PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyInfolinie bankowe, czyli jak klient zostaje obsłużony

Infolinie bankowe, czyli jak klient zostaje obsłużony

Analizy 13.12.2010 (08:28)

Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia rozpoczął w 2010 roku realizację cyklicznego badania
syndykatowego (2 fale w roku) poświęconego jakości obsługi klienta na produktowych infoliniach
banków.

Celem badania jest pomiar najważniejszych aspektów funkcjonowania infolinii bankowych oraz
zbadanie różnic pomiędzy bankami w zakresie jakości pracy konsultantów oraz ilości informacji
możliwych do uzyskania przez kanał telefoniczny oraz email.

Druga fala badania potwierdziła, że raport z niego jest dla instytucji finansowych cennym źródłem
wiedzy na temat funkcjonowania ich infolinii. Zawarte w nim informacje pomagają im poprawiać jakość
obsługi klienta podczas kontaktu telefonicznego lub mailowego. Świadczy o tym ogólna poprawa
wyników banków w porównaniu z rezultatami osiągniętymi przez nie w pierwszej fali badania.
Informacje szczegółowe:

1. Wyniki łączne (Jakość obsługi klienta przez kanał telefoniczny oraz przez e-mail lub
formularz kontaktowy na stronie www)

  • W II fali badania infolinii banków Alior Bank utrzymał pozycję lidera, poprawiając swoją pozycję o 8 punktów procentowych. Alior uzyskał lepszy wynik niż w V 2010 r. zarówno w zakresie technicznych aspektów funkcjonowania infolinii, jak i oceny konsultanta.
  • Na drugą lokatę awansował Pekao SA (z 5. miejsca w punktacji ogólnej, 78 pkt). Jest to efekt znaczącej poprawy wyników Pekao SA w części telefonicznej
  • BZ WBK i ING zajęły 3. i 4. miejsce (77 i 75 pkt). Wartym podkreślenia jest fakt, że wszystkie banki poprawiły swój rezultat średnio o 6 p.p., do czego przyczyniło się zwłaszcza skrócenie czasów oczekiwania, zarówno w kanale telefonicznym jak i mailowym.

2. Jakość obsługi klienta przez kanał telefoniczny

  • W II fali badania w części telefonicznej zdobywcami pierwszego i drugiego miejsca w rankingu infolinii z wynikiem powyżej 80% maksymalnej punktacji zostały BZ WBK (83%) oraz Pekao SA (82%). Tuż za nimi uplasowały się na trzeciej i czwartej lokacie Alior (78%) i ING (77%): o Każdy z ww. banków istotnie poprawił swój wynik w rankingu; BZ WBK, Alior i ING utrzymały pozycje liderów, zaś Pekao SA weszło do czołówki z dotychczasowego 6. miejsca
  • Średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem (od momentu zakończenia wyboru opcji w IVR) wyniósł w pomiarze w X 2010 38 sekund (vs. 59 sekund w V 2010 r.
  • Informacje o kontach, lokatach i kartach kredytowych są łatwe do uzyskania we wszystkich bankach; dostęp do informacji o kredytach hipotecznych i pożyczkach gotówkowych jest natomiast bardzo zróżnicowany pomiędzy bankami:

– W niektórych bankach podczas jednego kontaktu możliwe jest uzyskanie jedynie podstawowych informacji o produkcie, a klienci są najczęściej odsyłani do oddziału, strony www lub zachęcani do umówienia się z doradcą m.in. Polbank, mBank, Citibank

– Jest możliwe, że klienci zainteresowani samodzielnym porównaniem ofert w kilku bankach (bez odwiedzania oddziału) tracą w ten sposób możliwość poznania oferty banku, który ogranicza dostęp do telefonicznej informacji o produkcie na rzecz innych kanałów dostępu

– Klienci zainteresowani informacją nt. kredytu hipotecznego są najlepiej obsługiwani na infolinii Pekao SA i BZ WBK

– Kontakt w sprawie pożyczki gotówkowej jest najpełniejszy w Pekao SA, BZ WBK, ING i Alior Banku

  • Informacja na temat najbliższego bankomatu jest łatwiejsza do uzyskania w porównaniu z poprzednią falą:

– Klienci, którzy podadzą konsultantowi jedynie swoje położenie (miejscowość, ulica) mogą liczyć na największą pomoc w Pekao SA, ING, Millennium i Alior Banku

3. Jakość obsługi klienta przez e-mail lub formularz kontaktowy na stronie www

  • Zwycięzcą II fali badania w części mailowej jest, podobnie jak w I fali, Alior Bank, z wynikiem 83 punktów (poprawa o 5 punktów procentowych)
  • Na 2. pozycję wysunął się PKO BP (77 pkt, wzrost aż o 21 p.p.), przede wszystkim dzięki zdecydowanemu skróceniu czasu oczekiwania na odpowiedź (z ponad 7 dni do poniżej 1 dnia, przy czym skrócenie czasu odnotowały wszystkie banki)
  • Na 3. lokacie uplasował się Raiffeisen Bank, z wynikiem 70 pkt (wzrost o 7 p.p.)
  • Na tle poprzedniej fali zwiększył się także odsetek odpowiedzi, które nadesłano w ciągu 8 dni z 79% do 92%

Informacje o badaniu:

Druga fala badania została przeprowadzona techniką Mystery Caller przy pomocy audytorów ARC Rynek i Opinia w dniach 6-22 października 2010. Badaniem objęto 12 banków. W ramach badania przeszkoleni audytorzy kontaktowali się z infoliniami banków dzwoniąc na numery podane na ich stronach www, od poniedziałku do soboty w godzinach 9.00-23.30 (dot. banków, które w tym czasie mają czynne infolinie) zgłaszając zainteresowanie poszczególnymi produktami bankowymi lub pytając o położenie najbliższego bankomatu banku. W drugiej części badania audytorzy wysyłali zapytania do banków przez e-mail lub formularz kontaktowy.

Przeprowadzono łącznie N= 1920 audytów, z czego N=1320 audytów telefonicznych, po N=110 dla każdego banku, w ramach 6 scenariuszy, w tym 5 scenariuszy produktowych po N=20 dla każdego banku: karta kredytowa (N=20), pożyczka gotówkowa (N=20), kredyt hipoteczny (N=20), lokata (N=20), konto indywidualne (N=20), zapytanie ws. najbliższego bankomatu (N=10). W części dot. kontaktu przez email podjęto N=600 prób kontaktu przez email/formularz kontaktowy, po N=50 dla każdego banku, z czego po N=10 dla każdego z 5 ww. produktów. W celu zminimalizowania ryzyka zdemaskowania audytorów każdy kontakt z danym bankiem posiadał nieznacznie zmieniony scenariusz. ARC Rynek i Opinia już od 18 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce.

Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w większości państw europejskich. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u.

Źródło: ARC Rynek i Opinia

banki obsługa klienta 2010-12-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: banki obsługa klienta

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców