Czempion polskiej bankowości znów triumfuje – tak można krótko podsumować wyniki rankingu „Marki Polskie 2010” przygotowywanego przez Rzeczpospolitą.
PKO Bank Polski okazał się najbardziej wartościową i najmocniejszą marką w rodzimej branży finansowej. Wartość marki najbardziej zyskownego krajowego banku została oszacowana na ponad 3,6 mld zł.
PKO Bank Polski już od pięciu lat, czyli od pierwszej edycji rankingu uwzględniającej firmy z branży finansowej, utrzymuje się na pierwszym miejscu wśród firm finansowych, jeśli chodzi o moc marki. Wartość marki rynkowego lidera w ciągu ostatniego roku wzrosła o 15 proc. Ponad 3,6 mld zł, na które szacują wartość marki największego krajowego banku autorzy rankingu „Marki Polskie 2010” to więcej niż wycena specjalistów z magazynu „The Banker”. Ci ostatni oszacowali wartość marki PKO Banku Polskiego na miliard dolarów, czyli około 3 mld zł.
– Sprawność zarządzania oraz coraz nowocześniejsza oferta produktowa przekładają się na wzmacnianie mocy i wartości marki PKO Banku Polskiego. Ranking Rzeczpospolitej wyraźnie pokazuje, że przyjęta przez nas strategia rozwoju przynosi efekty – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Ranking „Marki Polskie” Rzeczpospolitej jest przygotowywany według podobnej metodologii jak najbardziej prestiżowe zestawienia tego typu na świecie. Kluczową rolę grają tu wyniki finansowe i rola marki w decyzjach zakupowych konsumentów. Wartość marek została wyliczona przy użyciu metody opłat licencyjnych, której istotą są hipotetyczne opłaty, które ponosiłby użytkownik danej marki, gdyby z niej korzystał na podstawie umowy licencyjnej. Z kolei moc marek zależy między innymi od prestiżu, postrzeganej jakości i świadomości marki wśród konsumentów.
Siłę marki największego polskiego banku potwierdzają wyniki badania Produkt Roku przeprowadzonego przez miesięcznik Reader’s Digest. W tegorocznej, szóstej już edycji tego badania, PKO Bank Polski zwyciężył w aż pięciu kategoriach: Kredyt hipoteczny, Kredyt gotówkowy, Konto bankowe, Lokata bankowa, Karta kredytowa. Certyfikaty „Produkt Roku 2010” przyznane tym produktom finansowym znajdującym się w ofercie Banku potwierdzają, że są one najczęściej i najchętniej wybierane przez Polaków. Badanie Produkt Roku zostało przeprowadzone metodą ankiety on-line jako e-mailing skierowany do 40 tysięcy prenumeratorów magazynu Reader’s Digest. Wybór czytelników jest całkowicie spontaniczny i niczym niesugerowany.
Źródło: PKO Bank Polski