„Brawo Bank”, dodatek do magazynu „Poradnik Bankowy” otrzymał Grand Prix w konkursie „Szpalty Roku”. Jest on nowym projektem wspierającym programy edukacyjne Banku.
W kategorii „magazyn zewnętrzny ukazujący się w nakładzie powyżej 50 tys. egzemplarzy” nagrodę Grand Prix otrzymał „Brawo Bank”, poradnik ekonomiczny dla najmłodszych. Ukazujący się od grudnia 2010 roku dodatek do magazynu dla klientów PKO Banku Polskiego „Poradnik Bankowy” to wydawnictwo kierowane do dzieci w wieku od 6 do 13 lat.
– Podstawowym zadaniem „Brawo Banku” jest uczyć bawiąc. Przekazywane w kwartalniku treści są spójne z działaniami edukacyjnymi podejmowanymi przez Bank. Przewodnikami najmłodszych po zawiłym świecie finansów są bohaterowie stworzeni specjalnie na potrzeby programu edukacyjnego: Kasia, Bankus i ich opiekun Jan Ekspert oraz Detektyw Oszczędek. Pomagają oni dzieciom w poznawaniu podstawowych pojęć ekonomicznych oraz zagadnień dotyczących oszczędzania i gospodarowania pieniędzmi, zasobami i surowcami (takimi jak woda, energia, produkty spożywcze) - mówi Agnieszka Kielichowska, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO Banku Polskiego.
Nie byłoby jednak „Brawo Banku” bez „Poradnika Bankowego”. To nowoczesny pod względem koncepcji i layoutu magazyn, którego podstawową rolą jest komunikacja z klientami – informowanie o ofercie Banku i Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, promowanie nowoczesnych produktów i usług, dostarczanie wiadomości dotyczących rynku usług finansowych, ale także zaangażowania Banku w działania o charakterze społecznym. Profil kwartalnika zawiera się w formule: edukacja i doradztwo, budowanie wizerunku profesjonalnej i zaufanej instytucji finansowej oraz ściślejszych relacji klient-bank. Obydwa tytuły są również dostępne na stronie internetowej banku (http://media.pkobp.pl/press/poradnik-bankowy).
„Szpalty Roku” to konkurs dla wydawców i twórców prasy firmowej wewnętrznej i zewnętrznej (custom publishing), organizowany od 2008 roku przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej. Eksperci prasy komercyjnej – profesjonaliści w dziedzinie infografiki, typografii, projektowania prasowego, PR, dziennikarstwa, fotografii – pod przewodnictwem Tomasza Raczka, znanego krytyka i publicysty, wyróżniają magazyny firmowe, które powstają w zgodzie ze sztuką tworzenia gazet. Konkurs ma na celu upowszechnianie wysokich standardów jakości w mediach poprzez wyróżnianie najlepszych publikacji. Jury zwraca uwagę między innymi na: artystyczne ambicje w projektowaniu makiet, redakcyjny profesjonalizm, odkrywcze i wnikliwe ujęcia tematów artykułów, niestandardowe i wymykające się schematom rozwiązania graficzne i typograficzne.
Źródło: PKO Bank Polski