W najnowszej kampanii wizerunkowej mBank przekonuje, że klienci nie potrzebują poleceń gwiazdorów, aby wybrać dobrą ofertę. Nawet bez kontraktu z celebrytą, mBank jest najchętniej polecanym przez klientów bankiem w Polsce.
Według szacunków domu mediowego MPG, przygotowanych na podstawie danych Kantar Media, w 2010 r. 1/3 telewizyjnych budżetów reklamowych banków przeznaczona była na spoty z udziałem gwiazd. W 2010 r. (w okresie styczeń-kwiecień) na emisję reklam z celebrytami banki wydały już co drugą złotówkę.
Mimo kolejnych gwiazd w reklamach instytucji finansowych, mBank zdecydował się pójść pod prąd i przygotował kampanię, w której wyraźnie odcina się od „gwiazdorskiego” trendu. W reklamach bank deklaruje: „NIE – dla gwiazdorów, TAK – dla dobrej oferty” i retorycznie pyta: „potrzebujesz gwiazdora, by wybrać bank?”.
Korzystamy pośrednio z budżetów konkurencji. Wykorzystujemy „szum” wokół tematu udziału celebrytów w kampaniach reklamowych banków, budując konkurencyjny, widoczny na rynku przekaz – tłumaczy ideę kampanii Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju bankowości detalicznej BRE Banku SA. W mBanku nie promujemy celebrytów, a dobrą ofertę, dlatego od początku „nie używamy” ich wizerunku w reklamach – podsumowuje.
Klienci „lubią to” – w niezależnych badaniach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez klientów w Polsce. Takie wnioski płyną m.in. z Audytu Bankowości Detalicznej za I kwartał br, przygotowanego przez TNS Pentor.
Bez zatrudniania gwiazdorów, mBank w ciągu 11. lat stał się nie tylko największym bankiem internetowym w Polsce, ale również jednym z największych detalicznych, obsługujących ponad 2 mln rachunków bieżących dla klientów indywidualnych.
Działania reklamowe mBanku prowadzone będą w czerwcu, a towarzyszące kampanii kreacje będzie można zobaczyć m.in. na billboardach w 10. największych miastach. Reklamy pojawią się też w głównych portalach internetowych i w prasie. Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja AMBASADA Brand Communication (Grupa Czteryczwarte), a media zaplanowała firma MPG. Budżet kampanii: na poziomie gaży celebryty.
Źródło: mBank