PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekPekao idzie po młodych

Pekao idzie po młodych

Tomasz Jaroszek 07.09.2010 (21:58)
Konta

W sektorze jest już tak ciasno, że trzeba podbierać klientów innym bankom lub na siłę „ubankowić” najmłodszych lub najstarszych. Jesienna osłona wojny na ROR-y wyraźnie się zaczęła. Pekao SA stawia na długoterminową współpracę i rusza z wielką kampanią dla klientów w przedziale 19 – 30 lat. Konto Intro ma być ich hitem jesieni.

Wojna na konta z poprzedniego półrocza przyniosła ogromną ilość założonych rachunków. Według danych Bankiera mówimy o 730 tys. nowych kont, a nie wszyscy chcieli podać nam dokładne dane. Banki prześcigały się w promocjach i darmowych usługach, niektóre dawały wręcz pieniądze za przenoszenie kont. Darmowe wypłaty z bankomatów również zmieniły oblicze oferty rachunków. Jesienna odsłona może wyglądać podobnie, ale niektóre banki nauczone doświadczeniem z ostatnich miesięcy zmieniło nieco strategię. Zaczyna się wyraźne celowanie w określone grupy, sortowane pod względem wieku, aktywności i zasobności portfela. Pekao wybrał młodych, ale perspektywicznych klientów.

Pekao SA był w gronie banków, które na wojnie na konta straciły. Według ostatnich danych Bankiera, zlikwidowano ponad 70 tys. rachunków, podczas gdy takie banki jak chociażby EuroBank czy też ING Bank Śląski zyskały ponad 100 tys. nowych klientów. Ostatnie miesiące były okresem wprowadzania zmian technicznych. Pojawiło się Pekao24, które przy imponującej ilości klientów było wielkim wyzwaniem dla działu IT banku. Ruszyła także bankowość mobilna, która teraz na pewno się przyda. Hasłem promującym jest „bank w kieszeni”, a w ruch poszła także witryna internetowa o tej nazwie. Na chwil obecną korzysta z niej już ponad 10 tys. klientów.

Facebook i karty zbliżeniowe


W ofercie banku brakuje jednej rzeczy, która wydaje się być nieunikniona we współczesnym sektorze bankowym. Jeszcze w tym roku pojawią się w banku karty zbliżeniowe, które na pewno przypadną do gustu młodym klientom. Bank zamierza również promować konto Intro na… Facebooku. Tak jak kilka tygodni temu mogliśmy liczyć na kubek Maxwell House lub klikera Axe, tak jesienią banki intensywniej poszukają klientów na najpopularniejszym portalu społecznościowym świata. Pekao będzie werbować klientów poprzez specjalną grę społecznościową, a w konkursie na uniwerkach będzie można wygrać telefony komórkowe.

Prawdziwym strzałem w dziesiątkę może być właśnie promocja rachunków na uczelniach. Podobno tak szeroko zakrojonej akcji promowania konta dla młodego klienta jeszcze nie było. W najbliższych tygodniach pracownicy banku stawią się w 18 ośrodkach akademickich. Pekao weźmie udział w Salonach Maturzystów – imprezie organizowanej przez Fundację Edukacyjną Perspektywy. W rachunku młodzi znajdą bezpłatne ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą i możliwość korzystania przez rok z rachunku maklerskiego bez opłat. Czy skuszą tym młodych inwestorów i podróżników? Nie są to żadne ewolucyjne produkty, ale z drugiej strony klienci sami nie porównują wszystkich ofert na rynku i w rozmowie z pracownikiem mogą skusić się na konto Intro.

Długoterminowi czy wybredni?


Strategia werbowania młodych klientów w celu współpracy na długie lata była, jest, ale już niekoniecznie będzie owocowała lojalną grupą posiadaczy kont. Młodzież nie jest tak przywiązana do swoich usługodawców, a Internet daje możliwość zmiany oferty w kilka minut. Doskonałym przykładem był rynek telefonii komórkowej w ostatnich latach. Pomimo silnej pozycji trzech operatorów na rynku, sieć Play wprowadzając ciekawą cenowo ofertę załapał się na duży kawałek tortu. Biorąc pod uwagę dynamikę rozwoju usług internetowych i aktywnych Internautów, sytuacja może być podobna. Dla młodego i aktywnego klienta zmiana banku nie jest żadnym problemem, bo nie jest przywiązany do marki. Pekao liczy na długoterminowy związek z klientami, ale żeby utrzymać młodzież trzeba trzymać swoją ofertę na bardzo wysokim poziomie i nie dać pretekstu do zmiany banku.

Źródło: PR News

konta młodzieżowe oferta dla studentów pekao tomasz jaroszek 2010-09-07
Redakcja PRNews.pl
Tagi: konta młodzieżowe oferta dla studentów pekao tomasz jaroszek

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

Who is who

Krzysztof Olszewski

Krzysztof Olszewski

Rzecznik prasowy, Grupa mBank Krzysztof Olszewski w…

Marta Rutkowska

Marta Rutkowska

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Marta…

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura, Dyrektor Bankowości Codziennej, Euro…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców