogólnopolskiego komisje regionalne wybrały 12 prac. Na zwycięzcę czeka aż 30 tys. zł. W tym roku po raz pierwszy rywalizacja odbywa się w Internecie. Wystarczy wejść na stronę www.sko.edu.pl/konkurs i zagłosować na swojego faworyta. Przeniesienie konkursu SKO do Internetu to kolejny etap unowocześniania unikalnego programu edukacji finansowej, jakim są Szkolne Kasy Oszczędności. W ten sposób wszyscy zainteresowani mają możliwość zapoznania się i oceny imponujących efektów pracy uczniów i nauczycieli.

Wraz ze wzrostem możliwości edukacyjnych i komunikacyjnych Szkolnych Kas Oszczędności, w minionym roku szkolnym pojawiły się również nowe szanse i wyzwania dla uczestników programu. Na platformie blogowej „Szkolne blogi”  szkoły wymieniają się doświadczeniami i wiedzą, dopingują się nawzajem i rywalizują między sobą. Obecność SKO w Internecie to także nowe konkursy: „Świąteczny Sezam”, „Dbamy o środowisko” oraz cykliczne zmagania o tytuł „Bloga miesiąca”.

Wszystkie szkoły uczestniczące w programie SKO otrzymały od banku wsparcie w postaci materiałów edukacyjnych opracowanych przez specjalistów i doradców metodycznych. Przekazane szkołom scenariusze lekcji o tematyce finansowej zostały objęte honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz kilkunastu kuratoriów z całej Polski. Edukacyjny charakter mają również audycje PKO Banku Polskiego emitowane od grudnia 2010 roku na antenie Programu I Polskiego Radia w paśmie Radio Dzieciom. Dotyczą one głównie gospodarowania pieniędzmi, a ich hasło przewodnie brzmi „SKO – słuchaj, kalkuluj, oszczędzaj”. W styczniu 2011 roku ukazał się „Brawo Bank” – pierwszy numer ekonomicznego poradnika dla dzieci, skierowany do odbiorców w wieku od 6 do 10 lat. Jest on dodatkiem do magazynu „Poradnik Bankowy” – kwartalnika klientów PKO Banku Polskiego. W czerwcu „Brawo Bank” otrzymał Grand Prix w prestiżowym konkursie dla mediów firmowych „Szpalty Roku” organizowanym przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej. Najnowsze, letnie jego wydanie jest dostępne we wszystkich placówkach banku oraz na stronie internetowej.

Źródło: PKO Bank Polski

oferta dla dzieci pko bp 2011-08-03
Redakcja PRNews.pl
Tagi: oferta dla dzieci pko bp

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców