PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyBank kontra senior – czy coś się zmieniło?

Bank kontra senior – czy coś się zmieniło?

Analizy 20.01.2011 (07:08)
Konta

Przy dużej konkurencji banki i instytucje finansowe stają się coraz bardziej elastyczne i dostosowują swoje produkty do zróżnicowanych grup odbiorców. Zmiany dotyczą nie tylko wachlarza produktów, ale także podejścia do klienta, który staje się coraz bardziej wymagający.

Dostosowanie produktów finansowych do różnych grup społecznych stało się standardem – banki urozmaicają ROR-y, wprowadzają do swojej oferty dodatkowe ubezpieczenia, ulepszają bankowość internetową, aby była bardziej czytelna i intuicyjna. Ewoluuje nie tylko baza produktów, ale także sposób podejścia do klienta. Jednak czy pracownicy banków są dobrze przygotowani do obsługi nestorów?

Ubankowić odpornych na ubankowienie

Osoby starsze zazwyczaj niechętnie sięgają po produkty bankowe. Jeśli już zdecydują się na związek z bankiem, korzystają z rachunku osobistego i lokat. Pozostałe produkty odchodzą w cień i stanowią temat tabu przy podejmowanych przez pracownika instytucji rozmowach. Bankowość elektroniczna, logowanie, hasła, piny, dużo podpisów i koperty z tajemniczymi numerami – dla seniorów to (zazwyczaj) czarna magia i natłok informacji przekazywanych przez bankowca wywołuje w osobach starszych zakłopotanie, a w konsekwencji niechęć do korzystania z jakichkolwiek produktów finansowych.

Aby nie zrazić do siebie starszego pokolenia, instytucje dostosowują sposób obsługi do wieku odbiorców. Począwszy od produktów stworzonych specjalnie z myślą o nich, po obsługę w oddziałach. Seniorów w swe progi aktywnie zaprasza Bank Pocztowy, BZ WBK, eurobank, a także ten, który zapraszać nie musi, bo sami przychodzą – PKO Bank Polski.

Pierwszy z wymienionych już od kilku miesięcy prowadzi wzmożone akcje marketingowe i dąży do tego, aby przekonać starszych, odpornych na bankowe nowinki, do zakładania konta i przelewania na nie emerytury czy renty. BZ WBK w zamian za założenie rachunku 50+ oferuje między innymi kartę zniżkową w wybranej sieci aptek i zachęca klientów do aktywności w nordic walking.

– Seniorzy cenią dostosowanie oferty banku do ich potrzeb oraz zaangażowanie pracowników w obsługę klienta. Ważna jest dla nich atrakcyjność, okazywana pomoc w wyjaśnianiu seniorom procedur bankowych, kultura osobista pracowników oraz ich przyjazne nastawienie do klientów – mówi Alina Stachowiak z Biura Prasowego BZ WBK.

Nestorów do Banku BGŻ ma przekonać Plan Senior – rachunek z którego skorzystać mogą wyłącznie osoby starsze. ROR dla seniorów ma w ofercie także Bank BPS i tu także instytucja zachęca do korzystania z oferty kusząc bankowością internetową czy niższymi opłatami za prowadzenie konta.

Podejście inne niż zwykle

Starszych ludzi nie należy traktować z góry, zakładając, że nie mają pojęcia o internecie czy produktach bankowych. Bardzo wiele zależy od pracownika banku – osoba starsza faktycznie może mieć problem z ogarnięciem całej bankowej otoczki, dlatego trzeba wiedzieć, jak wytłumaczyć proceder działania chociażby ROR-u, aby komunikat był dla czytelny i zrozumiały. Senior nie skorzysta nawet z konta osobistego, jeśli nie będzie posiadał wiedzy jak działa jego obsługa oraz na jakiej zasadzie będzie nim zarządzał.

Banki zdają sobie sprawę, że starsze osoby wymagają nieco innego podejścia. Ważne, aby pracownik znalazł czas na wytłumaczenie niezrozumiałych zagadnień, potrafił w klarowny sposób wyjaśnić koszty związane z określonymi produktami finansowymi oraz z cierpliwością odpowiadać na pytania nestora.

Senior – nieufny, ale dobry klient

Starsze osoby zazwyczaj nie mają zaufania do bankowości internetowej czy innowacyjnych produktów proponowanych przez banki. Zdaniem większości nestorów najlepszy produkt, to produkt najprostszy, bez zbędnych dodatków. Dlatego przy oferowaniu bardziej „skomplikowanych” produktów finansowych, jednak wymagających pewnej wiedzy, pracownik powinien cierpliwie wytłumaczyć wszelkie zagadnienia, które mogą uświadomić klienta w przekonaniu, że produkt będzie przydatny przy zarządzaniu domowymi.

Banki lubią seniorów – stanowią oni grupę osób lubiących depozyty, nie są skłonni do częstego zmieniania instytucji bankowej na inną, nawet taką, która proponuje korzystniejsze warunki. Cenią sobie miłą obsługę, opiekuńczość i są wierniejszymi klientami, niż ich młodsze pokolenia.

Źródło: Bankier.pl

Hanna Braun konta dla seniorów oferta dla seniorów seniorzy 2011-01-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Hanna Braun konta dla seniorów oferta dla seniorów seniorzy

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców