PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PREnterprise 2.0.: korzyści dla firm i użytkowników

Enterprise 2.0.: korzyści dla firm i użytkowników

Marketing i PR 11.08.2010 (07:49)

W poprzednich artykułach opisaliśmy nowoczesne rozwiązania oparte na Web 2.0 – umożliwiające integrację i zaangażowanie firmowej społeczności w realizację priorytetów biznesowych. Mowa tu o rozwiązaniach multimedialnych, które pozwalają na łatwe „zassanie” dobrych praktyk od top performerów, a także pozwalają na błyskawiczne reagowanie całej firmy na szanse i wyzwania rynkowe.

Korzyści dla Biznesu
 
Jakie są kluczowe korzyści dla różnych grup pracowników w organizacji? Po czym można rozpoznać, że mamy do czynienia z żywą, inspirującą platformą, a nie „półżywym” Intranetem lub posępną bazą wiedzy? Sprawnie działająca sieć społecznościowo-wiedzowa jest dla pracowników narzędziem pierwszego wyboru. Oto, co powinniśmy usłyszeć od pracowników reprezentujących różne grupy w organizacji:

Top-performer: Mam szansę pokazać swoje kompetencje i zaangażowanie na forum całej firmy; buduję i wzmacniam swoją pozycję, a przy okazji uzyskuję możliwość dodatkowej gratyfikacji za swoją szczególną wiedzę i pomysły.


Pracownik z przeciętnymi wynikami:
Gdy czuję, że uzyskałem „wyśrubowane” cele lub po prostu odczuwam trudności z ich realizacją, wiem gdzie szukać konkretnych podpowiedzi i pomysłów. Mam szansę dorównać najlepszym. Mam też wygodną płaszczyznę do bezpośredniego dzielenia się pomysłami i obserwacjami – bez żadnych filtrów i „spowalniaczy”. Wzmacniam swoją pozycję w firmie.

Zarząd, dyrektorzy wyższego szczebla itd.: Mogę ukierunkować energię pracowników na właściwe wyzwania biznesowe; słabsze zespoły dostają szansę na „równanie do najlepszych”, dzięki czemu niweluję koszt utraconych korzyści (wnikający z różnicy pomiędzy top-performerami a resztą zespołu).

Menedżer zespołu:  Mam gotowy bank podpowiedzi i inspiracji dla swoich ludzi: cenny, biznesowy „wsad” do coachingu, do wdrażania nowych pracowników i na spotkania zespołowe.


Pracownik działu wsparcia:
Posiadam mechanizm do szybkiego przechwytywania informacji i inspiracji z terenu; uzyskuję skuteczniejszą i bardziej spójną realizację zadań i celów (dzięki przepływowi opinii wdrożeniowych).
 
Korzyści z punktu widzenia kultury organizacyjnej
 
Jakie są korzyści z takich rozwiązań z punktu widzenia budowania zdrowej kultury organizacyjnej? Oto lista najważniejszych ośmiu korzyści:

  • Wzmocnienie takich wartości, jak orientacja na rezultat i orientacja na klienta, przedsiębiorczość i innowacyjność. Niektórzy pracownicy mają poczucie, że dekalogi wartości są często zbiorem sloganów, „agitką” wywieszoną w Intranecie i na plakatach. Platformy oparte na Web 2.0 to z reguły dobry sposób na przełożenie tych wartości na codzienną pracę. Tego typu systemy mocno wpływają na postawy i kulturę, powodują zdrową, biznesową „niecierpliwość” i chęć działania.
  • Wykształcenie umiejętności rozumienia rynku i praktycznego stosowania mechanizmów biznesowych. Zazwyczaj pracownikom bez trudu można przekazać twardą wiedzę (produktową, systemową itp.) lub miękkie umiejętności. Stosunkowo najtrudniej wykształcić w nich tzw. business acumen, a temu właśnie służą dobre platformy oparte na Web 2.0.
  • Poprawa wskaźników zaangażowania oraz redukcja syndromu wypalenia. Często źródłem wypalenia jest presja wyznaczonych celów, brak pomysłów na to, jak te cele osiągać, poczucie bezradności oraz znużenie bieżącą rutynowa pracą. Dostęp do bieżących dobrych praktyk pomaga skuteczniej zrealizować targety. Znika poczucie osamotnienia, typowe dla sytuacji, gdy mamy wrażenie, że pozostajemy sam na sam z celami niemożliwymi do osiągnięcia.
  • Wiedza o Top Talentach i rzeczywistych autorytetach wewnątrz firmy. Systemy oparte na Web 2.0 umożliwiają administratorom śledzenie rankingów użytkowników. Widać, który z pracowników wnosi najwięcej cennej wiedzy, kto jest najchętniej słuchany przez pozostałych, czyje dobre praktyki mają najwięcej wdrożeń itp.
  • Zabezpieczenie wiedzy i dobrych praktyk przed odejściem z firmy. W większości firm brakuje przyjaznych, energetycznych repozytoriów dobrych praktyk. Zdarza się, że gdy najskuteczniejsi pracownicy odchodzą, razem z nimi odchodzi szczegółowa wiedza na temat sensownych rozwiązań i sposobów działania. Solidne rozwiązania społecznościowo-wiedzowe znacznie ograniczają ten problem.
  • Wsparcie w induction programs dla nowo wdrażanych pracowników. Dyskusje, komentarze i dobre praktyki zgromadzone w tego rodzaju systemach pozwalają na szybkie zorientowanie się, jakie działania najskuteczniej przybliżają pracownika do osiągnięcia celów, i znacznie ograniczają czas pomiędzy rekrutacją a osiągnięciem pełnej wydajności.
  • Bieżący obraz życia organizacji. Zarząd i pracownicy działów wsparcia uzyskują stałą, aktualną fotografię zagadnień, które są istotne z punktu widzenia jednostek biznesowych.
  • Wsparcie dla menedżerów. Multimedialne platformy społecznościowe są idealnym narzędziem dla menedżera w różnych momentach pracy z zespołem. Gdy menedżer chce podpowiedzieć dobre praktyki nowo wdrażanemu pracownikowi lub chce wypełnić cenną treścią sesję coachingową bądź spotkanie zespołu, platforma inspiruje, prowokuje i podpowiada. Tego typu rozwiązania  bywają też skutecznym preworkiem i post-workiem do sesji szkoleniowych.

 
Warunki konieczne
 
Przypomnijmy, jakie warunki powinno spełniać rozwiązanie, wspierające firmową społeczność 2.0. Przede wszystkim, ludzie czynu nie lubią się bawić w kronikarzy i bibliotekarzy. Niezbędna jest forma multimedialna, atrakcyjna dla użytkowników (jak najmniej tekstu, jak najwięcej obrazu i filmów). Po drugie, platforma musi dotyczyć kwestii, którymi na co dzień żyją ludzie – stąd nacisk na wiedzę rynkową i zdrową czujność biznesową. Aby Intranet nie zamienił się w elektroniczną tablicę ogłoszeń, cała platforma powinna być zorientowana na budowanie przewag konkurencyjnych, wyjście poza świat „miękkich” technik interpersonalnych oraz twardej wiedzy produktowo-systemowej. Po trzecie, przydatne są stałe porcje zewnętrznej wiedzy praktycznej, sprawdzonej „w boju” w innych firmach i w innych branżach. Jeżeli pracownicy mają sięgać po rozwiązania znajdujące się na platformie 2.0, niezbędne jest odejście od teoretycznej „literatury biznesowej”. Przydaje się również możliwość oznaczania określonych praktyk przez menedżerów jako najbardziej adekwatnych biznesowo, a więc rekomendowanych dla całego zespołu. Dzięki temu społeczność firmowa jeszcze bardziej koncentruje się na strategii firmy, a najcenniejsze pomysły nie znikają w czeluściach baz wiedzy.

W ostatnim, czwartym artykule dotyczącym wdrażania rozwiązań opartych na Web 2.0, omówimy sześć najważniejszych pułapek oraz sposoby zabezpieczenia się przed nimi.

Źródło: Wymiatacze.pl

wymiatacze.pl 2010-08-11
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wymiatacze.pl

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców