PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRRośnie popyt na „zielone” pojazdy i alternatywne środki transportu

Rośnie popyt na „zielone” pojazdy i alternatywne środki transportu

Marketing i PR 27.10.2010 (07:00)

Firma Capgemini ogłosiła wyniki 12. edycji swoich corocznych badań „Cars Online 10/11” dotyczących branży motoryzacyjnej na świecie. W ankiecie przeprowadzonej w roku 2010 wzięło udział przeszło 8 tys. konsumentów z Niemiec, Francji, Rosji, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chin, Indii i Brazylii.

Na podstawie wyników ankiety przeprowadzono gruntowną analizę zachowań konsumentów kupujących pojazdy, w tym wzorców zakupów, wykorzystania portali społecznościowych, realizacji zakupów za pośrednictwem Internetu, kwestii „zielonych” pojazdów, interakcji z klientami, a także działań posprzedażowych i serwisowania. Raport ujawnia, że choć odsetek konsumentów zadowolonych z procesu kupna pojazdów nieznacznie rośnie (70% w 2010 roku w porównaniu z wynikiem 69% odnotowanym rok wcześniej), zmiana oczekiwań konsumentów jest oczywista, a jej skutki odczują producenci i dealerzy pojazdów na rozwiniętych i wschodzących rynkach.

Oto główne wnioski płynące z przeprowadzonych badań:

  • Popyt na „zielone” pojazdy nadal stale rośnie – 43% respondentów przyznało, że posiada pojazdy z silnikami o niskim zużyciu paliwa lub pojazdy napędzane alternatywnym źródłem energii, co stanowi wyższy odsetek niż w poprzednim roku (41%) i dwa lata wcześniej (36%). 73% ankietowanych oczekuje, że w ciągu najbliższych 5 lat pojazdy elektryczne staną się realną konkurencją dla tradycyjnych samochodów,
  • Ponad 40% konsumentów chciałoby mieć możliwość kupowania pojazdów w trybie online, wykorzystując Internet w całym procesie zakupu, a nie jedynie do analizy rynku. 
  • Znacząca liczba konsumentów używa portali społecznościowych do szukania informacji i opinii od innych konsumentów oraz coraz mocniej domaga się, aby dane jakościowe oraz ilościowe były dostępne pod jednym adresem internetowym. Źródła informacji różnią się jednak bardzo w poszczególnych krajach; z portali społecznościowych oraz innych narzędzi internetowych obsługujących relacje typu konsument-konsument najczęściej korzystają konsumenci na rynkach rozwijających się.
  • Cykl kupna pojazdów nieustannie się skraca, przeszło połowa konsumentów zaczyna analizować rynek w ciągu zaledwie dwóch miesięcy przed nabyciem samochodu. 
  • Alternatywne opcje zakupu, takie jak pakiety mobilności, programy wspólnego użytkowania pojazdów i usługi udostępniania pojazdów na przejazd zdobywają coraz większą popularność  zwłaszcza na rynkach rozwijających się, gdyż oferują obniżenie kosztów oraz wygodę i są postrzegane jako bardziej przyjazne środowisku. Przeszło jedna trzecia respondentów wyraziła zainteresowanie rozwiązaniami alternatywnymi wobec tradycyjnego modelu kupna/leasingu.

Wzorce nabywcze klientów: porównanie sytuacji na rynkach rozwiniętych z sytuacją na rynkach rozwijających się


Biorąc pod uwagę względny brak doświadczenia konsumentów na rynkach rozwijających się, fakt, że wzorce kupowania różnią się na tych rynkach od wzorców, które obserwuje się na rynkach rozwiniętych, gdzie klienci przy zakupie pierwszego pojazdu kierują się innymi potrzebami niż konsumenci na rynkach wschodzących, nie jest zaskoczeniem. Badania wykazują, że konsumenci na rynkach rozwijających się są dużo bardziej wymagający. Na przykład około 40% respondentów z regionów rozwijających przebywa ponad 10 mil do dealera celem zakupu pojazdu. Na rynkach rozwiniętych trud taki zadaje sobie niecałe dwie trzecie konsumentów, w Chinach zaś jedynie 24%. Sytuacja wygląda podobnie przy wyborze pojazdu – konsumenci na rynkach wschodzących biorą pod uwagę szersze spektrum czynników i mają wyższe wymagania dotyczące czasu odpowiedzi od dealerów i producentów. Na przykład w Chinach i Brazylii odpowiedzi w ciągu 4 godzin oczekuje 60% konsumentów. Dla porównania – w Niemczech odsetek ten wynosi 29%, we Francji zaś 34%. Znacząco różnią się także typy źródeł informacji używanych w procesie zakupu – konsumenci na rynkach rozwiniętych opierają się głównie na źródłach internetowych, podczas gdy klienci na rynkach rozwijających się korzystają również z bardziej tradycyjnych źródeł informacji.

