BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń zakończyły pierwsze półrocze 2010 roku z bardzo dobrym wynikiem finansowym. W porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku zarówno spółka życiowa, jak i majątkowa zanotowały dodatni wynik finansowy. Jest to konsekwencja obranej strategii rozwoju koncentrującej się na wartości dodanej dla klientów i naszych akcjonariuszy oraz zgodne z naszymi planami finansowymi – komentuje Krzysztof Charchuła, prezes zarządu BZ WBK-Aviva Towarzystw Ubezpieczeń
Poziom składki w pierwszych sześciu miesiącach 2010 roku wynika z organicznego wzrostu biznesu na wysokomarżowych ubezpieczeniach ochronnych oraz oferowania nowych produktów, w tym produktu typu unit-linked – Programu Inwestycyjnego In Plus BZ WBK.
Różnica, w stosunku do 2009 roku, związana jest z nie oferowaniem w pierwszej połowie bieżącego roku produktu strukturyzowanego (w formie ubezpieczenia na życie i dożycie), który w 2009 roku stanowił 65 procent całego przypisu składki.
BZ WBK- Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń ( razem TU na Życie oraz TU Ogólnych)
Wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi
W pierwszym półroczu nastąpił wzrost wypłaconych świadczeń, co jest konsekwencją wzrostu wypłat spowodowanych skutkami srogiej zimy oraz powodzi, a także wciąż wysokimi wypłatami świadczeń z tytułu utraty pracy. Oczywiście zarówno poziom aktywów na bieżące i przyszłe wypłaty, jaki i inne wskaźniki bezpieczeństwa gwarantują pełne zabezpieczenie świadczeń ubezpieczonych.
Kluczowymi czynnikami sukcesu pozostają efektywna sprzedaż dotychczasowych produktów ubezpieczeniowych, wprowadzanie nowych produktów oraz wysoka jakość obsługi klienta, a także efektywność kosztowa.
W styczniu rozpoczęła się sprzedaż nowego produktu – Ochrona Płatności, który zabezpiecza stałe płatności domowe klientów na wypadek utraty pracy lub choroby. W ciągu sześciu miesięcy polisę zakupiło blisko 23 tysiące klientów i jest to nadspodziewanie duży sukces. Na dobre wyniki sprzedażowe w pierwszych sześciu miesiącach 2010 roku miało również wpływ utrzymanie na wysokim poziomie wskaźnika ubezpieczanych kredytów, a także znaczący przyrost sprzedaży ubezpieczeń do kart debetowych.
W drugiej połowie roku Towarzystwa Ubezpieczeń BZ WBK-Aviva zamierzają wprowadzić do oferty bankowej ubezpieczenie turystyczne oraz ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków. Oba produkty będą oferowane w systemie direct.
Spółki przygotowują się również do zaoferowania pakietu ubezpieczeń dla sektora małych
i średnich przedsiębiorstw.
Źródło: BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń