PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRWeb 2.0. w Twojej firmie: uwaga na gadżety

Web 2.0. w Twojej firmie: uwaga na gadżety

Marketing i PR 12.08.2010 (07:10)

W poprzednich artykułach opisaliśmy zasady funkcjonowania i korzyści multimedialnych platform wiedzowo-społecznościowych. Jak zapobiegać pułapkom związanym z rozwiązaniami opartymi na Enterprise 2.0.? Jak sprawić, aby tego typu platforma nie stała się kolejnym gadżetem, zakupionym w wyniku kaprysu Zarządu? Oto lista sześciu najważniejszych wyzwań, związanych z wdrożeniami takich rozwiązań, oraz sposobów radzenia sobie z nimi.

Od gadżetu do sensownego rozwiązania.
 
Co można zrobić, aby platforma społecznościowa, funkcjonująca wewnątrz firmy, nie była martwym lub „przefajnionym” rozwiązaniem?
 

  • Sensowność rozwiązania powinna być zagwarantowana poprzez pełną orientację na cele biznesowe. Właśnie temu muszą być podporządkowane kryteria wyszukiwania, treść wyzwań, sposób komentowania wpisów itp.
  • Proces wdrażania platformy powinien być w pełni customizowany. Należy wdrażać tylko te funkcjonalności platformy, które pasują do kultury biznesowej i realiów firmy.
  • Aby rozwiązanie było faktycznie żywe i stosowane na co dzień, należy zadbać o to, aby już na wstępie w systemie znalazła się możliwie duża pula dobrych praktyk, pochodzących zarówno z wewnątrz firmy, jak i od liderów rynkowych. Ponadto użytkownicy powinni być na bieżąco informowani o szczególnie gorących i cennych treściach, sygnałach alarmowych z rynku, wpisach wyróżnionych i rekomendowanych przez dyrektorów. Powinni też być aktywnie i regularnie zapraszani do udziału w konkursach.

 
Motywacja i umiejętność wyłuskiwania dobrych praktyk.
 
Jak zmotywować ludzi do dzielenia się wiedzą? Jak przełamać opory i jak nauczyć kilkadziesiąt, kilkaset lub kilka tysięcy osób, aby skutecznie wyłuskiwały to, co jest dobrą praktyką?
 

  • Praktyka pokazuje, że pracownicy chętnie dzielą się rozwiązaniami i współpracują, o ile czują inspirujący, probiznesowy i życzliwy klimat.
  • Pierwszym krokiem pozyskania zaangażowania pracowników jest uświadomienie, że jest to zestaw rozwiązań, które pomagają właśnie im – w realizacji założonych celów i odebraniu premii.
  • Drugi krok to zapewnienie odpowiedniej liczby cennych, użytecznych praktyk. Śledzenie rozwiązań opisywanych przez kolegów często motywuje do podobnej twórczości i do budowania nowej jakości w oparciu o rozwiązania już dostępne.
  • Tego, co jest dobrą i użyteczną praktyką (co się sprawdza, a co nie), uczą komentarze i oceny nadawane przez innych użytkowników oraz decydentów. W ten sposób pracownicy uczą się weryfikować, na ile dane pomysły rzeczywiście pomagają realizować cele biznesowe.

 
Zaangażowanie „masy krytycznej” pracowników.
 
Stosunkowo nieliczni pracownicy i kierownicy mają naturalną potrzebę udzielania się i chwalenia swoimi osiągnięciami. Jak sprawić, żeby mniej aktywna i mniej kreatywna większość (czyli typowi „żołnierze”) skorzystała z serwisu, a być może wniosła do niego również pewną wartość?      
 

  • Celem takich rozwiązań nie jest jak najszersza, masowa „aktywność twórcza”, lecz powszechne korzystanie z inspiracji i pomysłów wewnętrznych (często wnoszonych przez dość ograniczoną liczbę najbardziej twórczych i spostrzegawczych pracowników) oraz z dostarczanych inspiracji zewnętrznych.
  • Oczywiście ważne jest, aby do tworzenia i publikowania rozwiązań zaangażować jak najszerszą rzeszę osób. Zazwyczaj pomaga w tym formuła konkursów zespołowych, w ramach których np. zespoły na cotygodniowych lub comiesięcznych spotkaniach tworzą i publikują rozwiązania, które umożliwiają im uzyskanie cennej, zespołowej nagrody. Dzięki temu następuje również zaangażowanie pracowników „drugoplanowych”.

 
Uniknięcie „loży szyderców”.
 
Jak ograniczyć wzajemne „dokopywanie”, marudzenie i negatywizm – zarówno w komentarzach wdrożeniowych do wpisów, jak i na forum serwisu?    
 

  • O ile komentarze na otwartych portalach publicystycznych i politycznych mają zazwyczaj dyskusyjną wartość, o tyle komentarze na specjalistycznych forach i portalach branżowych (np. dla branży IT lub branży prawnej) są znacznie cenniejsze. Rozwiązania oparte na Web 2.0 są bliższe temu drugiemu modelowi – stanowią wewnętrzne, specjalistyczne forum o charakterze zdecydowanie celowym (pomoc w realizacji targetów).
  • Dodatkowym filtrem są zawężone, konstruktywne rodzaje dostępnych komentarzy (w rodzaju „To działa, bo…”, „To nie działa, bo…”, „Wdrożyłem, i…”).
  • Stały, dedykowany moderator serwisu powinien być odpowiedzialny za bieżące usuwanie „toksycznych” wpisów i komentarzy.
  • W trakcie wdrażania systemu (podczas kick-off’ów i spotkań z pracownikami) ważne jest bezpieczne, półżartobliwe nazwanie po imieniu destrukcyjnych zachowań i wyciągnięcie „trupów z szafy”. Warto w kontrolowany sposób wciągnąć pracowników w otwartą rozmowę o pokusie przyłączenia się do „loży szyderców”. Czytelne i bezpieczne nazwanie pewnych rytuałów i modeli myślowych oczyszcza atmosferę i uczula pracowników na pułapki krytycyzmu.

 
Kontrola nad jakością pomysłów i dobrych praktyk.
 
Jak uniknąć treści nieetycznych lub stojących totalnie w poprzek strategii firmy?

  • Lista wyzwań, porządkująca i pozwalająca zarządzać dobrymi praktykami, powinna być zbudowana w oparciu o wyzwania strategiczne i kluczowe elementy strategii firmy.
  • W samouczku, który przygotowuje pracowników do opisywania dobrych praktyk, warto przypomnieć kluczowe cele firmy i zwrócić uwagę na to, aby nie publikować praktyk stojących w poprzek strategii firmy.
  • Pierwsze dobre praktyki, zredagowane i umieszczone przez zewnętrznych konsultantów oraz zespół firmowych ambasadorów, z reguły skutecznie pełnią rolę modelującą.

 
 
Wewnętrzny PR rozwiązania opartego na Web 2.0.
 
Jak sprzedać ideę Enterprise 2.0 pracownikom? Co powinno być zrobione już na wstępie, aby jak najwięcej osób się zachęciło do korzystania z platformy i „kupiło” pomysł?
 

  • Wprowadzając tego typu rozwiązanie w organizacji, nie warto eksponować nazwy Enterprise 2.0 ani faktu, że jest to narzędzie do zarządzania dobrymi praktykami. Nie są to potrzeby, priorytety, ani kategorie myślenia pracowników operacyjnych. Dla pracowników i menedżerów istotne jest to, że rozwiązanie zapewnia im bieżącą pomoc merytoryczną – na wyciągnięcie ręki. Dzięki temu pracownikom łatwiej jest realizować targety i odbierać premie.
  • Ważne jest podkreślenie prostoty i przyjazności rozwiązania, w tym przede wszystkim tego, że platforma to pomoc w bieżących działaniach, a nie dokładanie komukolwiek pracy.
  • Sposób opisywania własnych dobrych praktyk powinien być prosty i wygodny; każdy może wybrać taką formę, która mu najbardziej odpowiada i zabierze najmniej czasu (nagranie na kamerce, na dyktafonie, zamieszczenie rysunku, opisu tekstowego itp.).
  • Pracując nad wdrożeniem rozwiązania, spośród top performerów należy pozyskać „agentów zmiany” – cichych ambasadorów projektu. Gdy czyjeś dobre praktyki są umieszczone na portalu i ktoś angażuje się w ich opowiedzenie lub opisanie, rośnie szansa, że będzie zainteresowany całym wdrażanym rozwiązaniem i staje się jego orędownikiem.

Zobacz także:

>>> Enterprise 2.0.: sieci społecznościowe w Twojej firmie

>>> Enterprise 2.0.: co decyduje o sukcesie?

>>> Enterprise 2.0.: korzyści dla firm i użytkowników

Źródło: Wymiatacze.pl

wymiatacze.pl 2010-08-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wymiatacze.pl

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców