Pierwsze półrocze 2010 roku było dla wynajmu aut firmowych okresem zmian ściśle związanych z kryzysem, przegrupowaniem na rynku oraz porządkowaniem „własnego portfela”. Zmniejszyła się w rezultacie liczba klientów (aż o 500!), nastąpiła migracja z zarządzania do full service leasingu. Równolegle mieliśmy (i jeszcze mamy) czas wymiany dużych flot na krajowym rynku i czas mrożenia zakupu aut do firm MŚP, a wszystko to w klimacie oszczędności, słabnącego rynku leasingu i dużej ostrożności klientów firmowych – wynika z najnowszego raportu wrocławskiego Instytutu Keralla Research.
Rysujący się kierunek zmian w sprzedaży outsourcingu flot w Polsce zdaje się wyrażać hasło: z pozycji „oby dużo i maksymalnie tanio” do „lepiej mniej, ale w cenie wartej zachodu”. Póki co mamy trzy miesiące żniw, zanim „kratki” na długie miesiące znowu wyhamują firmową sprzedaż aut.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu:
Źródło: Instytut KerallaResearch