PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekW bankowości nie wolno się zarzekać

W bankowości nie wolno się zarzekać

Tomasz Jaroszek 25.06.2010 (07:02)

Kiedy w sektorze bankowym ceny są na podobnym poziomie, a większość banków oferuje to samo pod inną nazwą, kluczem do portfeli klientów może być wizerunek. Ostatnie tygodnie pokazały, że wiedzą to nie tylko dziennikarze, ale i bankowcy. Nie śpią rynkowe giganty, zmieniają wizerunek także mniejsi gracze. Kto wyjdzie na tym najlepiej?

Gdyby rok temu ktoś mi powiedział, że PKO BP reaktywuje swoje Inteligo, odmłodzi wizerunek, postawi na nowinki techniczne i wprowadzi karty zbliżeniowe, pewnie bym nie uwierzył. Nie uwierzyłbym również w sprzedaż BZ WBK, perełki irlandzkiego AIB. Zdziwiłbym się widząc wszystkie banki ze stajni BRE na jednej konferencji. No i pewnie poprosiłbym o przeliterowanie nowej nazwy bankowości prywatnej Raiffeisena. W świecie finansów, nie wolno się zarzekać. Nigdy.

Młodzieżowe Inteligo

Moje drzewko skojarzeń z PKO BP nie zmieniało się znacząco w ostatnich latach. Gigant, moloch, długie kolejki w kasach, miliony klientów, polski, solidny, drogi, niezniszczalny na rynku. Lepiej było z Inteligo – wirtualnym dzieckiem PKO BP. Jednak nadal daleko mu było do nowoczesnych rachunków internetowych. Tymczasem wprowadzone od niedawna zmiany zapowiadają się obiecująco. Karty zbliżeniowe dla tak pokaźnej ilości klientów mogą rozruszać rynek, a dostęp do raportu BIK przez Internet daje jeszcze tylko Meritum Bank. Odmłodzona witryna Inteligo oraz pożyczki gotówkowe online to kolejne rozwiązania z ostatnich tygodni. Wszystko, co sprawdzi się w Inteligo może być skutecznie wdrożone do iPKO, a to oznacza już klientów liczonych w milionach. Tradycyjny bank stawia na usługi internetowe? Kto by pomyślał. Bardziej mogłaby tylko zdziwić rewolucja w tabeli opłat i prowizji, ale to nam chyba szybko nie grozi.

Muszkieterowie z BRE

Silną marką w sieci jest bez wątpienia mBank. Gdzieś z boku mamy MultiBank i jego grupę klientów Aquarius. W tym wszystkim pojawia się również korporacyjny BRE Bank. Kto by pomyślał, że trzy promowane oddzielnie marki zaczną się pojawiać razem? Podobno polskim klientom brakuje profesjonalnego doradztwa i są lekko zagubieni w produktach. Bankowcy z BRE znaleźli też i na to rozwiązanie: wewnętrzną migrację klientów. Jeśli klient przestał sam dbać o finanse i ekonto już mu nie wystarczy, ma do dyspozycji MultiBank i odwrotnie. Trzy banki występują już jako elementy składowe potężnej machiny finansowej. Pozycja mBanku pozwala na generowanie klientów, których później można rozdysponować trochę inaczej. Podczas gdy Alior Bank i BZ WBK płacą klientom a zakładanie rachunków, mBank nie musi dokładać grosza aby być w ścisłej czołówce najczęściej otwieranych kont.

Od skarbonki do mieszkania

ING Bank jest według większości badań nad wizerunkami kojarzony z oszczędnościami. Konto oszczędnościowe, tzw. OKO było swego czasu sztandarowym produktem banku. Tymczasem w ostatnich miesiącach zmieniła się polityka bankowców. Konto direct stało się kluczowym produktem w pozyskiwaniu nowych klientów, a bank nie oszczędzał także na reklamowaniu kredytów hipotecznych. Tym sposobem Marek Kondrat czyta bajki i sprzedaje konta, a ojciec z synem na placu zabaw byli odpowiedzialni za dystrybucje hipotek. Kampania odniosła sukces, a bank postanowił iść za ciosem i wprowadził obniżki cen i politykę cross-selling hipotek z rachunkiem. Czy teraz ING Bank Śląski będzie wizerunkowo bankiem kredytów hipotecznych, znanym dodatkowo z hasła „Internetowi nie płacą”? Na pewno dzięki tym ruchom na rynku stało się znacznie ciaśniej.

Raiffeisentrudnenazwen

Nowa odsłona witryny Raiffeisen Banku zrobiła na mnie duże wrażenie. Elegancka i przejrzysta strona, odwołująca się do klasycznych barw banku. No i bezapelacyjnie szybsza. Ciekawe rozwiązanie z dostosowywaniem rozmieszczenia okienek do potrzeb klienta było pomysłem oryginalnym, ale przy słabym łączu sprawdzenie czegokolwiek przypominało efekt slow motion z filmu Matrix. Zmiany w banku idą chyba w dobrą stronę. Klienci o zasobniejszych portfelach mają do dyspozycji również nową bankowości prywatną. Tu jednak nie sposób zdziwić się czytając nazwę… Friedrich Wilhelm Raiffeisen? Pod tą nazwą ma kryć się nie tylko tradycja, ale i nowe produkty oraz lepsza jakość obsługi klienta. Bank nigdy nie celował w klienta masowego, więc strategia jak najbardziej może być trafiona. Jeśli Friedrich Wilhelm będzie powodem to żartów młodego klienta masowego to mówi się trudno. Ważne żeby podobał się klientowi zamożnemu, który w wybierze Raiffeisen jako swój bank.

Tomasz Jaroszek

Źródło: PR News

banki 2010-06-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: banki

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Ewa Szerszeń

Ewa Szerszeń

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski Ewa…

Robert Azembski

Robert Azembski

Członek Zespołu PR w Banku Ochrony Środowiska.…

Ewa Hełpa

Ewa Hełpa

Dyrektor Departamentu Marketingu Idea Getin Leasing SA.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców