Metrohouse jest agencją, w której kupujący nie płaci prowizji. Taki model współpracy z klientami będzie teraz dostępny także dla mieszkańców Poznania i okolic poszukujących do zakupu nieruchomości. Spółka uruchomiła swoje pierwsze biuro w stolicy Wielkopolski.
Od 2008 roku zarząd Metrohouse postanowił zrezygnować z pobierania wynagrodzenia od strony nabywającej nieruchomość. Akcja wywołała poruszenie w środowisku pośredników i entuzjazm klientów, którzy dotychczas często kojarzyli agenta nieruchomości ze złem koniecznym. Dla kupujących nieruchomości podstawowa bariera w kontakcie z pośrednikiem, jaką jest prowizja, w Metrohouse już nie istnieje. W ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy odsetek transakcji, w których wynagrodzenie pośrednikowi płaci tylko sprzedający, wynosi już ponad 80 proc. Mimo opinii o załamaniu rynku obrotu nieruchomościami, Metrohouse zakończyło 2009 r. najlepszym wynikiem od czasu uruchomienia spółki.
Akcja Kupujący Nie Płaci Prowizji stała też u podstaw rozmów na temat połączenia z największym trójmiejskim pośrednikiem – firmą Partnerzy Nieruchomości, która na Pomorzu zainicjowała podobną akcję: „0% Prowizji”. Dziś obie spółki kończą proces fuzji.
– Wejście Metrohouse na poznański rynek nieruchomości jest kolejnym etapem rozwoju spółki w największych miastach Polski, mówi Michał Kosiedowski, prezes Partnerzy Nieruchomości sp. z o.o. , koordynujący otwarcie nowej placówki. – Jest to rynek dojrzały i wymagający, a dodatkowo bardzo perspektywiczny. Nasze plany związane z Wielkopolską nie ograniczą się jedynie do Poznania. Przewidujemy, że rozwój sieci będzie następował poprzez otwieranie jednostek franczyzowych w mniejszych ośrodkach miejskich, dodaje Kosiedowski.
Nowy oddział Metrohouse będzie zajmował się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami mieszkaniowymi na terenie Poznania i okolic. W pierwszym oddziale będą funkcjonowały dwie grupy doradców pod dyrekcją Michała Dziarmagi i Artura Kordońskiego. – O dołączeniu do Metrohouse zdecydowało nowatorskie podejście firmy do obsługi rynku nieruchomości. Ciekawe pomysły marketingowe i kompleksowa obsługa klientów agencji dają gwarancje ciekawej, satysfakcjonującej pracy dla menedżera i jego zespołu, opowiada Michał Dziarmaga, jeden z poznańskich dyrektorów Metrohouse. Drugi z dyrektorów, Artur Kordoński sukcesu Metrohouse upatruje m.in. w systemach informatycznych spółki: – Unikatowy system wprowadzania i zarządzania ofertami zdecydowanie plasuje Matrohouse na czołowym miejscu na rynku. Dużym atutem jest tez niekonwencjonalne podejście do klienta i przełamywanie barier rynkowych w ramach akcji Kupujący Nie Płaci Prowizji.
Źródło: Metrohouse