„Zielone pojazdy”: od przebiegu do mobilności


Odsetek właścicieli pojazdów o oszczędnym zużyciu paliwa i pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii jest również wyższy na rynkach wschodzących niż rozwiniętych, na co w dużym stopniu wpływa sytuacja w Brazylii szczycącej się najwyższą liczbą „zielonych” samochodów, do posiadania których przyznaje się 72% respondentów. Wprawdzie liczba właścicieli takich pojazdów na rynkach rozwiniętych jest nieco niższa, jednak sentyment konsumentów z postawą pro-ekologiczną jest nadal silny i oczywiste jest, że zainteresowanie pojazdami bardziej przyjaznymi środowisku stwarza prawdziwą szansę dla producentów pojazdów. Spośród różnego rodzaju pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii najbardziej sprawdzone na rynku i ekonomicznie uzasadnione są pojazdy elektryczne, w szczególności hybrydowe pojazdy napędzane silnikami benzynowo-elektrycznymi, które dowiodły możliwości zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin. 34% respondentów przyznało, że samochody z hybrydowymi silnikami benzynowo-elektrycznymi są głównym rodzajem pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii, jaki konsumenci posiadają lub planują kupić.

Chęć posiadania „zielonych” pojazdów w dalszym ciągu podyktowana jest przede wszystkim ich niskim zużyciem paliwa, w dalszej kolejności wpływem na środowisko naturalne, a ponieważ konsumenci coraz większą wagę przywiązują do tych aspektów, nowe formy mobilności również wzbudzają ich duże zainteresowanie. Pakiety mobilności dowodzą znaczącej zmiany w zachowaniach nabywczych i koncentrują się raczej na regularnym nabywaniu usług aniżeli kupnie jednego produktu co kilka lat. Przykładem może być członkostwo w automobilklubie lub – w przypadku samochodów elektrycznych – usługi doładowywania akumulatorów i plany płatnicze „pay-per-mile” oferowane wraz z pojazdem, który jest oferowany po bardzo niskich kosztach. Takie typy alternatywnych modeli nabycia nie tylko zapewniają konsumentom wygodę i niskie koszty, lecz są również postrzegane jako bardziej przyjazne środowisku. Jednak w przypadku branży motoryzacyjnej wiąże się to z kwestią nowych modeli biznesowych oraz nowych technologii, co sprawia, że zarówno tradycyjni, jak i nowi gracze na rynku będą musieli rozważyć potencjalny wpływ zmieniającego się popytu na ich działalność.

„- W 2009 roku branżę motoryzacyjną cechowała duża niestabilność, jednak w roku obecnym zauważalne były pierwsze oznaki stabilizacji, a nawet wzrostu na rynkach rozwiniętych spowodowanego stopniową poprawą sprzedaży pojazdów w połączeniu z silną ekspansją na rynki wschodzące –  stwierdził Nick Gill, kierownik sektora Global Automotive w firmie Capgemini. – „Ten wzrost znalazł odzwierciedlenie również w naszych badaniach, które wykazały, że zadowolenie klienta z kupna pojazdu wzrosło w tym roku w wielu krajach. Branża motoryzacyjna nie może sobie jednak pozwolić aby spocząć na laurach i musi uwzględniać potrzeby lokalnych konsumentów i reagować na nie, gdyż rynek nadal się rozwija” – dodaje Nick Gill.

Źródło: Capgemini

ekologia motoryzacja 2010-10-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ekologia motoryzacja

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców