W 2016 roku Brandscope, firma konsultingowa specjalizująca się w usługach PR dla rynku ubezpieczeniowego, realizowała kampanie media relations dla 9 przedstawicieli branży: ubezpieczycieli, firm assistance, multiagencji oraz brokerów. W efekcie działań agencji w mediach pojawiło się łącznie ok. 3,7 tys. publikacji, czyli o 24% więcej niż w 2015 roku. Łączny ekwiwalent tych publikacji wyniósł 14,9 mln zł i był o 6,4 mln wyższy w porównaniu z wcześniejszym rokiem.
– Działania dla sektora finansowego, ze szczególnym naciskiem na ubezpieczenia, są naszą kluczową specjalizacją od momentu założenia firmy w 2010 roku. W ciągu ponad 6 lat zrealizowaliśmy kilkadziesiąt kampanii media relations dla podmiotów z branży. To aktywności polegające na m.in. mediowym wsparciu sprzedaży w regionach, komunikowaniu badań i raportów czy zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi– mówi Wojciech Makać, Prezes Zarządu Brandscope.
Agencja współpracuje ze wszystkimi mediami drukowanymi, internetowymi i RTV o zasięgu ogólnopolskim, branżowym (m.in. rolnictwo, motoryzacja, turystyka czy nieruchomości) i lokalnym (we wszystkich województwach). Wypracowane przez Brandscope publikacje to efekt reaktywnych działań w odpowiedzi na potrzeby redakcji oraz dystrybucji informacji prasowych.
– W zeszłym roku wielokrotnie udowadnialiśmy, że w mediach jest miejsce dla ubezpieczeń. Kluczem do skutecznych działań są relacje z dziennikarzami oraz umiejętność łączenia tematyki ubezpieczeniowej z interesującymi media kontekstami– dodaje Wojciech Makać.
Wśród przykładów opracowanych przez Brandscope w 2016 roku tematów można wymienić m.in. przeznaczony do mediów ogólnopolskich materiał „W sezonie grzewczym lawinowo wzrasta liczba pożarów”, lokalny tekst „Polisy OC w Łodzi zdrożały o ponad 100 proc.”, skierowaną do konkretnej branży informację prasową „Biznes spożywczy – niedoszacowane ryzyko” czy lifestylowy materiał „Skup się na drodze, nie pokemonach” wpisujący się w kategorię real time marketingu.
Źródło: Brandscope