PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRRekordowy wzrost wartości rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszym półroczu 2010

Rekordowy wzrost wartości rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszym półroczu 2010

Marketing i PR 18.10.2010 (11:56)

Wyniki badania IAB AdEx przeprowadzonego dla IAB Polska przez firmę doradczą PwC wskazują na rekordowy, 18% wzrost wydatków na reklamę online w pierwszym półroczu 2010 r. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku.

Raport z badania IAB AdEx przeprowadzanego przez PwC wskazuje, że wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszym półroczu 2010 roku wyniosła 777 mln zł., co w porównaniu do 658 mln zł odnotowanych w tym samym okresie ubiegłego roku, oznacza prawie 20% wzrost rynku.

„Wzrost wydatków na reklamę online w pierwszym półroczu w stosunku do ub.r. potwierdza, że spowolnienie w branży online spowodowane ogólną dekoniunkturą gospodarczą mamy za sobą. W podziale na poszczególne segmenty rynku nie widać istotnych zmian, aczkolwiek wart odnotowania jest fakt pierwszego od bardzo dawna zwiększenia udziału reklamy display w całości wydatków. Wydaje się, że jest to efekt „odbicia” na rynku po zeszłorocznym zaciskaniu pasa przez reklamodawców i liczenia każdej złotówki wydawanej na reklamę, zwłaszcza reklamę wizerunkową. Wskazuje na to także spory wzrost reklamy wideo oraz behawioralnej, które są częścią rynku display, a także niewielki spadek udziału reklamy rozliczanej w modelach efektywnościowych. Ma to też swoje odzwierciedlenie w wydatkach poszczególnych branż. Branże które najbardziej zwiększyły swoje wydatki czyli motoryzacja, telekomunikacja i żywność, to branże tradycyjnie opierające swoją komunikację marketingową na długofalowym budowaniu wizerunku” – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska.

Wydatki na reklamę online

    W stosunku do pierwszego kwartału 2010 r., wydatki na reklamę online w okresie kwiecień – czerwiec zwiększyły się o prawie 10%, z 372 do 405 mln zł, co potwierdza tendencję wzrostową rynku. Szczegółowa analiza danych za ubiegły rok pozwala spodziewać się spadku wydatków w trzecim kwartale 2010 r., co jest zgodne z sezonowością wydatków reklamowych obserwowaną na innych rynkach Europy.

    Udziały i wzrosty w wydatkach na reklamę online

      Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, najważniejszym kanałem nadal pozostaje reklama graficzna z 47% udziałem w rynku, choć w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku zanotowała spadek udziału o 2 punkty procentowe na rzecz marketingu w wyszukiwarkach – SEM i e-mail (obecnie odpowiednio 28% i 7% udział). Ogłoszenia (16%) utrzymały swoją pozycję udziałów w rynku na tym samym poziomie. Biorąc pod uwagę inne klasyfikacje reklam internetowych, nieznacznie spadły udziały reklamy efektywnościowej (model CPA), natomiast wideo i reklama behawioralna odnotowały tendencję wzrostową.

      Największy wzrost wydatków względem pierwszego półrocza 2009 zanotowała reklama typu SEM (30%) oraz ogłoszenia (22%), zaś w porównaniu do pierwszego kwartału br. największy wzrost uzyskał display (25%).

      „Nie tylko w Polsce reklama internetowa utrzymuje wiodącą pozycję pod względem dynamiki wzrostów – w ostatnim półroczu rynek brytyjski odnotował imponujący 10 procentowy skok , głównie dzięki rosnącej popularności reklamy wideo i marketingu społecznościowego. Podobnie jak na naszym rynku – wszystkie typy reklamy online w Wielkiej Brytanii czyli reklama graficzna, SEM i ogłoszenia – odnotowały większe zainteresowanie reklamodawców – w porównaniu do pierwszego półrocza 2009 roku. Naszym zdaniem możliwość pomiaru efektów reklamy online połączona z coraz bardziej innowacyjnymi rozwiązaniami i kreacjami przyczyni się do dalszego przesuwania budżetów reklamowych właśnie do Internetu” – mówi Marcin Kałkucki, Starszy menedżer PwC.

      Wydatki na reklamę online w podziale na sektory

        Finanse, motoryzacja oraz telekomunikacja to sektory generujące 40% wydatków reklamowych w internecie. Zaraz za nimi plasują się dobra trwałe (36%), podczas gdy dobra szybko zbywalne, stanowią razem jedną siódmą (15%) rynku. W porównaniu do pierwszego półrocza 2009 roku struktura wydatków w sektorach produktowych pozostaje zbliżona. Istotną różnicę zanotował jedynie handel, który spadł o 5 punktów procentowych. Wzrosły wydatki w motoryzacji i telekomunikacji.

        Miejsce Polski na mapie Europy

          Wyniki raportu zbiorczego AdEx 2009, sporządzone na podstawie danych finansowych z 23 rynków Europy, plasują Polskę w pierwszej trójce państw o największym wzroście wydatków na reklamę online. Biorąc pod uwagę udział wydatków na reklamę internetową w całkowitych budżetach reklamowych, Polska znajduje się na końcu pierwszej dziesiątki, jednak utrzymując dotychczasowe tempo wzrostu można spodziewać się szybkiego awansu Polski na wyższe miejsce w tym rankingu.

          Źródło: IAB Polska

          internet reklama 2010-10-18
          Redakcja PRNews.pl
          Tagi: internet reklama

          Sprawdź także:

          a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
          06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

          Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

          W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

          a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
          06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

          PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

          To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

          a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
          06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

          KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

          Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

          a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
          05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

          Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

          Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

          a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
          05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

          XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

          Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

          a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
          05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

          Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

          Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

          PRNews.pl

          Zobacz również

          Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

          Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

          Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

          Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

          Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

          Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

          mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

          mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

          Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

          Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

          Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

          Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

          Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

          Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

          Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

          Raporty PRNews.pl

          Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

          Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

          Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

          Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

          Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

          W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

          Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

          Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

          Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

          O tym mówią bankowcy

          Ostatnie komentarze

          avatar komentującego

          Avo Men:

          Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

          wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

          avatar komentującego

          Avo Men:

          Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

          niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

          avatar komentującego

          Maciej Kusznierewicz:

          Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

          czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

          avatar komentującego

          PRNews_pl:

          Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

          pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

          avatar komentującego

          Bart Ikswe:

          No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

          pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

          • SMART Bankier
          • Kredyt konsolidacyjny
          • Pożyczki na raty
          • Konto firmowe
          • Kurs inwestowania
          • Kalkulator brutto netto
          • Kalkulator kredytu gotówkowego
          • Kalkulator zdolności kredytowej
          • Rozlicz najem w PIT-28
          • pit 37 online na pit.pl
          • Rozliczenie pit
          • Program pit
          • Pit 11
          • Promocje bankowe
          • Promocje Pekao S.A.
          • Promocje BNP Paribas
          • Promocje Citi Handlowy
          • Promocje Alior Bank
          • Promocje Santander Bank
          • Promocje PKO BP
          • Promocje Millenium
          • Promocje ING Bank Śląski
          • Promocje mBank
          • Promocje Velobank
          • Promocje Nest Bank
          • O nas
          • Kontakt
          • Reklama
          • Newsletter
          • Prześlij informację
          • RSS
          • zgarnijpremie.pl
          Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
          © 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

          Bezpłatny newsletter PRNews.pl

          • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
          • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
          • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
          • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
          Zapisz się na newsletter:

          Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców