Od listopada w 83 drogeriach sieci Douglas, za kosmetyki można zapłacić kartami zbliżeniowymi w technologii MasterCard i Maestro® PayPass™. Partnerem wdrożenia jest firma eService.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z poszerzenia sieci akceptacji technologii PayPass o sklepy Douglas. Ta technologia to idealne rozwiązanie tam, gdzie klientom zależy na szybkiej profesjonalnej obsłudze. Dlatego jestem pewien, że zaoferowanie tak innowacyjnej formy płatności sprawi, że klienci drogerii Douglas będą zadowoleni.” – mówi Sebastian Krzyk, szef departamentu sieci akceptacji Oddziału MasterCard Europe w Polsce.
„Karty zbliżeniowe to jedna z najbardziej innowacyjnych form płatności doceniana przede wszystkim przez dynamicznych, młodych klientów, do których chcemy docierać. Wdrożenie rozliczeń bezgotówkowych w technologii MasterCard PayPass wpisuje się w naszą strategię budowania nowoczesnej sieci sprzedaży, łączącej klasyczny handel i nowe technologie. Dzisiaj jesteśmy liderem rynku perfumerii w Polsce. Obok sklepów stacjonarnych, niedawno otworzyliśmy pierwszą w Polsce perfumerię internetową, posiadającą pełną autoryzację dostawców. Internet i zaawansowane technologie z szeregiem korzyści dla klienta dają nam możliwość przyciągania ludzi, dla których liczy się szybkość, profesjonalna i nowoczesna obsługa” – mówi Michał Gajkowski, Prezes Douglas Polska.
„Wprowadzenie akceptacji technologii zbliżeniowej w sieci Douglas to kolejny etap konsekwentnie realizowanej polityki budowania sieci akceptacji kart bezstykowych eService. Płatności dokonywane kartami contactless znacznie skracają czas transakcji i stanowią wygodną alternatywę dla płatności gotówką. Wysokie tempo rozwoju sieci akceptantów kart z technologią bezstykową daje nam pewność, że to dopiero początek i że w związku ze zwiększonym wydawnictwem kart, technologia ta będzie się rozwijać w najbliższym czasie jeszcze bardziej dynamicznie” – mówi Arkadiusz Kazanecki, Kierownik Biura Marketingu i PR eService.
Dzięki karcie PayPass zakupy mogą być dokonywane bez konieczności przekazywania karty sprzedawcy i podawania kodu PIN czy składania podpisu – wystarczy zbliżyć kartę lub inne urządzenie np. telefon czy zegarek do specjalnego czytnika. W przypadku zakupów na kwoty przekraczające 50 złotych, płatność z użyciem karty PayPass przebiega również zbliżeniowo, tylko wymagane jest potwierdzenie transakcji kodem PIN.
MasterCard PayPass to funkcjonalność, która może być dołączona zarówno do kart kredytowych, debetowych, jaki i przedpłaconych, a przez to jest dostępna dla szerokiego grona użytkowników kart. Obecnie w Polsce karty wyposażone w tę technologię wydają takie banki, jak: BZ WBK, ING Bank Śląski, Alior Bank, mBank, Multibank, Citi Handlowy, Deutsche Bank, InvestBank, Millennium, Polbank, Inteligo, Raiffeisen Bank, Getin Bank, a kolejne pracują nad wprowadzeniem jej do swojej oferty.
Źródło: MasterCard