PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościKobiety poszukują wiedzy o budowie domu

Kobiety poszukują wiedzy o budowie domu

Nieruchomości 18.01.2011 (07:19)

Własny dom jest dla kobiet nie tylko spełnieniem marzeń, ale również tematem silnie związanym z emocjami. Potwierdzają to pierwsze w Polsce badania dotyczące zaangażowania kobiet w budowę domu, przeprowadzone na zlecenie marek SILKA i YTONG.

Wniosek z badań jest jednoznaczny: kobiety chętnie angażują się w budowę domu i chcą aktywnie uczestniczyć nie tylko w procesie wyboru jego projektu, ale również konkretnych materiałów budowlanych.

Kobiety coraz częściej decydują się na wybór zawodów, które jeszcze kilka dekad wcześniej były zarezerwowane jedynie dla mężczyzn. Coraz mniej dziwi nas obecność kobiety za sterami samolotu czy kierownicą autobusu miejskiego. Równie często panie wiążą swoją karierę zawodową z branżą budowlaną, dlatego wiele z nich piastuje na przykład stanowiska inspektorów budowlanych. Jednak nie tylko droga zawodowa wiąże kobiety z branżą budowlaną. Również prywatnie kobiety chętnie angażują się w proces budowy domu. Najczęstszym powodem, dla którego decydują się na ten krok, według badań przeprowadzonych na zlecenie marek SILKA i YTONG, jest dążenie do większego komfortu zamieszkania oraz posiadania swobody i przestrzeni. Aż 27% ankietowanych stawia tę potrzebę na pierwszym miejscu. Jedna na pięć badanych wskazuje także na chęć posiadania własnego azylu, zaś 13% pań podchodzi do budowy domu czysto racjonalnie i traktuje go jako inwestycję na przyszłość.

Pragnienie posiadania własnego domu

Kobiety są przekonane, że realizacja marzenia o własnym domu przełoży się na bliższe relacje w rodzinie, wolność od niewygód związanych z bliskością sąsiadów, a także możliwość organizowania spotkań dla przyjaciół i rodziny. Dlatego kobiety tak chętnie uczestniczą w całym procesie budowy domu.

– Przejawianie aktywności w tej dziedzinie jest postrzegane przez kobiety jako coś naturalnego i oczywistego. Szczególnie silnym motywatorem jest fakt, że spoczywa na nich odpowiedzialność za organizację i jakość codziennego życia rodziny. Im dom bliższy ideałowi, tym lepsze życie wszystkich domowników – komentuje wyniki badania socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego, dr Tomasz Sobierajski. – Dla wielu kobiet ważnym motywem aktywnego zaangażowania się w budowę domu jest też naturalna ciekawość i chęć poznania nowych obszarów, z którymi dotychczas się nie stykały – dodaje dr Sobierajski.

Wizyta Polki na budowie

Zaangażowanie kobiet podczas samego procesu budowy wymarzonego domu jest ogromne. Ponad dwie trzecie ankietowanych kobiet deklaruje, że będzie odwiedzać lub odwiedzała budowę swojego domu codziennie. Kilka razy w tygodniu czyniło to lub będzie czynić 14% z nich, a zaledwie 13% rzadziej niż raz na tydzień. – Zauważamy, że Panie chętnie odwiedzają budowę. Nie tylko razem ze swoim mężem czy partnerem, ale również samodzielnie doglądają postępujących procesów budowy swojego własnego domu. Kobiety są coraz bardziej wyedukowane w dziedzinie budownictwa, zadają wiele pytań i oczekują od ekip budowlanych fachowych odpowiedzi – mówi ekspert budowy SILKA YTONG, Danuta Piotrowska, właścicielka firmy Twoja Budowa z Olsztyna.

Budowa domu a podejmowanie decyzji

Polki chętnie angażują się w wybór projektu domu. Aż jedna na pięć ankietowanych kobiet podejmuje decyzję dotyczącą wyglądu domu samodzielnie. Co niezwykle ciekawe, panie podejmują osobiście również tak strategiczne decyzje, jak wybór materiału, z którego zbudowane będą ściany domu. W jednej czwartej przypadków decyzję o tym podejmują wspólnie partnerzy, a jedna na dziesięć ankietowanych kobiet przyznaje się do samodzielnego podejmowania tak ważnej decyzji. Dla kobiet zaangażowanych w proces budowy domu, najważniejszym parametrem przy wyborze materiału budowlanego jest jego energooszczędność.

Trudności, jakie napotykają kobiety na budowie

Najpoważniejszym problemem dla Polek nadzorujących budowę własnego domu jest wybór lojalnej i uczciwej ekipy budowlanej. Jedna na cztery spośród ankietowanych kobiet miała kłopot z jej znalezieniem. Co ciekawe, zaledwie 8% respondentek nie było poważnie traktowanych przez członków ekipy budowlanej, co wskazuje potrzebę dalszej edukacji kobiet w dziedzinie budownictwa, aby czuły się pewniej w tematach, które są dla nich początkowo zupełnie nowe. Prawie połowa ankietowanych nie wskazała natomiast żadnych problemów podczas budowy domu, a w przypadku kobiet mieszkających w metropoliach było to aż 65,6%. Jest to bardzo pozytywny wynik, który ilustruje, że proces budowy domu w opinii ankietowanych Polek nie jest aż tak trudny, jak mogłoby się wydawać.

– Badania wykonane na zlecenie marek SILKA i YTONG są początkiem działań naszej firmy skierowanych do Polek. Aż 27% kobiet poszukuje fachowej wiedzy dotyczącej budowy domów w prasie i poradnikach oraz na stronach www producentów. Aby pomóc kobietom w pozyskaniu niezbędnej wiedzy i zaspokoić potrzebę edukacji, zaplanowaliśmy specjalny słowniczek terminów budowlanych pisanych zrozumiałym językiem, porady i konsultacje z ekspertami oraz wiele podpowiedzi i rozwiązań, jak zaplanować i zrealizować budowę domu – podsumowuje Monika Mychlewicz, Dyrektor ds. Marketingu firmy Xella Polska Sp. z o.o., do której należą marki SILKA i YTONG.

Informacje o badaniu: Badania zostały przeprowadzone w listopadzie i grudniu 2010 roku metodą o charakterze ilościowym i jakościowym. Badania ilościowe zostały przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na losowo wybranej reprezentatywnej grupie 1067 Polek za pomocą standaryzowanych wywiadów CATI. Badania jakościowe przeprowadził Dom Badawczy Maison za pomocą czterech zogniskowanych wywiadów grupowych (fokusów) realizowanych w Warszawie i Piotrkowie Trybunalskim.

Źródło: Xella Polska Sp. z o.o.

nieruchomości 2011-01-18
Redakcja PRNews.pl
Tagi: nieruchomości

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców