Alior Bank zakończył pierwszą edycję konkursu „Dom z Wyższą Kulturą”. Internauci wybrali cztery najlepsze projekty spośród 20 najciekawszych, zakwalifikowanych przez Kapitułę Konkursu do drugiego etapu. Łącznie w konkursie zgłoszono 240 projektów, które ubiegały się o 4 nagrody w wysokości 15 000 złotych.
Najlepsze cztery projekty w konkursie „Dom z Wyższą Kulturą” wytypowali klienci, Internauci i czytelnicy, którzy tylko na finałową czwórkę oddali ponad 160 tys. głosów na stronie www.domykultury.newsweek.pl.
Zwycięzcy I edycji konkursu to:
1. Młodzieżowy Dom Kultury im K. Makuszyńskiego w Zamościu – projekt „Skarby UNESCO w Polsce“, uzyskał 45 917 głosów
2. Miejska Biblioteka Publiczna w Piekarach Śląskich – projekt „Senior z Kl@są“, uzyskał 38 553 głosy
3. Fundacja Dom Pokoju – projekt „Uliczne gierki na Nadodrzu“, uzyskał 38 312 głosów
4. Rzeszowski Dom Kultury – projekt „Musical w Meloniku“, uzyskał 37 613 głosów
Laureaci konkursu „Dom z Wyższą Kulturą” otrzymają na realizację swoich projektów po 15 000 złotych, a mieszkańcy wielu miejscowości będą mogli uczestniczyć w atrakcyjnych wydarzeniach kulturalnych, edukacyjnych i rekreacyjnych. Projekty stanowią niepowtarzalną okazję aktywizacji lokalnych społeczności. Różnorodność zaprezentowanych pomysłów sprawia, że są one skierowane zarówno do młodzieży jak i osób starszych.
Znaczący wpływ na duże zainteresowanie konkursem ze strony klientów, Internatów i czytelników miała aktywność placówek kulturalnych, które zgłosiły projekty. Finaliści konkursu sami docierali do lokalnych społeczności inicjując artykuły w prasie oraz na portalach, a także rozwieszając plakaty i rozdając ulotki, stając się swego rodzaju ambasadorami akcji.
W ramach realizacji głównego celu konkursu – wspierania długotrwałych, pozytywnych zmian w działalności placówek upowszechniania kultury – dyrektorzy zwycięskich domów kultury wezmą udział w szkoleniu podnoszącym kompetencje menadżerskie (wybranym spośród oferty szkoleniowej programu Kadra Kultury NCK). Alior Bank i Narodowe Centrum Kultury wyróżniły również dyrekcję Biblioteki w Piekarach Śląskich tytułem „Najbardziej Kreatywnego Dyrektora Domu Kultury” i nagrodą specjalną: bezpłatnymi studiami podyplomowymi Marketing Kultury na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
W skład Kapituły Konkursu wchodzili: Krystyna Janda, Bogumiła Wiesiołek z Narodowego Centrum Kultury, Wojciech Maziarski – redaktor naczelny „Newsweeka Polska”, Grzegorz Jankowski – redaktor naczelny dziennika „Fakt” oraz Helene Zaleski, przewodnicząca Rady Nadzorczej Alior Banku, i Cezary Smorszczewski, wiceprezes Alior Banku. Konkurs został zrealizowany we współpracy z tygodnikiem „Newsweek Polska”, dziennikiem „Fakt” oraz Narodowym Centrum Kultury.
Źródło: Alior Bank