W 2011 roku bank Nordea rozpoczął program „Rodzice w Nordea”. Program pozwoli na stworzenie lepszych warunków pracy dla osób posiadających dzieci.
W lutym 2011 bank rozpoczął program „Rodzice w Nordea”. Celem programu jest znalezienie rozwiązań, które sprawią, że bank będzie przyjaznym miejscem pracy dla rodziców z dziećmi. Bank chce sprzyjać powrotom matek do pracy po urlopach macierzyńskich, ułatwić rodzicom zachowanie równowagi między pracą zawodową a wychowywaniem dzieci. Zamierza to osiągnąć poprzez wspólne wypracowanie rozwiązań, które zgodnie z możliwościami pracodawcy, będą spełniać oczekiwania młodych rodziców. Projekt składa się z dwóch rodzajów działań: skierowanych do wszystkich kobiet pracujących w Nordea, niezależnie czy posiadają one dzieci, czy też nie – w ramach udziału w konkursie „Mama w pracy” oraz skierowanych do wszystkich rodziców pracujących w banku Nordea – w ramach spotkań mających na celu poznanie oczekiwań pracujących rodziców wobec banku.
Nordea po raz pierwszy bierze udział w konkursie „Mama w pracy” organizowanym przez Fundację Świętego Mikołaja wspólnie z Rzeczpospolitą oraz instytutem badawczym MillwardBrown SMG/KRC. Celem konkursu „Mama w pracy” jest zwrócenie uwagi na trudności Polek w łączeniu macierzyństwa z pracą zawodową oraz poprawienie sytuacji kobiet na rynku pracy. W ramach konkursu, kobiety aktywne zawodowo wypełniają ankietę, w której anonimowo wyrażają swoją opinię i oczekiwania na temat podejścia pracodawcy do matek pracujących. Wyniki ankiet zostaną przedstawione pracodawcy w formie raportu, na podstawie którego będzie on mógł dokonać zmian.
Nordea chce poznać oczekiwania pracujących rodziców, dlatego też oprócz zaangażowania w konkurs „Mama w pracy” dodatkowo organizuje spotkania, podczas których dyskutowane są dodatkowe możliwości, jakie Bank może stworzyć swoim aktywnym zawodowo rodzicom.
Spotkania z rodzicami Nordea rozpoczęła 7 marca br. Pierwsze spotkanie odbyło się w centrali banku w Łodzi, kolejne odbędą się w Warszawie i w Gdyni. W Nordea pracuje obecnie ponad 2200 osób, ponad 35 procent z nich posiada dzieci w wieku do 15 lat. W banku pracuje o 30 procent więcej kobiet niż mężczyzn.
„Chcemy by pracujący w banku rodzice podzielili się z nami swoimi spostrzeżeniami oraz pomysłami na to, jak uatrakcyjnić swoje miejsce pracy. Na spotkania zapraszamy zarówno Panie jak i Panów będących rodzicami, a także osoby, które nie mają dzieci, ale chcieliby nas zaznajomić z dobrymi praktykami z innych miejsc pracy” – mówi Katarzyna Mikołajczyk, Dyrektor Departamentu Zasobów Ludzkich Nordea Bank Polska SA.
Źródło: Nordea Bank Polska