Fatum krąży nad bankami – grono instytucji mających problemy techniczne związane z bankowością elektroniczną powiększa się. Tym razem problem ma Kredyt Bank.
ING Bank Śląski, mBank, Pekao – w minionym tygodniu klienci tych instytucji musieli wykazać się cierpliwością w kwestii bankowości internetowej. Standardowo usuwanie problemu trwało kilka godzin, co było jednoznaczne z brakiem możliwości zrealizowania transakcji czy dokonania jakichkolwiek działań związanych z bankowością internetową.
Dziś czas na Kredyt Bank. Na stronie www.kb24.pl instytucja przeprasza za problem, jednak nie informuje, kiedy system może wrócić do prawidłowego stanu.
Komentarz Kredyt Banku:
Informujemy, że w związku z błędem przetwarzania transakcji, do jakiego doszło dzisiaj w nocy, czasowo został zawieszony dostęp do KB24. Planowane uruchomienie sysytemu przewidziane jest około południa. Zapewniamy, że prowadzone działania nie mają wpływu na bezpieczeństwo środków klientów.
Aktualizacja – 14:00
Dostęp do rachunku za pomocą KB24 został przywrócony.
Dzisiaj w nocy zauważono błąd przetwarzania transakcji. Bank czasowo zawiesił dostęp do bankowości elektronicznej KB24 (alternatywny kanał dostępu do rachunku), aby przyśpieszyć usuniecie nieprawidłowości.
Obsługa klientów w placówkach i call centre odbywa się normalnie. Działają wszystkie systemy informatyczne, bankomaty. Przelewy i inne transakcje są na bieżąco przyjmowane i księgowane.
Zapewniamy, że prowadzone działania w KB24 nie mają wpływu na bezpieczeństwo środków klientów.
Źródło: PR News